Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekikö lukion käyminen minusta luuserin?

Vierailija

Minulla ei ole ammattitutkintoa, ja tunnen itseni sen vuoksi kakkosluokan kansalaiseksi. Mietin sitä, että jos olisinkin lukion sijaan mennyt ammattikouluun ja saanut ammatin, olisin ihan kelvollinen yhteiskunnan jäsen. Nyt en ole oikeastaan mitään...

Olen 26-vuotias, kahden lapsen äiti, ja toisessa vakituisessa kokopäivätyössäni. Töitä riittää niin paljon kuin jaksan tehdä, mutta silti hävettää se, etten " ole mitään" . Pelkkä ylioppilas. Erittäin hyvillä papereilla tosin, mutta ei niillä ole mitään virkaa.

Mitä te olette mieltä tämmöisestä ihmisestä, jolla kyllä on töitä ja työhaluja, muttei ammattia?

Kommentit (7)

Vierailija

Olen 27-vuotias ja mulla yksi lapsi. Miehen töiden takia ollaan jouduttu muuttamaan paljon, ulkomailla asutaan tällä hetkellä. Mulla ei ole edes kamalasti työkokemusta.

Harmittaa=(. Olin aina hyvä koulussa. Nyt kaduttaa etten jatkanut lukion jälkeen opiskelemaan. Ylioppilashan ei ole mitään. Alunperinkin olisi varmaan pitänyt valita ammattikoulu.

Olen kyllä tehnyt miehelle selväksi etten voi jatkaa näin. Kun lapsi täyttää kolme, on meidän asuttava Suomessa ja minun päästävä opiskelemaan.

Vierailija

Mennään lukioon, sen jälkeen armeijaan tai muuhun kuin kouluun vuodeksi-kahdeksi, sitten ikää onkin jo yli 20 eikä edelleenkään ammattia.

Uusimmat

Suosituimmat