Jos päiväkodissa oltaisiin huolestuneita lapsesi kehityksestä ja hänelle ehdotettaisiin testejä, suostuisitko?

Vierailija

Ja millä perusteella.

Lähipiirissä lapsi (5v.), josta ollaan huolestuneita niin pk:n ja neuvolan puolesta, mutta äiti kieltää ongelman, eikä suostu mihinkään testeihin7kartoituksiin.

En voi ymmärtää, kun mielestäni lapsen etu ei tässä nyt täyty. Kiva sitten huomata koulussa, että olisi varmaan tarvinnut jo aiemmin puuttua tilanteeseen ja hankkia lapselle asianmukainen tuki...

Kommentit (4)

Vierailija

ja ei mitään vakavaa. vuosi pidettiin silmällä ja harjoitettii tiettyjä juttuja. nyt uudet testit menneet tosi hyvin ja kaikki huoletonna. :-)

tuollaisia äitejä on paljon. meille sanoivat reilu vuosi sitten että harvoin tapaa vanhempia jotka heti sanovat että tottakai tutkitaan ja tehdään kaikki. heti ilman pitkää sulattelua sen suhteen että " onko lapseni virheellinen" . mutta toisaalta aivovamma ja dysfasia mulle hyvin tuttuja, joten pienet ylivilkkaudet sun muut ei hirveesti hetkauta..

Vierailija

Miksi kirjoittelet tuttavapiirisi lapsista täällä? ethän sinä todellakaan voi vaikuttaa asiaan ja tuollaisista asioista voi olla monta mieltä. Itse olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, mutta tiedän etttei kaikki ole, ja eivät holtittomia vanhempia silti välttämättä.

Vierailija

Olen äidin tuttava ja kyllä kertonut mielipiteeni. Muiden tuttavien kanssa en viitsi keskustella, koska he tunnistaisivat tapauksen ja ilmi tulisi asioita, jotka eivät heille kuulu.

En usko, että täällä kirjoittamstani viestistä kukaan voisi mitenkään tunnistaa tuttaviani. Suomessa taitaa olla aika monta 5-v. lasta, jotka käyvät päiväkodissa.

Joskus vain tekee mieli laajentaa omaa näkemystään muiden mieleipiteillä asioista, joita ei itse ymmärrä

Vierailija

Ei kai tuota tarvitse edes perustella? Jos lapsella on vaikeuksia, hän ansaitsee kaiken mahdollisen avun. Kas kun lapsi ei itse niitä testejä ja tukitoimia osaa pyytää.

Onko oikeasti tavallista, että vanhemmat eivät ota apua vastaan? Mistä moinen johtuu?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat