Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen juuri aloittanut opettajantyöt ja jo nyt tuntuu, että en oikeasti jaksa...

Vierailija

Olen aikaisemmin tehnyt sijaisuuksia lyhyitä ja 1-4kk:n mittaisia. Olen kuvitellut, että työ on juuri minun unelma-alani. Nyt kun olen juuri valmistunut ja saanut oman luokan vastuulleni olen ihan lopussa ja mietin kehtaanko irtisanoa itseni kun olen ihan lopussa (3 viikkoa käyty koulua...)

Rakastan edelleenkin opettamista ja viihdyn lasten kanssa, mutta kaikki " ylimääräinen" työ on niin aikaa vievää ja välillä henkisesti kuluttavaa, että en ehdi tekemään mitään muuta. Kokouksia ja palavereita, tiedotteiden kirjoittamista, yhteistyötahojen kanssa suunnittelua, askartelua, vanhempien kanssa keskustelua aivan tolkuttomasti.

Aluetta, jolla opetan sanotaan hiukan huonompiosaiseksi ja oppilasainesta toiset opettajat luonnehtivat haastavaksi, että en tiedä voisiko jossain toisessa koulussa olla toisenlainen fiilis tehdä töitä.

Olen ihan hukassa, mitä tehdä. Olenko opiskellut monta vuotta ihan turhaan vai onko minulla ollut totaalisen vääristynyt kuva opettajan työstä

Kommentit (12)

Vierailija

rajaa tekemisilleen. Esim. itse olen ala-asteen luokanopettaja ja minut saa kiinni sähköpostitse joustavammin sekä kouluaikana koulunumerosta klo 14:ään asti. Tärkeät palaverit tietenkin pitää hoitaa. Sitten on tosin kouluja, joissa osallistutaan kaikenlaisiin projekteihin, mutta itse kierrän sellaiset koulut kaukaa. Opetan itsekin en niin hyvällä alueella. Eli oppilaat ovat taustojaan myöten haastavia.

Työstä rentoutuminen on tärkeää. Itselle ulkoilu on tärkeää, toisaalta kaksi pientä lastamme pitää jalat maassa työmäärän suhteen.

Vierailija