--<<O>>-- HELMIEN' 06 syyskuu --<<O>>--

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

meillä sitä valvottiinkin koko yö, pikkusilla on nyt räkätauti, vauva ei osannut nukkua kun mun vatsan päällä ja sit minä en uskaltanut nukkua...oh my god ku väsyttää.

Miina, kyllä se vauveli sieltä ulos tulee, tulihan se ekakin ;)))

Olipa kiva veto KL toi vanha esittelypino, toi Tomaatti8? sai myös kesäkuussa toisen lapsensa. Muisti minut täältä pinosta...se kesäkuisten kirjoitteluaktiivisuus jäi heti lasten synnyttyä.

Pitäs kaivella niitä omia vanhoja juttuja et sais nauraa, mä kyllä muistan elävästi kuinka sadattelin ku tyttö ei suostunut syntymään ja tulin vielä synnäriltä kotiin ;)))

nyt kahvin keittoon ettei tämä kone hyydy.

Ja ihan paska ilmakin on tänään. Mihinkäs kärryihin KL päädyitte?? on siinä kuule sompailu et pääsee ekan kerran tuplilla ovesta ulos, mulla vieläkin ovenpielet kolisee alaovessa. Dunsku vaan on ruennut kävelemään ulkona, nukkuu joskus rattaassa. Kiva kohta varmaan pitää ostaa vauvalle jotkun yksösten kärryt kun ei noita tuplia viitti vauvan takia ulos raahata, mies on varmaan tosi ilonen jos rupeen kärryjä ostelemaan

ny kahvin keittoon.

kuumetta ja napaan asti ulottuvat silmäpussit

Vierailija

Tulin pikaisesti käymään koneella, ennen kuin Eino tuolta päikyiltä herää. Luin vielä oman valivali tekstini tuolta elokuun pinkasta ja ihan hävettää, ei se appiukko niin ikävä oo, hyväähän vain ajattelee, kun apuja tarjoo. Mut nyt vaan tää remppa alkaa väsyttään minuakin (vaikken nyt itse juurikaan remontoi) ja en yhtään ihmettele että ihmiset eroo kun rakentavat taloa. Kummallisen stressaavaa se vaan on.

Musta on tullut ihan hirmu hajamielinen(olen aina ollut, mut aina vain pahenee=). Nykyään kun ei enää ole hoitolaukkua käytössä, mä AINA unohdan ottaa hepun vaippoja mukaan, kun jonnekkin lähdetään. Perjantainakin lähdettiin ostoksille ja vaipat jäi, no ostin sitte paketin. Eilen kävi samoin kun käytiin mun isän tykönä, mut sinne oli jäänyt mun pikkuveljen(4v) vaippoja jemmaan. Tänään lähdettiin kauppaan(mut kas, nyt onkin jo syyskuu ja isot marketit eivät ole enää sunnuntaisin auki...) ja mentiin sitten anoppilaan ja vaipat jäi... Miekkonen haki sit lähi siwasta paketillisen. Nyt niitä vaippoa ainakin on kotona, jospa nyt muistais.

ny heppu huutelee, palaa myöh=)

Vierailija

Ihanaa että joku muukin kuin minä marmattaa miehestään :). Kuumetta, kuulostaa tutulta... Hupulinäiti, mä silitin uskollisesti miehen kauluspaidat ym. vuosikausia, kunnes meni hermot siihen ettei mies puolestaan auttanut minua taloustöissä. Nykyisin osaa jo itse pestä paitansa ja jopa silittää niitä, tai sitten vie ne pesulaan.

Kehun nyt lähes samaan hengenvetoon kuinka siistiä täällä tällä hetkellä on. Meillä oli eilen taaperotapaaminen, jonka ehdin sopia ennen kuin kuulin istukkajutusta. Kysyin mieheltä ehtisikö auttaa siivoamisessa ja siisti täällä kaiken! Kiva että on nyt ottanut asiakseen helpottaa arkea.

Kuumetta, selvisikö ihottuman syy?

Ai niin -piikkien jälkeen mä olen pari kertaa jäänyt kiinni pissatestissä sokerien ja ketoaineiden kohdalla, nyt ylläripylläri käyn ylimääräisissä kontrolleissa neuvolassa. Luultavasti johtuvat kortisonipiikeistä, mutta ei tiedetä varmaksi.

Niin ja joku palautti meidän rauhallisen lapsen vaihdokin tilalle, ainut vaan että tämä lapsi herää aamulla jo klo 7. Tuokaa takaisin se muksu joka nukkui aina klo 20-08?

KL.

Vierailija

Ja onnea mirjamille vauvasta!

Mäkin mielelläni jo kohta hankkiutuisin tästä mahasta eroon... Tänään olin neuvolassa, ja logistiikkaongelmien takia oli pakko ottaa Siiri mukaan. Sehän uteliaana seurasi kaikki mitä tehtiin, kun sydänääniä kuunneltiin niin pakko oli roikkua siinä reunalla.

Meillä ei onneksi ole vielä näkynyt mitään kiukutteluvaihetta, no ei kyllä isommallakaan : ). Pidän ilmeisesti aika kovaa kuria, en anna Siirin kiusata isosiskoakaan tms. Tulin vaan näitä miettineeksi, kun oltiin tuttujen pojan 4v synttäreillä... Tämä 4v jos ei saa tahtoaan läpi, tönii ja lyö äitiäänkin ihan surutta, ja esim isänsä kanssa painiessaan saa hyppiä tämän päällä ja satuttaa vaikka kuinka, ja on sentään iso ja painava ikäisekseen. Eikä ole eläissään pyytänyt keltään anteeksi, kun isänsä mukaan pojalla on niin ' vahva itseluottamus' . Heh, ihme juttu kun ei usein käydä kyläilemässä :D

Siirin kanssa kyllä helpottaa hommia, kun se osaa nykyään vastata ' ei' tai ' too' kun jotain kysyy. Muutenkin puhuu tosi paljon, koko ajan matkimassa kaikkia sanoja.

Jaha, jos taas hakisi päivän pulla-annoksen... Tosi hyvä idea jättää kotona aamupala väliin :P

FannyK the suursyömäri

Vierailija

Meillä vauva-arki on lähtenyt tosi hyvin käyntiin. En vaan ole kopeutunut kirjottamaan mitään.

Vauva on ihan erilainen kuin isoveljensä pienenä. Nukkuu vaan päivät ja yöt. Ei syökään mitenkään tiheästi. Aika lyhyitä aikoja valvoo kerralla.

Hiukan on joinain öinä ollut mahavaivoja mutta ei mitenkään pahoja.

Vielä ainakin on sellainen,että nukahtaa minne vaan laittaa nukkumaan. Isoveljeäk,un piti aina kantaa ja mitään ei saanut tehtyä. Todella helppo vauva on tuntuu ihan kuin ei vauvaa oliskaan :)

Esikoisen saa aivan hyvin hoidettua ja kaikki kotityöt myös. Vauva on myös niin sikeä uninen että ei häiriinny vaikka millaista meteliä pitää..

Paino oli noussut tosi hyvin,kun th kävi kotona. Painoi sairaalasta pois lähtiessä 4340g(2vrk) ja torstaina 8vrk ikäisenä painoa oli 4790g.

Seuraavan kerran neuvolaan mennään vasta 1kk ikäisenä.

Aleksi on ollut aivan ihana isoveli. Tulee aina sanoman,että vauva..kun vauva itkee..Tarkottaa,että menkää hoitamaan. Pusuja antaa ja haleja vauvalle. Muutenkin mellä on pojan rytmi pysynyt ihan muuttumattomana vaikka luulin,että yöunille meno yms siirtyy myöhemmäksi ja unet muutenkin häiriintyy mutta ei. Edelleen poika menee klo19 yöunille. Eikä muutenkaan ole kiukutellut sen enempää kuin muulloinkaan. Ehtiii kyllä niin hyvin antamaan pojalle huomiota ja touhuamaan kaikkea yhdessä,kun vauva on helppohoitoinen.

Aleksi sanoo itseään Atiksi. Muutenkin puhuu niin paljon,että osaa jo kertoa mitä tahtoo yms.. Nykyään on aina sanomassa,että Atti sitä ja tätä...

Portaita osaa laskeutua,kun kädestä kiinni pitää ja suurimma osan vaatteista osaa riisua itse.Lukuunottamatta osaa vetoketjuista ja nauoista jotka on tiukempia.

Palapelien tekemisestä on innostunut ja ne luonnistuukin tosi hyvin. Tekee joko nuppipalapelejä tai nupittomia.

Va nyt isukki tuli kotiin metsältä. Lähti eilen aamuaikasella teerimetälle ja äsken tuli kotiin. Ekaa kertaa olin noiden lasten kanssa kotona yötä yksin ja hyvin meni.

Lisää sitten eri kerralla..

-Mirjami, Aleksi 1v7kk(tänään) ja vauva 1vkon 6päivää-

Vierailija

Miinalle onnittelut vauvasta :)

Minäkin tykkään vanhoista nimistä. Luultavasti Onnista olis tullut Helmi jos olis tyttö ollut... Ihania nimiä on minunkin mielestä myös tuo Elsa ja sit tykkään myös nimestä Alma! :)

Hupulinäitin Eino onkin pitkä poika! :) Me päädyttiin lopulta 92cm (ei babymalli) Reimateciin. Eipähän ainakaan jää pieneksi. Tilasin sen sit lopulta Hobby Hallista. Ei voinut väriä valita, aika aneeminen se beige kyllä on mutta minkäs teet... Pakko oli sieltä tilata, kun sen voi maksaa osamaksulla... Ja ei me näköjään muutenkaan ikinä selvitä mihinkään kauemmaksi ostoksille, kun eihän täältä tuppukylästä saa mitään! Aargh!

Katsoin kyllä huutiksesta käytettyjäkin mutta sitten ajattelin, että niistä ei kuitenkaan tiedä ovatko enää miten lämpimiä... Viime talvena ostin sieltä 74cm reimatecin ja se sattui kyllä olemaan ihan hyvä, lopputalvesta jo tosin aika nafti... Ja välikausihaalarikin on huutiksesta. Sekin kyllä ihan ok... No nyt on kuitenkin uudet ja järjettömän kalliit vermeet! :)

Kuumetta, teidän Dunsku on tosiaan ehtiväinen ja omatoiminen neiti! ;-) Hyvä kuitenkin, että huolehtii myös pikkuveljestään!

Juu, täytyypäs mennä laittaan uuniin lisää puita!

kumppari&Onni

Vierailija

Ja myös hatun nosto luomu synnytyksestä! Oikein ihanaa vauva aikaa teille!

Noista nimistä... Meillehän " piti syntyä tyttö" (melkein joka ultrassa lri katsoi, ettei mitään ulokkeita näy...) ja olimme suunnitelleet nimeksi: Helmi! Se on kyllä aivan ihana nimi! Ja " varalle" Sylvi ja Elsa =) Mutta Einohan sieltä tuli! ja oli kyllä ihan kauhean turvonneet ulokkeet =)))) Eli täälläkin yksi joka tykkää " vanhan-aikaisista" nimistä.

Kuumetta, Dunsku onkin omatoiminen hoitaja... Miten maitoa vauvalle tarjoili? Tuttipullosta vai oikein mukista?

Nyt remontti väelle ruokaa tekemään... Pian se on ohi, siis remppa...

Vierailija

Ajattelin nyt ryhdistäytyä ja kirjoitella edes pari kertaa kuussa, että pysyn vähän kärryillä tapahtumista.

Kaalilaatikko: toivottavasti pikkuinen pysyy masussa vielä muutamia viikkoja, mieluiten tietty sinne sektioon asti. Mikäs rv Silppu syntyikään? Noista mainitsemistasi tuplista tuli muuten mieleen, että mehän myytiin meidän tuplat talvella pois. Ajateltiin (tai siis mies ajatteli) että meille ei tule enää niin pienellä ikäerolla lapsia, että turha niitä on säästää.. Myytiin ne mieheni työkaverille ja hän sanoi, että myyvät ne sitten meille takaisin korkeampaan hintaan ;) Ja mites kävikään.. taas on tulossa sama 2v ikäeroksi :D Mutta ajateltiin, että ostetaan sitten jotkut kevyemmät tuplat jos on tarvista (nuo edelliset oli Emmaljungan Ceroxit). Mutta enpä usko että tulee kovin usein lähdettyä minneen kolmen pienen kanssa, siis kaupungille hengailemaan tms. Varsinkaan talvella! Ja jos tulee, ni laitan isommat pulkkaan ja työnnän pientä vaunuissa.. Saa nähdä. Mutta yritän selvitä ilman tuplia ainakin aluksi.

Miina: kyllä se vauva sieltä syntyy! Onnea vain synnytykseen! Mikäs rv teidän edellinen/muut lapset syntyivätkään?

Fassiloora: kuulostaa varmaan ihanalta tuo " Heemi" ! Voin vain kuvitella! Meillä Noora on kanssa alkanut kutsumaan itseään nimellä, " Noona" .

Nordenskjold: mistä sun nimimerkki tulee? Onpa vaikea kirjoittaa ;) Mutta asiaan.. Toivotaan, että tuo alkuraskauden vuotelu on yhtä harmitonta kuin edellisellä kerrallakin. Ihan varmasti siinä on sydän kurkussa koko ajan, mutta onneksi tuo edellinen kokemus antaa voimaa. Ota vain ihan rauhallisesti äläkä rehki liikoja. Jos jotain ikävää on tapahtuakseen, se tapahtuu, mutta ainahan sitä voi kuitenkin yrittää ottaa normaalia lunkimmin ettei elimistö ainakaan joudu liialle rasitukselle. Voimia!

Kiva kuulla, että Mirjamin vauva-taapero-arki on alkanut hyvin! Rauhalliselta vauvalta kuulostaa. Onnea vielä kerran tytöstä!

Tuli noista teidän kirjoitteluista mieleen, että taitaapa olla ihan ikäkysymys tuo känkkäränkkäisyys. Meillä Noora on kanssa aikamoinen vastarannan kiiski nykyään, vaikka on aina ollu itse aurinkoinen. Omaa tahtoa löytyy myös, mikä ei tietysti ole huono asia, mutta kun se pitää ilmaista sellaisella hirveällä rääkymisellä! Arf! Muutenkin niiiiiin rauhallinen ja täysin itkuton vauva kuin se oli, niin siinä 10kk iässä kun lähti liikkeelle, siitä tuli ihan mahdoton ikiliikkuja. Oli vissiin säästellyt voimiaan niin kauan ;) Sit isäänsä ei usko ollenkaan, nauraa vain kun isi kieltää. Mua sentäs uskoo hyvin. Eli kerrassaan vauhdikas mimmi on. Onneksi ihanan hyväntuulinen tyttö kyllä, ajoittaisia rääkymisiä lukuunottamatta. Vieläkään ei kyllä itke muuten kuin kivusta, kuten ei vauvanakaan ikinä. Myös esikoisemme on helppo lapsi, joten tän pipanan täytyy jo tilastollisestikin olla koliikkivauva...

Mä aloitin työt kuun alussa ja nyt on kolmas viikko jo menossa. On mennyt kuin siivillä! Lisäks nyt on ollut niin hiljaisia päiviä, että ollaan vain surffittu netissä. Mutta ihan jees.. mieluummin näin kuin hurjassa kiireessä. Lisäks kun mä en enää ehdi koneellekaan kunnolla päivittäin (iltaisin en enää jaksa enkä ehdi), ni hyvä hoitaa kaikki jutut täällä töissä palkan juostessa ;) Varasin tänään mun 30v Tukholman risteilyn ens kuulle. Sinne lähtee meidän perhe ja anoppi+appi. Piti pitää kunnon pirskeet, mutta eipä oikein kiinnosta juottaa kaikkia känniin ja itse katsella sitä selvinpäin. Pidän siis vain ihan iisit " lastenkestit" kakun ja kahvin kera kotona.

Tytöt sopeutui päiväkotiin tosi hienosti. Noora (1½v) ei ole itkenyt pisaraakaan, Kiira (3½v) itki neljänä aamuna, muttei enempää. On kovasti helpottanut mun työssäkäyntiä kun tietää, että viihtyvät siellä hyvin. Mutta kyllähän se Kiira joka päivä muistaa sanoa miten odottaa talvea kun Joulun jälkeen voidaan taas jäädä kaikki kotiin ja sitten syntyy vauva :)

Pitäis varata 3/4d ultra. Ollaan käyty tyttöjenkin kanssa, joten eipä nytkään viitsi jättää välistä. Sukupuolikin selvitetään näillä näkymin. Esikosta ei tiedetty, toisesta tiedettiin ja nyt tuntuu että on jo niin malttamaton ettei jaksa odottaa helmikuulle ;)

Mutta nyt tästä tulee romaani, joten lopettelen.. Yritän taas ehtiä tänne kirjoittelemaan. Lukenut olen kyllä joka viikko, mutta kun mä en kykene kirjoittaa vain paria riviä, ni pitää aina olla vähäsen aikaa varattuna tälle.

Ihania syysilmoja toivotellen,

Mikaela ja plikat 3½v, 1½v ja helmi rv 17+4

Vierailija

Iso tyttöhän sieltä tuli, mun neiti on jo yli kolme viikkoa eikä yltä samoihin lukemiin.

Kylläpäs toivuit nopeasti, itse kun en kahteen viikkoon pystynyt edes kumartumaan ja kyykistymään saatika imuroimaan. Toipuminen sektiosta ei tällä kerralla sujunut yhtä hyvin kuin viimeksi. Mies lupas hoitaa imuroinnin, mutta tuossahan ne samat pölypallerot vielä pyöri kunnes viimeviikolla pystyin imuroimaan.

Meillä on arki rullannut vauvan kanssa ihan kivasti, kiirettä vaan pukkaa olemaan, kun sen ajan kun vauva nukkuu, yritän tehdä isoveikan kanssa jotakin. Ja illat kun on yleensä ollut omaa aikaa, niin nyt kanniskellaan vauvaa, kun illat se on tissitakiaisena yleensä aina. Ja Miro kanssa koettelee hermoja todenteolla, kuten näköjään jotkut muutkin helmikset.

On välillä niin pienestä kiinni räjähtääkä Miro vai ei, kuten Kuumeella niin kielto joistain asioista saa aikaan joskus jopa puolen tunnin huudon, vaikkakin yleensä selvitään 5 min. huudolla.

Ja näiden räjähdysten välissä se on niin ihanaa poikaa että.

Vielä Miro onneksi vain paijaa vauvaa päästä, eikä ole osoittanut mustasukkaisuutta ollenkaan, mutta kerkeehän tässä vielä.

Onnea muuten kaikille uusille raskautuneille.

-niisku

Vierailija

Helmi oli ekat 5 kk tosi helppo lapsi. Istua nökötti vaan sitterissä ja tuijotteli seiniä (tai jotain muuta mielenkiintoista) ja mä sain tehtyä rauhassa esim. kototöitä, omia hommia tai olla esikoisen kanssa. Viime kesänä kaikki sitten muuttui ja Helmi muuttui kiukkupussiksi. Osaa toki olla myös hyvällä tuulella, mutta koska on niin äitiin takertunut, niin itkee ja kiukuttelee jatkuvasti, kun en ehdi koko ajan pitämään sylissä. Toinen ongelma, mikä tota huutoa aiheuttaa, on se, että Helmi ei siedä kovin hyvin kosketusta. Ei yleensä halua edes mun silittävän tms. Poika taas tykkäisi kovastikin nysvätä Helmin kanssa ja Helmi nostaa siitä aina kamalan metelin. Jos Helmi siis kestäisi enemmän tollaista fyysistä läheisyyttä, ei tarvitsisi kuunnella niin paljon Helmin huutoa. Ja ehkä Helmi tajusi silloin 5 kk ikäisenä, että jos aikoo näkyä ja kuulua tässä perheessä, kannattaa pitää itsestään aika kovaa meteliä...

Helmillä on muuten monia ärsyttäviä tapoja, joita esikoisella ei koskaan ollut. Esikoinen ei koskaan esim. heitellyt hiekkaa tai ruokapöydässä astioita tai ruokaa. Helmi tekee noita koko ajan. Joka päivä huitasee tai tiputtaa (tahallaan) mukin, missä on yleensä piimää, lattialle. Yksi päivä olin ihan hermoromahduksen partaalla, kun Helmi ensin tönäisi iltapuurolautastaan niin, että puolet puuroista läikkyi pöydälle. Hetken päästä heitti piimämukin lattialle ja sen jälkeen sitten alkoi heitellä heitellä leipää. Otan Helmiltä aina mukin pois, kun sen heittää, samoin kuin leivät yms. mutta en yleensä voi nostaa Helmiä silloin pois pöydästä, koska mulla on yleensä itsellä silloin ruoka kesken ja jos nostan Helmin pois pöydästä, tulee Helmi huutaen roikkumaan mun jalkaan ja yrittää kiivetä mun jalkoja pitkin ja mussa roikkuen mun syliin. Tosi helppo syödä silloin itse... Toivottavasti Helmi jossain vaiheessa oppii tavoille!

Ja niistä vauvoista vielä. Mä tosiaan olen " aina" halunnut vähintään 3 lasta, mieluiten jotain 12 kpl, mutta Helmin syntymä oli sen verran traumaattinen kokemus, etten halua enää koskaan synnyttää (alakautta). Olen myös niin leikkauspelkoinen, etten voisi mennä sektioonkaan. Inhoan yli kaiken oksentamista ja oksettavaa oloa, enkä halua enää kokea sitä alkuraskauden pahoinvointia kertaakaan. Ei myöskään yhtään nappaisi taas valvoa öitä, kun vihdoin 4 vuoden pätkäunien jälkeen olen saanut keväästä asti nukkua yöt heräämättä. Lisäksi halutaan asua tässä 61 neliön kolmiossa hamaan tulevaisuuteen asti (paitsi jos saadaan lottovoitto, mikä on aika epätodennäköistä, kun ei koskaan lotota...), eikä tänne kyllä mahtuisi kolmatta lasta. Eli aika monta syytä meillä olla hankkimatta sitä kolmatta lasta. Ollaan niin onnellisia näistä kahdesta, että saa luvan riittää. Mutta ihanaa, että muut saavat vauvoja meidänkin puolesta!

Pitäisköhän mennä nukkumaan, kun olen tänään ollut koko päivän puoliksi unessa... Miten joku jaksaa käydä ulkona bilettämässä joka viikko???

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija

Meillä Heppu 90cm pitkä ja Reimatec toppahaalari on kokoa 98... Tuo kevät-syyshaalari on kokoa92 ja on ihan sopiva, reilukin, on kyllä vauva-malli.

Nyt takaisin " siivoamaan" , nyt kun on tässä koneella ensin tunnin tullut surffailtua, jaksaa taas(?)...

Vierailija

Kylläpä teiiläkin siellä piisaa tohinaa! Ja niin monella jo vauva tai tulossa! Ihanaa. Onnittelut teille jokaiselle ja jaksamista arjessanne!

Tulitte mieleeni, kun menin tuonne Suurperheodottajiin. Neppis, joka myös odotteli silloin helmikuisissa, on siellä kanssa. Terveisiä lähetteli!

Olen siis onnistunut raskautumaan vielä kertaalleen ja erittäin onnellinen siitä. Olen aivan itkukurkussa ja tunteet vetää tuttuun tapaan laidasta laitaan. Vuotoja on ollut taas alusta lähtien ja ultrassa on ravattu, vaikka sykettä ei vielä näykkään. Herttulistahan vuosin kun seula monta viikkoa. Se on vaan henkisesti niin raskasta, kun koko ajan saa pelätä keskenmenoa. Nyt sain jonkun vuodonestolääkityksen, jotta pahimmilta niagaroilta vältyttäisiin.

Teidän 1.5-vuotiaat kuulostaa jo niin isoilta ihmisiltä. Meidän Herttulia pidetään aikas vauvana... No, eiköhän tilanne korjaannu piakkoin! Hertta on aikas omapäinen tapaus. Sen lempisana on HAUAA! eli haluaa. Ja hän haluaa kaikkea muuta kuin mitä hänelle tarjotaan. Aamulla kävelee syöttötuolille, ottaa ruokalapun kouraan ja HAUAA. Sitten hakee vaatteita (aivan sama kenen) ja huutaa kenkiä jalkaansa. Sitten nököttää ulko-ovella, että mitäs tässä kuhnaillaan.

Onni ja Helmi on jo jouluna 5-v. Niitten kanssa on alkanut jo helpottamaan.

Tsemppiä teille kaikille,

Noora

5+3

Vierailija

Ja Elsalle onnittelut isosiskon virasta =)

Tuleeko Helmistä oikeasti Helmi? Onpa ihana nimi =))))) Jos meille tulisi joskus vielä tyttö (varmaan 1 % todennäköisyys), ois TOP 3 nimissä Elsa. Eli aika samanlainen nimimaku teillä. Oliko teillä mitään nimeä pojalle valmiina? Viitsitkö paljastaa?

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija

Onnittelut Mirjamille ja koko perheelle!

Meillä ollut töissä sellainen pikku ryysis eli hyvä kun on jaksanut pinot lukea...Onneksi nyt alkaa hieman rauhoittumaan (kop kop).

Eetukin lakkoilee tuon syönnin kanssa, herkkuja tosin menisi vaikka millä mitalla. Olen sitten yrittänyt korvata keksit näkkärillä ja sitä kyllä syökin mielellään. Poju syö itse jo melkoisen hyvin, suuttuu jos sitä yrittää syöttää. Sotkuahan siitä tulee aina välillä, mutta on se hienoa katsoa kun pikkuäijä pistelee vauhdilla ruokaa suuhun. Saapa itse sitten tehdä jotain muuta.

Sanojakin tulee paljon, pitää ihan tosissaan varoa sanojaan kun tuntuu, että kaikkea matkii. Osaa sanoa oman nimensä ja sitten hokee välillä että titi tai täiti...mistä lie nuo t-kirjaimet eteen tulleet :) Osaa itse pyytää mammaa tai peipää tai jos haluaa piirtää, sanoo piitää. Traktoria yrittää kovasti sanoa, mutta on vielä suht hakusalla. Pallo, kello, sesse, auto, lamppu...ihan älytön määrä jo sanoja. Monesti kun etsitään kadonnutta lelua, hokee, että hukkaan.

Duracel -vaihde edelleen päällä, osaa kyllä jo melko hyvin varoa kun seisoo sohvalla tai kiipeää tuolille istumaan. Jääräpäätäkin sitten löytyy, tuntuu joskus että ei mikään mene perille. Joskus kysynkin, että missä Eetun korvat on? Sitten kun se näyttää missä ne on, kysyn, että onko korva mennyt rikki? On poika hieman huuli pyöreänä :)

Jep, maastoutuisi hetkeksi soffalle. Oikein ihanaa odotusaikaa isomassuille ja kivaa alkusyksyä kaikille :)

Sasuliini ja Eetu 1v 7kk 10pv

Vierailija

ja voihan kökkö kaalilaatikko. Nyt pidä jalat ristissä että pikkuinen pysyisi kyydissä vielä ainakin 5 seuraavaa viikkoa. Ja passuuta miestä ihan kunnolla ;)))

auttakee nyt mua, miten ihmeessä mä saan ton tytön nukkumaan omassa sängyssä ja heräämättä ja huutamatta koko yön!!!!!!!!!????????

nyt ollaan siirtämässä toiseen huoneeseen nukkumaan kun mä en saa nukuttua ja alkaa olla tunkua meidän makkarissa...vai vauvako tässä pitää siirtää et herranterttu-Dunia saa nukkua/huutaa/mekastaa yökausia?? me nimittäin aletaan olla aika dead tän homman kanssa.

Nyt apua tarvitaan.

mä lähden ulos ettei järki karkaa päästä(viime yönä en nimittäin nukkunut ku max. 5h, kun vauvalla koski mahaan)

kuumetta hullujen huoneelta kera penskojen 12v 1,7v ja kohta 3kk

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat