Kumpi parempi välivaatteeksi: villa vai fleece?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kumpaa suositte ja miksi?

Meillä on tähän saakka käytetty Ruskovillan villahaalaria, mutta tekisi mieli kokeilla jotain muutakin vaihtoehtoa. Miten esimerkiksi toimisivat fleecetakki ja -housut, sellaiset, joita esim. H&M:llä myydään?

Kommentit (5)

Vierailija

Makuja on monia... Atoopikkona en ole itse koskaan voinut käyttää villaa, sillä se ärsyttää ja kutittaa aivan älyttömästi. Fleece hengittää ja on ihanan lämmin myös märkänä. Fleece kuivuu myös todella nopeasti. Lapsilla olen käyttänyt iho-oireiden takia fleeceä vauvasta lähtien. Hyvin on toiminut. Pitää vaan olla tarkka, että fleece on 100% polyesteriä ja riittävän " notkeaa" . Esim. Reiman fleecet ovat olleet hyviä käytössä. H&M:n fleecetkin ovat hyviä, kunhan löytää riittävän ohuita ja joustavia kankaita. Kaksiosaiset ovat olleet hyviä. Haalarit puolestaan kamalan paksuja ja tönkköjä.

Villakin olisi varmasti hyvä välivaate, mutta itse olen ollut niin tyytyväinen fleeceen, etten ole villaa kaivannut. Villasukat ovat toki aivan ylivedot.

Meillä siis ollaan oltu tyytyväisiä fleeceen :).

Vierailija

Kumpaakin olen käyttänyt välipukuna, eikä mitään moitteen sanaa ole kummastakaan sanottavana. Sopivan lämpimänä on lapseni pysynyt.

Villa vain on arka pesulle, eli mahdollisimman vähän pestä ja silloinkin mielellään joko käsin tai villaohjelmalla koneessa. tässä suhteessa ehkä fleece parempi.

Vierailija

Minun mielestä ihan oikea villapuku on paras.

Nykyaikainen villa on ihanan pehmeää ja mukava päällä.

Villa on hengittävä mitä fleece ei ole..ja se on tärkeää olla.

Vierailija

Tietenkin urheilukauppojen fleecet on ihan eri luokkaa kun jotkut H&M:t. Ovat ohuita ja esimerkiksi hihansuut on kantattu, ei käännetty (jolloin ovat hirveän paksut).

Vierailija

Mikäli käytätte näitä hengittäviä kosteussuojahaalareita tms. niin fleece on parempi, sillä se käyttää hyödyksi just tämmöisiä teknisiä ominaisuuksia sitten eli ei kerää itseensä kosteutta.

Sitten jos taas käyttää ns. tavallista toppahaalaria, niin villa on kyllä oikein mainio eikä se haittaa, että villa kerää kosteuden itseensä. Sinänsä villa on lämmin kosteanakin, joten ei se nyt niin haittaakaan, vaikka kosteutta kertyy, mutta hivenen hölmöä on ostaa yli 100 euron Reimatecit ja pistää alle mummon kutoma villahaalari.

Niin tai näin, niin villa ja fleece molemmat hyviä materiaaleja, puuvilla taas huono.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat