Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on pikkaisen elitisti, ja tosi tarkka ostamistaan tuotteista. Esim. kahviksi ei kay mika tahansa juhlamokka tarjouksesta, vaan pita...

Vierailija

aa halpis-merkkejä (Eldorado, Pirkka ym.), vaikka olen monen tuotteen kohdalla osoittanut, että kyse on lähes samasta tai joskus jopa AIVAN SAMASTA tuotteesta, vain eri pakkaukseen pakatusta. Itse olen säästäväisyyteen tottunut, ja välillä v***taa miehen ruokaostokset. Veikkaan, että aivan samoin syöden/juoden voisimme säästää useita kymppejä, ellei jopa enenmmänkin kuukaudessa vain merkkejä vaihtamalla, mutta mies väittää kiven kovaa, että tuotteissa on (maku) eroja.

Teinpä sitten testin. Pistin halpis kahvia kalliimman merkin tyhjäksi jääneeseen pussiin, Rainbow oliiveita kalliiseen oliivipurkkiin ja vielä yksittäin pakattuja halppis (olikohan pirkka) sulatejuustoja aamupala-juustopakkaukseen. Mies joi aamulla kahvinsa tyytyväisenä ja söi karjalanpiirakan päällä pirkka-sulatejuustoa ihan hyvällä halulla. Sanoipa jopa, että " maistuu musta kahvi hyvälle" . Odotan vielä, että hän ottaa niitä oliiveita tänään illalla juustojen ja punaviinin kanssa (heti kun saadaan lapset nukkumaan), ja sitten jumalauta paljastan jipponi! =D

En ala mitenkään sen enempää asiasta keuhkoamaan, mutta varmasti saan sitten tästä eteenpäin ostaa niitä " halppis" merkkejäkin, kun ei arvon herra edes huomaa sitä paljon puolustamaansa laatu- l. makueroa...

Kommentit (10)

Vierailija

Meillä minä ostelen niitä kalliita merkkejä, mutta lähinnä, koska haluan mahdollisuuksien rajoissa ostaa luomua ja reilun kaupan tavaroita.

Vierailija

Meidän suhde voi oikein loistavasti, kiitos vaan huolenpidosta, eikä meillä pelätä myös myöntää, kun ollaan jossain asiassa väärässä (minä teen sitä kaiken aikaa, sillä itse olen tosi kova esittämään vahvoja mielipiteitä vähällä tiedolla). Tunnen mieheni ja kuvio etenee todennäköisesti niin, että mies on aluksi varmaan pikkaisen nolo, sitten nauraa asialle kanssani, ja sitten vetää jonkun viimeisen valttikorttinsa, tyyliin " ok, kulta, saat ostaa tästä eteenpäin halppis-tuotteita, mutta ainakin se espresso-kahvi pysyy jumakauta samana merkkinä" .

Enkä aio naputtaa tai mäkättää asiasta. Kaiken voi esittää niin monella eri tavalla! Uskokaa tai älkää, halitteluun ja lässyttämiseen tämäkin päätyy. Miehen mielestä on todennäköisesti hellyyttävää, että olen pujotellut pirkka-sulatejuustoja aamupalapussiin ja tyhjennellyt kahvipaketteja toisiin kieli keskellä suuta. Niin hän yleensä suhtautuu kaikkeen tekemiseeni.

ap

Vierailija

Minusta parisuhteessa ei pitäisi olla tuollaista oikeassa-väärässä vääntämistä, tai toisen nolaamista.

Miksi et anna miehesi ostaa mitä haluaa tekemättä siitä numeroa?

Luuletko, että jos tämän vittuilun tuloksena saat säästetty jonkun euron kuussa, se on sen arvoista?

Vierailija

Sitäpaitsi mies on se, joka useammin käy kaupassa, joten en käytännössäkään voi vain " salaa" ostella halvempia merkkejä. Ja tulisi kyllä aika työlääksikin vaihdella niitä kalliimpien merkkien pakkauksiin päivittäin =).

Kyllä minua sitäpaitsi kutkuttaa nähdä miehen ilme ja kuulla kommentit, kun kysyn, miten kahvi, juusto ja oliivit ovat tänään maistuneet.

ap

Vierailija

Voisin melkein kuvitella, että oma mieheni tekisi mulle jotain tuollaista. Minä kun olen meillä se, jonka pitää saada niitä merkkituotteita!

Uusimmat

Suosituimmat