Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tuosta nimen antamisesta on tullit niin suuri rumba?

Vierailija

Onko nykyihmisen uusavuttomuus niin huipussaan ettei vekaralle osata nimeä päättää?

Jos on vaikeuksia niin lopettakaa hyvät ihmiset niiden ihmeellisten yhdistelmänimien ja kirjainkikkailujen miettiminen. Oletteko kuulleet sanontaa ei nimi miestä pahenna?

Voihan lempinimenä olla mikä tahansa Zorroliina.

Isovanhemmatkaan tuskin pitkin kyliä kulkeneet kyselemässä muiden mielipiteitä nimeen. Mukulalle rykäistiin lyhyt ja ytimekäs nimi ja sillä siisti.

Kommentit (4)

Vierailija

imagonrakennusta - kaikki pitää tuunata jotenkin ilmentämään omaa/lasten/perheen imagoa, miettiä tarkkaan mitä milläkin valinnalla yritetään sanoa. Jos koirillakin pitää olla yksilölliset vaatteet ja autoilla jotkut itsevalitut hassut rekisterikilvet, niin kyllähän sen tietää mitkä paineet lapsen nimen valinnassa vallitsevat.

Vierailija

asioiden oikeat nimet ja nimeäminen on ollut tärkeää, varmaan sitten ihmistenkin nimeäminen. Nyt kun rajoitukset ovat löystyneet, eikä ympäristökään enää painosta valitsemaan kourallisesta nimiä, on palannut takaisin toiveiden, suunnitelmien ja merkitysten laittaminen lasten nimiin.

Vierailija

Lainaus:

Isovanhemmatkaan tuskin pitkin kyliä kulkeneet kyselemässä muiden mielipiteitä nimeen. Mukulalle rykäistiin lyhyt ja ytimekäs nimi ja sillä siisti.

Ei mulla ole lehmiä eikä kanojakaan, enkä itse omista ajatustakaan kiertoviljelylle taikka kaivonpumpuille taikka eläinten poikimisille yms. Ihmeellinen ajattelutapa, että jos isovanhempien sukupolvi ei jotakin asiaa pitänyt niin merkityksellisenä, on se automaattisesti humpuukia.

Vaikka itseasiassa mun isoäitini kyllä kertoi, että hän itse jo nuorena tyttönä haaveili vauvoista, ja oli kauan ennen kuin sai lapsia päättänyt nimet tytölle ja pojalle, ja sen nimisiä mun isäni ja tätini ovat. Kertoipa joskus sitäkin, kuinka ja millä perusteilla oma isänsä oli vuonna 1917 valinnut hänelle nimen, eikä siinä kyllä ollut kyse siitä, että olisi " rykäisty" mikä tahansa ytimekäs nimi... Luulen, että ap kuvittelee vain, ettäkö nimen anto ei olisi ollut iso juttu ennenkin.

Uusimmat

Suosituimmat