Olemme säästöbudjetilla. Tässä huomioita

Vierailija

Ajattelin pitää kuukauden pari säästöbudjettia. Rahaa kyllä on ja vaikka olen luonnostaan aika taloudellinen, vähemmälläkin ja viisaimminkin tulisi toimeen. Varsinkin ruokaan on meillä kulunut rahaa ihan turhaan (osa ruuasta mennyt haaskoon ja suunnitelmallisuutta saisi olla lisää). Jospa alkaisi vaikka säästämään johonkin matkaan tms. ihan kokreettisesti.

Parin viikon kokemuksen jälkeen olen huomioinut seuraavaa

-suunnitelmallisuus ja taloudellisuus vaatii aikaa. Ihan varmasti sen sämpyläpussin hakee nopeammin kaupasta kuin leipoo sämpylät itse.

-kaupassa käynnit kannattaa oikeasti pitää minimissä. Tämä vaatii huolellista suunnittelua. Kun tekee ruokalistaa, kannattaa samalla tarkistaa kaikki resepteissä olevat aineet, että niitä oikeasti löytyy kaapista. Jos ruoka pitää olla valmiina tunnin päästä ja kaapista puuttuu joku olennainen raaka-aine, tulee kiire ja suuri houkutus jättää ruuanlaitto seuraavaksi päiväksi ja kipaista kaupasta hakemassa puuttuva ruoka-aine ja joku einesruoka täksi päiväksi.

-Halpa ruokakauppa ei välttämättä ole aina se halvin. Ruokien hinnoista pitää olla hyvin selvillä, jotta oikeasti voi vertailla. Myös tarjouksia kannattaa pitää silmällä.

Esim. käymme Lidilistä ostamassa perusruoka-aineet. Oltermanni 17 % 500g maksaa siellä 4,49. Vastaava Arlan kermajuusto maksaa S-marketissa 5,99/1100g.

Porkkanat S-marketin tarjouksessa 0,40 kilo. Lidl n. 79 cm. Jäävuorisalaatti S-market 1,79 kilo, Lidl yli 2 euroa.

Ilman tarjousseurantaa olisi myös jäänyt huomaamatta, että S-marketin vieressä K-kaupassa kirjolohifilee 5,99 kilo. Ostin noin kilon j tee ensi viikolla uunikalaa ja kalakeiton.

Kommentit (5)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat