Tyhmä kysymys supistelusta ja vauvan liikkumisesta???

Vierailija

Eli voiko vauva liikkua supistuksen aikana?? Miten erottaa supistus ja vauvan " möyrivä" liike joka saa ns. vatsan kireeksi.

Muutamana päivänä olen tuntenut kovaa vatsan kovettumista ja kipua alaselässä mutta samaan syssyyn on myös vauvakin liikuskellut, et mietityttää vaan et onko kyseessä ollu supistuksia vai vaan normaalia vauvan liikehdintää.

" esikoistaan odottava"

Kommentit (8)

Vierailija

muutenkin vatsassa ollut vähän kumma fiilis muutamana päivänä. Tähän asti yötkin olen nukkunut sikeästi ilman heräämisiä ja vessassa käyntejä mutta nyt on nekin alkaneet. tosi kova paineen tunne alhaalla koko ajan. vihlontaa myös ollut alapäässä mutta viime päivinä sekin melkein kokonaan loppunut, voisiko vauva olla kiinnittynyt.

Menkkamaista oloa myös. normaalisti menkkojen aikaan otan särkylääkettä kun olen niin kipuherkkä. Vatsan pingottumista siis on ollut useampanikin päivänä ja alaselkä ollut tosi kipeä.

Vierailija

Itselläni tuntui noita myös. Ajattelin kyllä, että se vauva siellä venytteli ja siinä samalla sai aikaan säryn selkäpuolella.

Kyllä supistukset (ainakin synnytyssupparit), sitten tunnistaa, niistä ei voi erehtyä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Itselläni tuntui noita myös. Ajattelin kyllä, että se vauva siellä venytteli ja siinä samalla sai aikaan säryn selkäpuolella.

Kyllä supistukset (ainakin synnytyssupparit), sitten tunnistaa, niistä ei voi erehtyä.

Kun pingotukset jatkuivat päätin kuitenkin lähteä sairaalalle näytille. Kahden tunnin sairaalassa olon jälkeen syntyi vauva.

Vielä sairaalassakaan en tiennyt mitkä ovat ne kovat kivut supistuksista.

Ponnistus sitten omaa luokkaansa, kun en juurikaan lievitystä kipuun saanut

Vierailija

Mun oma teoria on että vauva " säikähtää" supistusta ja alkaa siksi liikkumaan heti sen perään. Kun näitä supistuksia on alkanut tulemaan ei synnytykseen ole enään mennyt kauaa. paljonko ap sulla on viikkoja, voisiko vauva jo kohta syntyä?

Vierailija

Esikoisella nämä alkoivat vielä aikaisemmin, syntyi rv 40.

Olen siis eri mieltä siitä, että olisi merkki synnytyksen läheisyydestä. Mutta toki ap:n viikoilla niin voi jo ollakin.

Vierailija

Niin silti en yhdy tohon että kyllä ne supistukset sit erottaa. Nyt toisella kerralla mietin ihan tosissani että ei tää vielä sitä oo. Mies oli kuitenkin sitä mieltä että kyllä mun olo sen verran kipeeltä vaikuttaa että mennään näytille. Synnärin pihalla vielä vähän hangoittelin vastaan, että en haluu mennä kun kuitenkin ollaan ihan liian aikasessa ja ne lähettää kotiin. No olin sit melkein 6cm auki, että se siitä liian aikaisesta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat