Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin vanha mummo haukkui minua epäsuorasti huoraksi

Vierailija

Olen jotenkin järkyttynyt tästä vaikken ole edes tehnyt mitään väärää.

Naapurin mummo ei siis ollut saaut omaa oveaan auki ja ihmettelin miksi se seisoo rapussa toista tuntia, ajattelin että se kytistää minua ja vieraitani. Tervehdin mummoa kohteliaasti yhden vieraan lähtiessä, mutta mummoapa ei huvittanut tervehtiä vaan alkoi tivaamaan miksi hänen ovensa lukko oli rikottu. En käsittänyt alkuunkaan mitä muori höpisee ja luulin hänen puhuvan minun oven lukosta kunnes viimein tajusin että omaa oveaan tarkoittaa ja syyttää että minun luonani käyvät " ukot" ovat rikkoneet lukon. Olin ihan huuli pyöreänä että mitä ukkoja minun luonani muka on, kun kylässä oli kaksi naispuolista vierasta, tosin molemmilla oli lyhyet hiukset ja toisella jopa lippis päässä että kyllähän se heti mieheksi tekee.

Koitin keskustella mummon kanssa ja sanoa että hänen väitteensä ei pidä paikkaansa, mutta kuten tunnettua kun vanha ihminen on olevinaan jossain asiassa oikeassa, ei muiden puheilla ole mitään merkitystä.

Vieraani lähtivät ja mummo seisoi edelleen rapussa, vahtiseuranaan toinenkin rapun mummoista. Vieraiden lähdettyä jäin oikein vartavasten oven taakse kuuntelemaan mummojen puhetta ja mummothan surivat tietysti toisen ankeaa tilannetta kun hänen naapuriinsa on muuttanut tälläinen irstailija ja suunnitteivat soittavansa isännöitsijälle. JOnkun ajan päästä paikalle tuli poliisit, jotka avasivat mummon oven, lukossa ei siis ollut käsittääkseni edes mitään vikaa.

Nyt olen jotenkin hämmentynyt ja tuntuu etten oikein voi olla vapaatsi omassa kodissani, muori aivan takuulla soittaa isännöitsijälle edelleen syyttäen minua ja vieraitani. Tuntuu niin pahalle että kaikki saatanan vanhat huorat saa kytätä ja natista muiden tekemisistä. Olen aina ollut todella ystävällinen vanhuksille ja koettanut olla avuksi, muta miksi vitussa niiden saatanan vanhusten pitää valittaa ja olla vittumaisia? Vaikka mummo käsittäisikin olleensa väärässä, niin anteeksi pyyntöä tuskin tarvitsee odottaa ja saan aina tässä talossa asuessani olla silmätikkuna, koska eiköhän muut mummot puolusta mummokaveriaan.

Pitäisikö alkaa vaan ihan yleisesti käyttäytymään vanhuksia kohtaan vittumaisesti ja epäkohteliaasti, kerta he itsekin tekevät niin.

Kommentit (7)

Vierailija

sanoi kaverinikin että älä välitä, mutta tuntuu vaan niin pahalta kun toinen väittää ihan olemattomia ja vaikka kuinka itse koittaisi olla ystävällinen.

ehkä tilannetta olisi helpottanut että olisin mennyt paikalle kun poliisit olivat ovella ja jutellut heidänkin kanssaan, ehkä muori olisi käsittänyt että oli itse sekoittanut. Tai että olisin marssittanut kaverini ovelle ja esitellyt heidät muorille, nämä kaverit kun olivat molemmat yli kolmekymppisiä ja ihan aikuisen näköisiä, niin ei kai olisi kehdannut enää heille räyhätä, itse kun olen " teinin näköinen" alle kolmekymppinen.

Ärsyttävää sekin että kun luonani ei ole ketään käynyt koko viikolla, olen ollut ihan yksin koko aika, niin heti kun jotain seuraa tulee, niin mummot alkaa sekoilemaan.

Edellisessä talossa rapussa asui vielä pahempi hirviömies, joka kävi kerran hississä tönimään minua kun katsoin häntä hieman liian pitkään. Huuteli muulloinkin kyllä eri asioista.

Olisi niin mukava jos saisi rauhassa asua, tämä ei ilmeisesti uitenkaan ole mahdollista kerrostalossa, kun meitä on niin monelaista väkeä.

Katsotaan miten asia etenee vai eteneekö mitenkään. Millaisista asioista isännöitsijä ottaa yhteyttä yleensä asukkaaseen?

Vierailija

Mun mummu tuli vähä sellaseks vainoharhaseks höppänäksi ikääntyessään. Oli ihan himmeeta juttua, just tollasta " se ja se tekee kiusaa" tai vaikkapa " naapurin rouvalla käy niin ja niin paljon miehiä" yms yms. Et ei varmaan kannata ottaa kauheen vakavasti. Höppänäksi tullut se mumetsu.

Vierailija

Epäilisin kyllä, että mummolla on alkava dementia, varsinkin jos lukko ei ollut edes rikki. Olen kuullut hurjempiakin juttuja ja syynä on ollut yleensä, että vanhalla ihmisellä aidosti todellisuudentaju alkaa heittämään.

Todella ikävää on olla syytettynä, mutta valitettavasti mummo ei taida voida kuvitelmilleen paljon mitään. Jos noita tulee lisää, ottaisin itse yhteyden isännöitsijään ja keskustelisin asiallisesti asiasta. Hänkään tuskin voi paljoa tehdä, mutta on paljon helpompaa kaikille, kun asia otetaan heti käsittelyyn asiallisesti, kuin että aletaan riitelemään jostain ihan järjettömästä. Jos toinen tosissaan kuvittelee asioita, sinun on kaikkein järjettömintä lähteä suuttumaan hänelle ja haastamaan riitaa. Saat lähinnä vain päänsärkyä itsellesi.

Uusimmat

Suosituimmat