Ovulaatio testeistä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ajattelin kysyä et onko ovulaatio testit miten luotettavia ja onko merkillä väliä?

Tilasin netistä mammaksi.fi sivuilta ovulaatio testejä kun olivat siellä halvempia kuin apteekissa.

Me ollaan yritetty raskautta 8/04 saakka ja tammikuussa 07 tuli kesken meno ensimmäisestä ja ainoasta raskaudesta. Nyt syyskuussa pääsemme hoidon jatkosuunnitteluun...mitähän sielläkin lienee sitten tapahtuu.

Miehen siittiöissä ei ole mitään vikaa, ne on tutkittu syksyllä 05, tarvitseekohan niitä tutkia taas uudestaan?kun sekään tutkimus ei itsessään ole mikään halpa, vaikka kaikkemme me teemme että saisimme itsellemme selläisen pikkunyytin.

Mukavaa syyskuun alkua kaikille.

PN

Kommentit (4)

Vierailija

HEI!

Kannataa testata ensin " ohjeen mukaan" , mutta jos se ei mitään näytä (itselläni ei näytä jos teen ihan juuri ohjeen mukaan, niin teen väärään aikaan) eli mulla 11-12 päivää ennen seuraavia kuukautisia ovulaatio, ja useimmiten se on n. 14 päivää ennen monilla naisilla. Kierotoni on 28-29 päivää useimmiten. Eli tein ensin yhdessä kierrossa kaksi testipakettia peräkkäin, ennenkun löysin tämän ajankohdan, ja sitten muissa kierroissa aloitin aina pari päivää myöhemmin testauksen kun mitä ohjeissa lukee. Toisella puolella tunnen kun munasolu irtoaakin, mutta toisella puolella en tunne. Liman mukaan on turha ajoittaa, itse ainakin ajoittaisin tämän mukaan liki viikkoa liian aikaisin tuon ajankohdan.

Jos sinulla ei irtoa joka kuukausi munasolua, niin on aika rahareikä tuo testien tekeminen, varsinkin jos ei tuosta ajankohdasta ole lainkaan tietoa. Itse koin testit aika kalliiksi, mielestäni 2004 niillä oli apteekissa hintaa (clearbluen testi) jotain 36 euroa muistaakseni ja siinä on 5kpl testejä, eli aika arvokkaaksi käy, ehkä markettitestit ovat halvempia???

Eikä noitakaan kannata liikaa testata kuitenkaan että siitä ei tule liikaa yrittämistä sitten.

Tyttöä yritettiin toista vuotta, ja useampi keskenmeno ennen onnistumista (apuna loppujen lopuksi lugesteron) vaikka mitään vikaa hormonitasoissa tms. ei näkynyt, mutta periaatteessa keltarauhashormoni taso voi heittää päivästä toiseen tai keltarauhanen esim. lakata yks' kaks toimimasta, ja silloin tuloksena on keskenmeno esim. Tyttöä yritettiin varmaan ihan " liiankin kanssa" , stressi on nimittäin yksi " lapsen saantia" pitkittävä asia aivan varmasti. Tämä " kakkonen" taas sai alkunsa vasta kun oli " ajatus asteella" eli ilman yritystä hyvinkin minimaalisella " panostuksella" ja aivan luomusti ilman mitään lääkkeitä tms. Kaikenlisäksi vielä tupakkakin oli kuvioissa tälläkertaa ja silti onnistui (tupakanpolton tietysti lopetin heti, kun sain tietää raskaudesta) tupakka kun huonontaa munasarjojen verenkiertoa ja samoin kohdun jne..verenkierto silloin huonompaa.

Vierailija

ne markkinoilla olevat testit on varmaan kaikki yhtä luotettavia, toiset vaan helpompia käyttää mutta yhtä toimivia kuitenkin:)

Tuli vaan mieleen, että jos pitkä kierto ja epäsäänn. niin ei välttis useinkaan tapahdu ovulaatiota.. ja voi olla niillä testeilllä hankalaa siis löytää. Terolutit saa vuodon aikaseksi, mutta ei välttämättä ovulaatiota sit kuitenkaan..

Mulla PCOS:n takia piiiiiitkä kierto ja epäsäännölliset menkat. ja saman asian takia lh-hormoni koholla (se mikä normaalisti naisella kohoaa ovulaation aikaan) ja tästä johtuen ovulaatiotestit ei toimi mulla (näyttää aina positiivista, vaikka siis testaisi kierron jokainen päivä, niin aina plussa :/ vaikkei ovista siis luomuna ollenkaan).

Tsemppiä jatkoon! ja pikaista plussa onnea!!!!

Vierailija

Hei! Ja ekana pahoittelut keskenmenostasi...=(

Itse olen ostanut marketista aina testit ja ovat olleet halpoja/luotettavia. Koska tunnen myös oviksen niin viivat ovat olleet juuri silloin vahvoja kun on pitänykin. Että eiköhän ne ole ihan luotettavia, kun tekee vaan ohjeiden mukaan.

Meillä tutkittiin miehen siittiöt vuonna 04 ja uudestaan 06. Ainakin meille suositeltiin testausta kahden vuoden välein. Riippuu varmaan tapauksesta ja juuri tuosta siemennesteen laadusta.

Tsemppiä hoitoihin!

Vierailija

Kiitos vastauksestasi!

mä en tunne milloin ovis tulee ja mun kierto on niin juukelin epäsäännöllinen.Voi mennä kuukausi tolkulla ettei menkkoja näy eikä kuulu...Keväästä asti olen nyt syönyt teroluttia ja niíllä menkat tulevat suht ajallaan, kierron pituus noin 28-30pv.

No katsotaan kuin niiden testien kanssa käy kunhan ne tulisivat...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat