Peljonko elatustukea kun,

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

etävanhemman tulot noin 2500¿/kk brutto ja elätettävänä lisäksi kaksi lasta jotka asuvat hänen ja äitinsä kanssa (joka todella hyvä tuloinen).

Minä asun yksin poikamme kanssa ja tuloina ainostaan hoitotuki ja hoitolisä eli yhteensä noin 400¿ ja lapsilisä tietenkin n.130¿.

Haluasinin nyt tietää mikä summa on sellainen kohtuullinen mitä voin ehdottaa. Tuntuu kuitenkin että se olisi enemmän kuin se minimi?

Kommentit (4)

Vierailija

Meillä etäisä tienaa reilut 3000¿/kk ja minä lähihuoltaja-äiti elätän kahta pientä lastamme vielä vuoden verran kotihoidontuella. Tuloni luonnollisesti paranevat kun menen takaisin töihin kun kuopus täyttää 3 vuotta, mutta toisaalta lasten menot kasvavat kun ikää karttuu.

Lastenvalvojat osaavat varmasti suositella jotain summaa,heillähän on jonkunlainen laskentakaavio asiaan liittyen.

Vierailija

Mulla ex tienaa tuon samaisen verran ja elatusta 250¿.. indeksiinhän tuo elatusmaksu on sidottu.. ja lastenvalvoja laskee omien laskelmiensa mukaan maksun, jos ette ole sitä etukäteen päättäneet.

Vierailija

hyvä saada tietää että olin siis oikeilla jäljillä ajettelin juuri että jotain 200-220¿ voisi yrittää pyytää ja jos isä ei sitten siihen suostu, saa lastenvalvoja laskea summa. Siksi halusin teidän kokemuksia että en ihan tee itseäni ihan naurunalaiseksi, jos ajattelemani summa olisikin ollut ihan liian korkea.

Vierailija

176 euroa /KK. Lastenvalvojan mielestä oikeampi summa olisi 220-250 euroa. Eli mainitsemillasi tuloilla, tosin huomioon ottaen muut lapset pyytäisin vähintään 200 euroa/kk.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat