Osaisko joku auttaa

Vierailija

verenpaine asiassa. Syön verenpaine lääkkeitä, mutta paine on nyt ollut jo pari päivää n. 140/99. On mun mielestä aika korkee! Pitäiskö maanantaina soittaa vaikka neuvolaan. Oon raskaana rv 24. Mielipiteitä!

Kommentit (9)

Vierailija

Minulla ei ole verenpainetautia. Mutta isälläni on. Normaalitilassa verenpaineeni pysyvät ihan normaaleina mutta raskaana ne alkavat rv 20 jälkeen nousemaan.

Albetolilla ne saadaan pysymään kohtalaisina. Kaksi raskautta ja molemmissa ollaan tarkkailtu kovasti ja olen ollut sairaalassa ja välillä vuodelevossa.

Raskausmyrkytys on tullut aina, mutta onneksi vasta lopussa....

Muistaakseni se oli että jos paineet nousee yli 15 yksikköä kerralla niin sitten lääkäriin ja huolestutaan ainakin vähän. Että ultrataan miten vauva voi. Ja ultraan on aina kiva päästä =)

Vierailija

Syötkö albetolia, vai onko jotain uudempia lääkkeitä. Olin Suomen nuorempia verenpainepotilaita, kun lääkitys aloitettiin 18 v. Eli kerkesin syödä lääkkeitä melkein 10 v ennen ensimmäisen lapsen syntymää. Kummassakin raskaudessa verenpaine rupesi nousemaan tuon rv 28 jälkeen. Esikoisesta olin sairaalassa yhteensä 7 vko ja kuopuksesta 5 vk.

Kumpikin lapsi syntyi pieni painoisena 2480g ja 1980g.

Ota maanantaina yhteyttä neuvolaan, onko lääkistys jo korkealla.

Vierailija

hämmästynyt kun on noin korkee. Ennen kun lääkitys aloitettiin ja oli kans korkeet lukemat niin sen kyllä huomasi olossa. Eli muuten vointi on ihan hyvä... taidan soittaa maanantaina. Kiitos

Vierailija

Vai voisiko selvästi viitata raskausmyrkytykseen?

Minkä siun normaali paine on lääkityksellä?

Mutta soittele maanantaina neuvolaan. Tai jos on nyt raskaysmyrykytyksen oireita, päänsärkyä, ylävatsakipua, huonovointisuutta, turvotusta yms

Niin sitten samantien äippäpolille.

Vierailija

Mutta vaihdettiin 200 mg:seen noin kuukausi sitten kun lähti paineet nousuun. Sen jälkeen laski heti normaaliksi ja nyt siis taas nousee. Eli syön Albetol 200 mg 2/pv eli aika paljon on jo... Kiitos kaikille mielipiteistä.

T.Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat