Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette päässeet yli pettämisestä?

Vierailija

Meidän tapauksesta jo pian vuosi kun mies narahti noh.. ainakin pahasti rajan ylityksestä. En tiedä, en varmaan koskaan saa tietää olivatko olleet sängyssä, epäilen vahvasti, että olivat olleet.

Silloin aloitimme pariterapian, jossa kävimme yhdessä ja erikseen. Nyt jatkoimme sitä kesän tauon jälkeen. Minulla ei mene päivääkään etten ajattelisi tuoda petosta. Pääseekö siitä koskaan yli?

Kommentit (4)

Vierailija

niin se vain valitettavasti on, että anteeksi voi antaa, unohtaa ei.

se asia on aina teidän välissä, mikään ei perutta sitä koskaan.

eroa ja saat uuden elämän uusine onnineen, muuta en sinulle voi sanoa.

voimia siihen mitä sitten teetekin, jos jäät muista aina, että kun kerran on pettämisen saanut anteeksi, sen tekee helpommin toisella, kolmannella, neljännellä kerralla, koska " sainhan anteeksi viimeksikin" ...

Vierailija

Terapia on varmaan hyväksi. Oma mieheni petti minua vajaa 4 vuotta sitten. En edelleenkään luota häneen. Unohtaa en voi. En kuitenkaan ajattele tuota pettämistä enää kuin tosi tosi harvoin. Luottamus ei ole kuitenkaan palannut.... eikä rakkaus.

Meidän olisi varmaan ollut fiksuinta erota, mutta mies (!!!) vastusti sitä jyrkästi ja lopulta suostuin jatkamaan avioliittoa. Arki pyörii normaalisti kuten ennenkin, enkä minä jaksa enää ajatella missä mies on tai kenen kanssa. Jos hän pettää, hän pettää. En minä voi aikuista miestä kahlita. Ovi on aina auki, jos hän haluaa lähteä.

Tiedän, että tämä avioliitto on mätä, mutta en yksinkertaisesti välitä. Kuten sanoin, arki pyörii ja pyörii hyvin. Mies sanoo rakastavansa enkä kyllä usko, että olisi pettänyt, mutta luottaa en voi.

Sinun kanttaa jatkaa tuota terapiaa ja miettiä pystytkö pääsemään asian yli. Jos et pysty, on parempi erota! Muuten satutat vain itseäsi ja miestäsi. Jos jatkat miehesi kanssa, sinun tulee pystyä antamaan anteeksi ja vähitellen unohtaa tuo tapaus (vaikka sitä ei kokonaan voi unohtaa, mutta sen kanssa oppii elämään).

Uusimmat

Suosituimmat