Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen juomisesta kommentteja

Vierailija

Mieheni ottaa silloin tällöin muutaman siiderin illalla, ei sen enempää. Joskus saattaa ottaa parina iltana ja sitten saattaa mennä viikko ettei ota. Ja sit taas vikonloppuna pari.... Eli en ole nähnyt juomisessa ongelmaa..

Nyt miehen äiti toi meille kaksi lootaa siideriä tallinnan tuliaisina. Nyt mies on joka ilta ottanut 3-4 siideriä siitä lähtien kun laatikot tulivat eli 48 siideriä 13 päivän aikana.

Minä en pidä viinan litkimisestä ja olen tästä miehelle sanonut. Eilen viimeksi kun mies oli ottanut jo päivällä pari siideriä ja sitten lähti kauppareissulle niin jo kaupasta osti yhden siiderin jota joi kotimatkalla ( neljältä iltapäivällä). Se meni mielestäni vähän yli että ei kaupastakaan voi kotiin tulla ilman että juo siideriä matkalla (kotimatkan varrella esim lasten tarha. Tosin väitti että että hörppi vain paikoissa missä kukaan ei nähnyt). Pidin kuitenkin saarnan että juomista voisi jo hieman vähentää, koska en tykkää joka ilta puhua ihmiselle joka on hieman huppelissa.

No eikös tänään kun olin lasten kanssa pois, oli herra taas juonut täällä sillä aikaa. Sain hirveän raivokohtauksen ja kysyin että eikö äijä kunnoita mun tahtoa yhtään. Että jos haluaisin että olisi yhden päivän kahden viikon aikana selvä, niin onko liikaa vaadittu?

Mies alkoi sättiä minua että en minäkään kunnioita häntä kun nalkutan päivästä toiseen. Ja että otti vitutukseen kun teki puutarhahommia (kyntää takapihaa että saadaan uusi nurmikko).

Kommentteja edellisestä kirjoituksesta. Olenko minä nipo???? Niinkuin mies väittää..

Minulle viina on sillä lailla ongelma että olen nähnyt sitä ihan liikaa lapsuudessani. Koen todella loukkaavaksi sen että mies ei kunnioita minua sen vertaa että jos juominen häiritsee minua, voisi olla yhden päivän edes juomatta.

Kommentit (7)

Vierailija

Alkoholin kohtuukäytön ylärajat ovat miehillä 2-3 annosta (1 annos on 0,33 siideri) päivässä ja 21 annosta viikossa.

Miehesi ylittää nuo rajat ihan reilusti.

Tee netissä AUDIT-testi (katso googlesta) miehesi tiedoilla ja katso millaisen tuloksen saat.

Jokaisen, joka ymmärtää tuollaista juomista, on syytä muistaa että yhdelläkään ihmisellä alkoholismi ei ala niin että yhtenä päivänä ihminen vain retkahtaa, vaan sairaus hiipii pikkuhiljaa. Tuo on normaalia alussa; ensin juodaan vain harvoin, sitten vähän mutta usein, sitten vähän enemmän vähän useammin jne.

Vierailija

niin sehän menee ihan janojuoman piikkiinn... varsinkin jos kyntää jotain takapihaa, niin silloin janottaa

ymmärtäisin sua jos määrät olis isompia

Vierailija

kyllä se on huolestuttavaa jos joka ilta pitää ottaa ja vielä useempia.

Ja vielä pari saunaolutta ymmärtää, mutta jos useempia ja vielä päivällä jo alottaa niin se ei kyllä ole enää normaalia.

Uusimmat

Suosituimmat