Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odottaako meitä taloudellinen ahdinko?

Vierailija

Mitä olette mieltä:

Miehen tulot kuussa n. 1300e nettona.

Tällä hetkellä olen itse työtön, mutta lokakuussa olen työllistymässä, palkka tuon 1500e bruttona eli nettona n. 1100-1200e.

Muita tuloja lapsilisät, 100e.

Ollaan muuttamassa isompaan asuntoon, asumismenot kaikkineen hieman yli 850e. Muut laskut, yhteensä noin 1000e (päivähoitomaksu, auto, vakuutukset, puhelinlaskut, luottolaskut..)

Miestä mietityttää, kuinka ihmeessä me pärjäämme. Musta tuntuu, että tietyistä asioista tinkimällä me kuitenkin pärjättäisiin.

Kommentit (5)

Vierailija

meneekö loppuraha kurkusta alas tai savuna taivaalle??

jos ei, niin SÄÄSTÖÖNKIN JÄÄ RAHAA! se on ihan itsestä ja omista valinnoista kiinni se asia.

Vierailija

ja päälle lapsilisä ja elatusmaksut n. 350, mulla asumismenot yli tonnin ja raha riittää silti hyvin. Mulla ei ole osamaksuja eikä autoa. Ruoassa säästää kun tekee itse.

Vierailija

menot ja maksut niin jäähän siinä nyt jonkin verran... mutta millaiset ruokatottumukset teillä on? Paljonko menee kuussa ruokaan? Luottokortit varmaan kannattaa jättää aika vähälle käytölle kumminkin ettei niiden kanssa olla ahdingossa.

Meillä jää laskujen, vastikkeen ja lainojen jälkeen käteen noin 700¿ ja siitä osa menee säästöön. Lopuilla hankitaan ruoka+hygieniatarvikkeet, bensa, vaatteet, kengät ym. Perheessä 2 aikuista ja 2 lasta. Äiti+lapset kotona päivisin eli kodin ulkopuolella ei ruokailla.

En koe että oisimme ahdingossa vaikka iso osa tuloista meneekin samantien kun tulee...

Vierailija

Ruokaan menee noin 100e viikossa (2 aik. + 1 lapsi).

Auto on pakollinen, koska välimatkat pitkiä. Luottokorteista ei niin vaan luovutakaan, tai kyllä niiden käytöstä tietenkin, mutta kuukausittaiset osamaksut eivät kovin nopeasti lopu. Hölmöinä ollaan otettu joskus osareita, kumpikin tahoillamme, nyt kaiken kaikkiaan osareita on n. 5000e. Kuukausittain jo pelkästään niitä lyhennetään useampi satanen.

Kannattaisikohan ottaa yksi viiden tonnin laina ja maksaa kaikki osarit pois (kortit on tietty katkaistu jo)??

Kiitos kannustavista vastauksista, täytyy rohkaista miestä myös, että sekin havahtuisi huomaamaan, että me pärjätään kyllä..

ap

Uusimmat

Suosituimmat