Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aloittamassa laihdutusta. Miltä tämä kuulostaa? Onko mahdollista onnistua?

Vierailija

Alan laskemaan painonvartijoiden pisteitä. ( nyt ollaan oltu reissussa ja kipeinä niin kunhan tästä selvitään niin aloitan )

Lisäksi kävin jo viime talvena ja nyt kun taas alkavat alan käymään. Kerran viikossa ohjatussa kuntosalicirkuitissa ja kerran viikossa kunnon hikijumpassa.

Pitäisikö olla vielä jotain muuta? Vai kuulostaako tuo hyvältä?

Lisäksi kerran viikossa käyn lasten kanssa äiti lapsi jumpassa jossa itsekkin joutuu jotain pientä tekemään. Kauppareissut yms hoidan jalan.

Ja n. 15kg pitäisi päästä eroon.

Kommentit (11)

Vierailija

Se rupee olemaan jo ehdoton maksimi. Kun lisäksi on vielä yhtenä iltana lasten harrastus, missä käyn pienemmän kanssa mukana ja isompaakin on siellä odoteltava.

Niin siinä alkaa olla illat ja täynnä. Ja tahtoo sitä nyt pari iltaa pyhittää ihan vain kotona oleiluun oman perheen kanssa.

t: ap

Vierailija

yhtäkkiä tuli vaan inspiraatio. Yritän syödä säännölisesti 3-4 tunnin välein. Ja yritän järkeillä herkkujen kanssa (yksi pala suklaata riittää jne.) ja jos meinaa heikko hetki tulla, niin katselen kauniiden naisten kuvia (säälittävää, mutta toimii :). Lisäksi luettelen itselleni kaikki lihavuudesta ja epäterveellisetä ruoasta aiheutuvat terveysriskit.

paino 64 tavoite 55 ainakin aluksi. Pituutta huimat 157,5 cm

Tsemppiä laihduttamiseen!

Vierailija

Mulla muuten melkein samat mitat. Paino n. 64 ja pituutta 155cm

Tuonne 50kg haaveilisin ainakin pääseväni.

Ennen raskautta olin 46kg mutta vaikea raskaus ja pitkä vuodelepo ja liikuntakielto saivat lihomaan. Jotenkin ei sen jälkeen ole tullut otettu itseään niskasta kiinni ja laihdutettu. Mutta nyt on motivaatiota.

Vierailija

liikuntaa. Mutta jos olet rennompi tyyppi ja syöt jatkuvasti yli pisteitten niin silloin sun kannattaa lisätä reilusti liikuntaa, ainakin 4 kertaa viikossa tunnin ajan jotain reipasta kuten sauvakävelyä tai hikijumppaa.

Vierailija

Sää onnistut jos liikut enempi kuin NYT ja syöt paremmin kuin NYT.

En ole koskaan tajunnu miksi laihduttamista pitää siirtää johonkin päivään X. Nyt kun olet sairas niin sulla lupa mässyttää?? Miksi?

Miksi et alkaisi elämään niin että laihdut, ihan vaan olemalla. Koska kaikki se ylimääränen jonka lasket " pisteillä" on sitä turhaa ja liikut enempi kuin mitä nytten liikut, sillä laihtuu. Miten sää elät sitten kun olet laihduttanu vaikuttaa paljon miten painosi käy. Musta on turhaa kiduttaa itseään kuureilla jos kohta paino on se sama vanha. Tähän ajatukseen siis meinasin sitä että miksi siirrät laihduttamista ja mässäät nyt. Kun vaihtoehtona on valita pienempi paha: ota wienerin sijaan kermamunkki, kermamunkin sijaan otat voisilmäpullan, voisilmäpullan sijaan otat pullan jne. Siis ihan vaan VALITSET syömisesi tarkemmin, sillä laihtuu koska energian määrä pienenee. Sun ei myöskään tartte " kitua" laihtumisesta -koska himoat herkkuja, etkä saa mitään!

Se miten elät laihtumisen jälkeen ratkasee paljon. Jos annat itsellesi TÄNÄÄN luvan nauttia herkkuja niin palkitsetko itsesi kun olet saanut laihdutettua ja sitten sun ei tarttekaan enää miettiä miten ja mitä syöt?

Itte laihduin sillä että vähentää herkkuja ja niitten laatua. Nollatoleranssi ei ole hyvä juttu. Pisteillä vissiin oppii katsomaan syömisiään. Itse tsekkaan ostoskärryyn ennen kassaa ja poistan sieltä kaiken ylimääräsen IHANAN joka tulee aina mukaan! Toinen on vaan valintojen tekeminen -pussillinen karkkia; sen voi jakaa toisten kanssa tai useammalle päivälle?

Mulla ei toimi karkkipäiväidea. En pysty odottamaan koko viikkoa sitä yhtä päivää, mutta joskus voi syödä pizzaa ja tarttee lopettaa syöminen ennenkö on ähky..

Vierailija

en uskalla käydä usein vaa' alla kun pelkään että tulee pettymyksiä :) Lapsi ollut viikon kipeenä enkä ole päässyt paljoa ulos liikkumaan, kotona vaan peppu- ja vatsalihaksia treenailtu tää viikko :)

t:6

Vierailija

tossa miehen kanssa just juteltiin ja päätin että lisään tuohon vielä yhtenä iltana liikkumisen.

Joten miltä kuulostaa? 3x viikossa 1-1.5 tunnin ohjattu liikunta. Arkiliikuntaa ja oikein syömistä pv pisteiden avulla.

onkohan mahdollista laihtua?

Vierailija

Siksi että ongelmani on se etten osaa syödä säännöllisesti.

Saatan koko päivän pärjätä yhdellä leivällä ja sitten neljän aikoihin syödä vasta ruuan. Ja mun päivänsyömiset ovat siinä.

Miun elimistöni käy ihan oikeasti täysin säästöliekillä.

Miten vähentää herkkujen syöntiä kun en niitä syö nytkään. Ehkä kerran viikossa kakkupala, jos sitäkään. Kerran kuussa karkkipussi.

Nuo tuskin mua lihottavat....

Pv pisteiden toivon auttavan minua oppimaan syömään oikein ja säännöllisesti.

Ja miksen aloita nyt heti. Flunssassa ja kuumessa ei ruoka nyt maistu muutenkaan niin hyvin.....

Eikä silloin oikein lenkkeilyäkään suositella

Uusimmat

Suosituimmat