Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei ymmärrä, osa omenapuiden omistajista vie omenoita roskiin, kaupan omenat maksaa 3 euroa/kg, ihan suhteetonta

Vierailija

Kommentit (8)

Vierailija

... muuta kuin torilta tai kaupasta lyhyen aikaa. Silloin niistä sitten nautitaankin oikein kunnolla. Ei edes kilohinta (3-4 e/kg) kauhistuta, kun niitä on pakko saada, ovat niin herkullisia. Kaikilla ei ole mukavia ystäviä tai sukulaisia, joilla omenapuita...

Vierailija

Ja raakoina tippu alas. Osaa jyrsi madot ja osa huononi suoraan puuhun! Kaikkia ei kompostiin voi laittaa ja roskiin menny jo pussikaupalla niitä. :(

Vierailija

Minä olen aina saanut omenoita, kun ystävälliset ihmiset, joilla on omenapuita (kuten yhdellä edelläkirjoittaneista :) jättävät omppuja porttinsa viereen otettaviksi.

Suomessa ei tietääkseni niin suurta kaupunkia olekaan, etteikö omenapuita sekaan mahtuisi... (Itse Helsingissä...)

Vierailija

Tänä vuonna laatu ei ole paras mahdollinen. Alkuun olivat tosi pieniä ja matoisia. Nyt jo vähän kasvaneet.

Teetämme niistä tuoremehua, keitämme hilloa ja talviomppuja käärimme silkkipaperiin talven varalle. Lisäksi kaikki halukkaat saavat tulla niitä meiltä hakemaan. Viime vuonna keräsin niitä koriin portin viereen ja ohikulkijat sai ottaa. Kyllä niitä pari ämpärillistä päivässä meni niinkin hyötykäyttöön.

Silti viemme omppuja vuosittain varmaan pari-kolme peräkärryllistä biojätteisiin tai lampaille.

Vierailija

kun tippuu maahan menevät tosi nopeesti huonoksi. Me syömme mielellämme omenamme, monta eri lajin puuta löytyy kotipihalta. Tänä vuonna meilläkin sato niukka ja huonolaatuinen, hyvä, kun on pari omppua päässyt syömään =(

Vierailija

Sitäpaitsi musta ne meidän oman pihan omenat ei edes olleet mitään kovin hyvän makuisia. Niitä syötiin sitten pitkin talvea soseina ja hilloina ja kompotteina ja mehuina jne, ja me lapset oltiin ihan kypsiä niihin.

Uusimmat

Suosituimmat