**LOKAMAATUSKAT ' 05 SYYSKUU**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Pino senkus lyhenee, eikä kohta taas löydykään enää..Tylsää!

Meillä on se Korkeasaaren reissu edelleenkin suunnitteluasteella, mutta tämmöisenä kuulaan kauniina syyspäivänä sinne oiskin mukava mennä, kiitti vinkistä Romi!

Meikä teki sitten tuttavuutta sen jumppapallon kanssa, ja voi perskutarallaa, kun näkisitte!! Yritin nääs kovasti taiteilla yhtä tasapainojutskaa, ja meninkin sitten aivan kuperkeikkaa pitkin kirjahyllyä ja varsinkin sen ovenkahvoja ja teki aikas kipeetä..No, tämä tapahtui siis lauantai-aamuna, aivan normaaleissa sielun ja ruumiin voimissa, joskin hiukan väsyneenä...Sunnuntaina kysäsin siten vitoselta, että onko äidin selässä mitään jälkeä, kun hiukkasen ottaa kipeää? Lapsi alkoi kirkumaan;" yök, et enää ikinä näytä mulle tota!!" . Niinpä kurkistin peiliin sen tuhannella mutkalla ja voi hitsinhitsi, mulla on aivan kauheat mustankirjavanpunertavankukalliset verenpurkaumat kahdessa kohtaa selässä..Luin sitten vähän tarkemmin niitä ohjeita, jotka on sitten englanniksi ja ruotsiksi+tikku-ukkokuvituksin, ja ilmeisesti se liike tehdäänkin niin, että aina on jompikumpi jalka maassa, eikä molemmat ilmassa yhtä aikaa..Että näin meillä, heh.

Firman bileet meni ihan jees. joskaan en koskaan kykene ymmärtämään ihmisiä (tässä tapauksessa paria meidän päällikköä), jotka muuttuvat täysin elukoiksi juovuspäissään. Hävetti jo pelkkä niiden katseleminen, kun ukot juoksee häntä suorana ja yrittää saada epätoivon vimmalla jotain alaisistaan tekemään lähempää tuttavuutta..YÖK! Ja siinä ohimennessään haukkuvat muut ukkelit ihan 15-vuotisten kielenkäytön tyylillä, ja räkivät ym.ym. Molemmat ko.tapauksista ovat naimisissa ja toisella varsin tuore liitto ja 3-vuotias lapsi siitä. Mutta ruokatarjoilu oli hyvä, ja kotiin tulin aika ihmisten aikaan eli n. yhden pintaan. Mutta eipä taas tartte aikoihin lähteä mihkään, sillä se seuraavan päivän päänsärky oli aivan järkyttävä!! Eikä ollu ees tupakinsavua, ja joinkin mielestäni ihan kohtuudella ja vain olutta, mutta oon ehkä sitten allerginen ravintoloille tai jotain:O).

Eilen innostuin vähän puunaamaan paikkoja, ja kävin Tammiston Tarjoustalosta ostamassa takkahuoneeseen ja kylppäriin mattoa, sitten parit uudet vahakankaat keittiön pöytään ja lakanaa+tyynyliinoja ostelin..Siellä kun on aika edullista muuteskin, ja nyt on muuttoale ja kaikista kodintekstiileistä tuli 20%alennusta. Edelleen kaipailen uusia verhoja sekä keittiöön, että olkkariin, mutta koitan nyt vain kestää, kun ei mieleisiäni ole tullut vastaan.

Mua alkaa jo jännittää taas nuo verolaputkin! Meille kun selviää lopullinen tulos vasta näin syksyllä, oisko siis lokakuussa, että saako mätkyjä vai palautuksia..Aina pieni tuskanhiki otsalla, jo ennekuin postia tulee ja sitten kun kuori kolahtaa postilaatikkoon, niin kädet jo vallan vapisee.

Olis niin huisin mukavaa kuulla muistakin mammoista, kuin itsestään, joten pliis, tulkaa ees pikavisiitille, jookosta joo?

Aurinkoisia syyspäiviä, ja kohtahan onkin jo " meidän" kuu!!

Voikaahan hyvin ja paksusti!

Truide

Vierailija

Minä täällä vielä istuskelen vaikka pitäis olla jo unilla, " Mimmi" todennäköisesti herää syömään noin klo 01.00 ja just kun mä olen päässy unille.

Olin lauantaina taas kirpparilla :D viimeviikonloppuna en päässytkään. No kaikkea kivaa pientä löytyi, vauvalle syyshaalari ja toppahaalari joka tosin on kokoa 80 mutta oli niin siistikuntoinen ja nätti että oli pakko ostaa, syyshaalari on on 62cm, iso mutta käytin sitä jo tänään. Olisin varmaan saanu taas skitsot jos mummo olis ostanu meidän neidille 80cm haalarin mutta kun itte ostin niin se oli tietty ok. Noh mummolla on vähän erilainen maku kun mulla niin en aina tykkää sen ostoksista. Seisomalaudan se osti parilla eurolla viimeks kirpparilta ja siihen olen ollu todella tyytyväinen mutta edelleen haaveilen kaksostenrattaista.

Tänään olin vähän piha töissä, okei olisinkohan 10minuuttia harjaillu pihaa ja siitä kiitokseksi sain käsivamman, tai en tiedä mistä muustakaan tää olis tullu mutta käsi on vähän arka kun yrittää sitä taivuttaa tai nostaa. Mitähän tääkin musta oikein kertoo, ei tarvii kun 10 min tehä työtä niin heti on rampana :D huomaa etten ole paljoo luudan varressa roikkunu.

Kyllä mä alan ahdistumaan täällä kotona, vielä kun tulee viikonloputkin istuttua täällä. Tosin lauantaina olin " Mimmin" kanssa kaverin tupareilla ja sielläkin aika humahti ihan hirveen nopeesti, oltiin sovittu et mies tulee hakemaan klo 19 mut pakko oli soittaa lisä aikaa ja sit ne tuli hakemaan 19.30 en voinu olla pidempään muuten olis pitäny tulla bussilla kun Jessen iltapala ja unille meno alkaa siinä klo 20. Kyllä pikkusen harmittaa että kaverit järkkää bileet aina silloin kun olen raskaana tai imetän, sit kun sais ottaa alkoholia niin on niiin hiljasta menoa :(

Joops tuli mulle taas pallomaha :( ja niin se painon lasku tais lopahtaa, että mä olen niin saamaton saamaan itteä niskasta kiinni ja lopetettua toi mässäääminen.

Täällä muistaakseni monet seuraa bb:tä, kuka on teidän suosikki ja kuka inhokki? Mä en oikein tiedä, seuraan joka päivä kyllä ohjelmaa ja tykkäsin paljon Einarista mutta se on nyt mennyttä. Alussa Jarkko oli aika tylsä mutta nyt ihan kivan tuntuinen, tosin ei paljoo mitään erikoista tuo taloon. Henristä ja Helistä en erikoisemmin tykkää ja Maxine on aika jännä persoona myös.

No joo taidanmpa nyt mennä yöunille että jaksan taas, mitähän kivaa keksis huomenna.

T.Silja

Vierailija

Ihana yllätys! Tiedän tunteen kun poikaa odottaneena saakin tytön, mulle on käynyt niin kaksi kertaa! Mahtavaa! :)

Vauvantuoksuisia onnenhetkiä toivottaen,

Pähkis

Vierailija

Käytiin tänään ekaa kertaa avoimessa. En ole koskaan kenenkään lapsemme kanssa siellä käynyt ja nyt sitten kun esikoisella on noita kerhoja ja liikuntaleikkikoulua neljästi viikossa, alkaa tuo mein pienempi herra suuttua kun hän ei pääse mukaan.

Tänään sitten vietiin esikoinen seurakunnan kerhoon ja siitä rattailla sitten pienempien kanssa avoimeen. Mukavasti siellä keretään 2 tuntia olla ennenkuin esikoista pitää olla hakemassa. Sopiva aika pienemmille ja sitten kotia syömään ja päikkäreille.

Onnessaan oli meidän poika kun siellä sai touhuta ja leikkiä ja niitä leluja kun oli kasapäin ja ihan erilaisia kun kotona :)

Oli siellä sitten sellainen laulutuokio ja siinä sitten oli muutama kiva laululeikki... se ei oikeen kolahtanut meidän poikaan, mutta innolla se kummiskin katteli vierestä. Vähän oli askarteluakin ohjelmassa ja siitä tykättiin kovasti.

Syömisestä oli puhetta. Kyllä meilläkin osataan sillointällöin olla hankalia syöjiä. Tänään kyllä söi tosi mielellään, mutta lopuksi piti sitten parit lusikalliset auttaa kun rupesi räkimään sitä ruokaa takas lautaselle :/

Parikertaa ovat veikan kanssa koittaneet ruokasotasille ryhtyä ja toisinaan sillä ruualla olisi niin kiva pöytää maalailla tai lihapullilla " ajella" niinkuin ne olisi jotain pikkuautoja...

Mutta nyt odottelee kuppi kahvia ja suklaalevy tuolla :)

t. K@tju ja poikakolmikko

Vierailija

En ehdi kauheesti kirjoitella, mut hengissä ollaan. Oikein paljon onnea pikku nyyttiensä lunastaneille. Ja ROMIlle hurjasti onnea plussasta!!!! =)

Täytyy palata paremmalla ajalla!

T. Nasu ja nuhanenä

Vierailija

Mix on Romssukka vaihtanut taas nikkii? x2, tarkoittaako kenties Pikku-Kakkosta? Jos näin onnellisesti on käynyt, niin hurjasti paljon Onnea matkaan!!! Jos taas minä ja vilkas mielikuvitukseni on tehnyt kepposet, niin kerro ny kuiteskin miks nikki vaihtui???

En ole utelias, mutta kuitenkin- Truide

Vierailija

Ei ole pariin viikkoon tässä meinannu pinoon keretä, varsinkaan kirjoittelemaan.

Miekin bongasin tuolta syntyneistä pikkuisen söpön tyttelin :) Kyllä oli kerrassaan söpö pakkaus!

Sitten onnittelut ROMIlle plussasta!

Meillä pienin herra täytti viikko sitten 6kk. Nyyh... ei oo enää mikään ihan vauva, ei ollenkaan. Ryömii ja alettiin soseita maistella ja...

Siis ihan järkyttävää, mutta niin vaan aina käy kun nuo pojat on olleet n. puolivuotiaita että tää äiti haikeena aattelee että vieläkö meille sit joskus tulis viel yks vauva :)

Järki nyt kyllä kehoittaa vähän toppuuttelemaan tätä sarjatuotantoa ja etsimään tälle katraalle vähän isompaa kotia. Ja kai sitä joskus pitäs käydä töissäkin naamaa vähän näyttämässä.

Jos sitten se iltatähti joskus ;)

Miulla oli tässä synttäritkin viime perjantaina. Tuli neljännesvuosisata täyteen. Kakun kera sitä kotosalla perheen kesken vähän juhlittiin.

Meillä Timillä alkanu KAMALA uhma!!! Siis se pieksää toisia lapsia lapiolla pihalla ja heittelee hiekkaa toisten päälle... Tekee kokoajan pahojaan ja nauraa vaan räkäsesti päälle. Uitti tässä taannoin jalkansa räystäskourussa läpimäräksi... saappaat oikeen otti pois että varmalla akstuu kunnolla :/

Sisällä se sitten nahisee tuon isomman veljensä kanssa. Pienempää veikkaa meinaa kanssa välillä vähän kiusata, mutta onneksi on antanu pienemmän olla aika hyvin rauhassa!

Mutta nyt nuo pojat vaan mölisee vaikka nukkua pitäs...

poistun tästä heitä hieman ojentamaan.

Vierailija

Aivan ihana " mimmi" Siljalla! Kävin kurkkimassa kuvaa, ja vitsi mikä nukkatukka ja ihana amorinkaari huulessa, oikea kaunotar:O). Ei sitä kyllä ikinä muista, kuinka pikkuisia nuo vaavit ovat syntyessään..

Kiitokset muuten Kuoma-kommenteista; laitetaanpa vissiin hankintalistalle.

Uskallatkos Romi paljastaa yhtään laskettua aikaa, tai ees kuukautta, jolloin vaavia ootellaan syntyväksi? Ois niin kiva seurata, missä mennään.. Vaik enhän oo edelleenkään mitenkään utelias???:O). Justiin yks ilta tällä viikolla mietin sua, ja jotenkin tuntuu aivan selvältä, että teille tulis tyttö! En tiedä mistä tunne johtuu, mutta ihan kuin kuuluis teidän perheeseen Poitsulle pikkusisko...Kiva, kiva kun saa taas jännätä..

Ootkos voinut hyvin, huonosti vai hyvin huonosti?Tai onko kauheita väsymyksen aaltoja tai mielitekoja tmv.? Jos kirjoittelet jossain odotuspuolella, niin voinhan käydä sielläkin kurkkimassa kuulumisia, mutta ois ihan mukava lukea täälläkin!!

Huomenna ois Linnanmäki auki vikaa päivää, ja meillä kolmonen kovasti yrittää mua lahjoa sinne..En vaan jaksais mennä sinne väenpaljouteen, kun siellä vissiin esiintyykin vielä kaikkia laulajia jne., niin porukkaa on kait ruuhkaksi asti, YÖK!

Talkoot meni sitten siihen malliin, että ukkokulta siisti pihaa, ja meikä hetken hengähti telkun ääressä töiden päälle, jonka jälkeen armaani lähti hetkeksi prätkäajelulle(joka kesti 2 tuntia!!!), jolloin olimme jo lasten kanssa kyllästyneet ulkoilmaan ja tulleet sisälle lämmittelemään... Sittenpä ei ketään enää kiinnostanut edes grillaus, paitsi miestä, joten OHI ON!!! Talkoot siis, heh.

Jatkellaan viikonlopun viettoa, hauskaa iltaa kaikille!

Truutta Ja Milo, joka on taas hetkittäin MONSTERI!!!

Vierailija

vaikee uskoo vieläkään että meitä on nyt neljä. Kaikki on menny tähän asti niin hyvin että pelkään mitä tuleman pitää. Ainoo huoli oli kun sairaalassa ei saatu vauvan kuuloa testattua mutta tänään oltiin sitten kättärillä uusinta kuulo testissä ja se meni läpi.

Nyt sitten jännällä neuvolan kotikäyntiä odottelen että millainen on meidän neidin paino tällä hetkellä mutta se on vasta torstaina. Ihan ollaan menty koko aika ilman lisämaitoa mistä olen TODELLA ylpeä. Nyt sitten pähkäilen että antaako tuttia vai ei, tänään käväsin ostaa pari tuttia valmiiks. Tähän asti on menny hyvin että olen saanu rauhotettua vauvan tissille mutta ihan miestä ajatellen että kun sillä ei ole tissiä mistä tulee maitoa niin sais tutilla rauhalliseks hätä tapauksessa. Ja muutenkin kun mies palaa töihin niin voisin saada lisä aikaa kun laittaa tutin suuhun.

Joo ei menny kauan kun on jo talo täys vaaleenpunasia vaatteita, anoppi ihan tohkeissaan ostelee ja kieltää mua ostamasta mitään ennen kun olen nähny mitä se on ostanu. Kyllä olen ittekkin siitä huolimatta selaillu huuto.netiä kovasti ja tehny sieltä löytöjä :)

Jesse on edelleen tosi innokas hoitaja, silittelee ja halailee vauvaa koko ajan. Pottailu on jääny vähän takaalalle, ei oikein malta istua siinä. Kakkaaminenkin on vähentynyt, ennen saatto kakata 3-4 kertaa päivässä mutta nyt tulee vaan 2. Olispa hyvä jos sillä ei oliskaan mitään allergiaa.

Joitakin uusia sanoja olen ollut kuulevinani Jesseltä nyt, ei mitään kovin selvää mutta tiedän mitä yritti sanoa.

Synnytys kertomuksesta en oikein osaa sanoa erityisempää. Supistuksilla alkoi, edellisenä päivänä jo maha oli pinkeenä melkein koko ajan, yöllä ei mitään mutta aamupäivällä alkoi supistella kipeemmin mutta pärjäsin, kävin kaverin luonakin pyörällä. Iltapäivällä aloin sitten laskemaan suppareiden väliä ja oiskohan kello ollu jotain 16-17 kun oltiin sairaalassa, siellä sitten kärvistelin supistuksien kanssa. epiduraalin sain sitten kipuihin ja kalvot puhkastiin ja siitä se sitten alkoi pikku hiljaa etenemään. Vauveli sitten syntyi 20:07. Ponnistus vaihe meni tällä kertaa nopeemmin mutta oli se kivuliaampikin, tunsin kun vauva meni eteenpäin, Jessestä en tuntenu mitään.

On tää neiti kyllä niin erillainen kun Jesse, musta tuntuu että tää vaan nukkuu, vaikka oli Jessekin hyvä nukkumaan vauvana mutta saa nähä koska kostautuu. Pitäis ittekkin nyt nukkua kun vielä on mahdollisuus.

Taidampa siis lopetella tähän.

T.Silja

Vierailija

Piti vielä kysellä, et oisko kellään vieroitusvinkkejä suklaalle? Mä oon niin koukussa siihen taas tällä hetkellä, et tuntuu et oikeesti maailma kaatuu ellen saa mun päivittäistä annosta!

En todellakaan tahtois mussuttaa sitä koko ajan, mut nuo fasun siniset vaan huutaa mun nimee!! :) Ja jotenkaa en löydä nyt yhtään mistään sitä tahdonvoimaa jolla sanoo ei!

Tiedän et ei se nyt niin vaarallista oo ku imetänkin koko ajan, mut ei täs ainakaan laihtumaankaan pääse!

Auttakee!!!

Vierailija

Tultiin hetki sitten sieltä kotiin, oltiin koko aamupäivä ystäväperheen kanssa siellä. Aika vähän oli eläimiä näkyvissä, missä lie just kaikki olleet. Porukkaa oli mukavan vähän ja tilaa riitti siis poikien juosta ympäriinsä. Grillattiin lounaaksi makkarat ja juotiin termarista lämmintä mehua, retkimeinikiä.

Eilen vein itsepalvelukirpparille tavaraa äidin kanssa, ja hän olikin käväissyt siellä tänään viemässä eilen heille unohtuneita tavaroita sinne ja raportti tuli heti että se ja se ja se oli jo mennyt. Kiva sillä en halua mitään niistä enään kotiin takaisin. Mitäs SILJA, löysitkö Myyrmäen kirpparilta mitään?

Pikkuhiljaa alkaa pahin jälkisärky hampaanpoiston jälkeen siirtyä, tosin paratabseja kuluu vielä kummasti.

Mitens TRUUTAN illanvietto meni? Toivottavasti oli mukavaa!

No mutta, palaillaan, poika töräytti hajut housuun, vaipanvaihtoon siis.

Vierailija

Tähänkin pinoon vielä ONNITTELUT SILJA JA KOKO PERHE!

Taisin eilen rustata vähän väärään pinoon ;)

Meillä tuo pottailu ei tuota tulosta :( siis istuu tuo poika siinä jonkunaikaa jos virikkeitä on tarpeeksi, mutta mitään se ei sinne vahingossakaan tee :(

Noh, jospa tuo yritys jossain vaiheessa palkittaisiin...

Puheesta senverran, että ei ole kiire senkään opettelulla tuolla mein pojalla. Tällä hetkellä tulee ne kaksi sanaa päivittäin: ANNA, ÄITIIIII!!!

Ja pappa silloin jos näkee papan jossain kauempana.

Yäk tulee joskus kun kakka vaipassa ja haluu sen sieltä pois... siinä kaikki.

Uhmaa alkaa olla mein pojalla, vaikkakin miusta tuntuu että sillä on jonkin sortin uhma ikä ollut syntyestään sakka ;)

Siis kun hän on kovin tahtova, herkästi suuttuva ja itkee ja karjuu aika paljon edelleen :( ... 2v neuvolassa kyllä saavat koittaa keksiä miksi tuo lapsi huutaa niin paljon.

Kun ei aina edes itse tajua mikä sille nyt taas tuli kun alkaa huutaa ja karjua henkensä edestä. Aamu äreä tuo poika ainakin on, ei aamu ihmisiä ollenkaan ;)

Esikoisella ihana vaihe menossa. Alkaa 4 vuoden kriisi helpottaa ja on oikee söpöläinen satoine erikoisine kysymyksineen. Pitkin päivää tulee niin mainioita lohkaisuja ja kysymyksiä että ei pokka kertakaikkiaan aina pidä. Alkaa olla jo senverta iso että hänen kanssaan asioista suht helppo neuvotella ja avuksikin on jo kotihommissa. Innolla myös auttaa!

Tää mein pienin tulee viikon kuluttua 6kk. Mein vauva on oppinut jo ryömimään ja menee jo ihan vauhdilla minne mieli tekee. Suuresti ihmettelen miten ollaan ihan puhtaasti rintamaidolla tähän saakka kasvettu (veikkaan että lähemmäs 8kg ja yli 70cm) ja tyytyväinen poika on kuin mikä. Ei pahemmin itke ja omaa niin valloittavan hymyn :)

Noh, ensiviikolla alkaa sitten soseenkeitto täällä. Saas nähdä kuinka hyvin uppoaa.

Meillä menee siis ihan kivasti, tuo meidän Timi vaan saa välillä pinnan tiukalle. Kun ei keksi mikä sitä ahdistaa ja miksi on niin kiukkuinen ja pahantuulinen ja itkuinen...

Vierailija

Ihan hirmuisesti ONNEA Siljalle pikku prinsessan johdosta!!! <3<3<3

Kerrothan sitten joskus synnytystarinaa kunhan jaksat?!

Meillä tää arki alkaa sujumaan jo suht rutiinilla. Mut on se kumma et molemmilla on aina just samaan aikaan nälkä tai joku muu hätä! Ei sitte kädet riitä millään molempia auttamaan vaan aina joutuu toista huudattamaan...

Ja hormoninäpyt ovat nyt valloittaneet koko pikkuisen naaman ja pään... :( Nassu ihan täys ja tukan altakin niitä pilkistää vaik kuin ja paljon... Ei oo kovin suloista... Toivottavasti menis pian pois!

Meillä ei BB:tä kauheesti kattella. Joskus saattaa koostetta tuijottaa jos sattuu vahingossa oikealle kanavalle oikeaan aikaan. Mä oon niin koukussa niin moneen muuhun sarjaan et ei jää aikaa enää tälle ;)

Nyt ei tähän hätään muuta asiaa. Palaillaan taas astialle! :)

Vierailija

Pitkästä aikaa jos vähän kirjoittais tännekkin.Tässä on ollut kauhea hässäkkä siitä lähtien ku Matias syntyi. Nyt on mies pitänyt kesälomansa ja ollaan jos viikko oltu arki kuvioissa. Milkan kanssa treenailtu pottaa,mutta tahtoo olla vielä että ei jaksa koko päivää.Nyt sitten saatiin vissiin joku flunssa pöpö ja sitä sairastellaan.Milkasta on tullut kauhean innokas pesemään hampaita.pari kertaa päivässä harjaa. Meillä tämä poika on sitten pieni suuri mies. Oli tuossa pari viikkoa sitten neuvola ja ikää Matiaksella oli 3.5kk, mitat 9.1kg ja 68.5cm. Jotain aivan kauheaa ku on niin iso ikäisekseen.Mutta iso oli syntyessäänkin (4.840kg ja 56cm).

Paljon onnea uusille nyyteille tosi paljon !!! <3

Täällä seurataan bb, mutta ei mikään pakko että ois tarvinut 24/7 hommata :D Lasten kanssa kotona ollessa kerkeää seurata vaikka ja mitä.Mutta erehdyppä koneelle istumaan niin johan on ohjelmaa.Tahtoo käydä sillain että kun saat kaikki jutut luettua niin jo jommalla kummalla on hätä ja se kirjoitus puoli sitten jää.

Milka opettelee kovasti puhumaan.Mutta sillä on tyyli että monista sanoista sanoo vain tavuja eikä koko asiaa.mutta eiköhän se tästä ala pikku hiljaa luonnistaa... Tuntuu aivan kauhealta että mun pikku tyttö täyttää jo kohta 2-vuotta.Vastahan se synty...

Syksyisiä terveisiä kaikille =)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat