Voiko laktoositon maitojuoma olla yli 1-vuotiaan ruokajuomana?

Vierailija

Meillä ei isoveljen allergiasta johtuen muuta maitoa nykyään ostetakaan.

Voiko sitä käyttää tavallisen maidon tapaan myös taaperolla?

Kommentit (9)

Vierailija

Ei kai se pelkästään siitä tulisikaan, jos lapsi saisi muuten tavallisia maitotuotteita. Mutta jos hänelle annetaan vain laktoosittomia, niin vatsa alkaa tottua niihin eikä enää siedäkään tavallista maitoa.

Vierailija

jostain vauva-lehdestä/kaksplus tms että laktoosi intoleranssi puhkeaa yleensä vasta teini-iässä. Eikä koskaan alle 2vuotiaalla. Joten jos on vatsaoireita nuoremmalla, siihen on jokin muu syy kuin laktoosi. kannattaisi tutkia syy siis oikeasti.

Ja tavallinen maito on puolet halvempaa, joten ostaisin sitä pienemmälle lapselle. Kyllä hän varmaan 3päivässä aina sen yhden purkin kuluttaisi (+ äidin ja isin kahvin kanssa menee myös sitä joten ei ehdi vanheta.)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

jostain vauva-lehdestä/kaksplus tms että laktoosi intoleranssi puhkeaa yleensä vasta teini-iässä. Eikä koskaan alle 2vuotiaalla. Joten jos on vatsaoireita nuoremmalla, siihen on jokin muu syy kuin laktoosi. kannattaisi tutkia syy siis oikeasti.

Ja tavallinen maito on puolet halvempaa, joten ostaisin sitä pienemmälle lapselle. Kyllä hän varmaan 3päivässä aina sen yhden purkin kuluttaisi (+ äidin ja isin kahvin kanssa menee myös sitä joten ei ehdi vanheta.)

ei koskaan alle 2v?? meillä nimenomaan alle 2v on pyydetty neuvolasta itse testaamaan (2vkoa ilman maitoa) linjaa jotta saatasiin luotettavampi tulos, kuin itse seulalla. Lapsemme 3,5v, on ollut laktoosi-intorelantikko jo2v.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ei kai se pelkästään siitä tulisikaan, jos lapsi saisi muuten tavallisia maitotuotteita. Mutta jos hänelle annetaan vain laktoosittomia, niin vatsa alkaa tottua niihin eikä enää siedäkään tavallista maitoa.

Jos perheessä on laktoosi-intolerantteja, kuten meillä mies ja yksi kolmesta tyttärestä, on todennäköisemmin parempi käytää yli 1-vuotiaalla laktoosittomia maitotuotteita. Esim. meillä nyt 11kk vauvan vatsa selkeästi ärsyyntyy jo äidinmaidonvastikkeista, joissa on laktoosia, joten aion siirtyä vähitellen hänelläkin käyttämään laktoositonta maitoa. Intoleranssin voi todeta myös verinäytteestä, mutta miksi jäisin odottamaan sen tulosta, kun vaiva on jo nyt ilmeinen?

Ei ap, mutta laktoosittomista maitotuotteista ruuat valmistava perheeäiti myöskin

Vierailija

Maitoa kuluu vielä niin vähän (imetänkin edelleen), etten millään viitsisi ostaa tavallista maitoa kaappiin vanhenemaan. Me vanhemmat kun käytämme maitoa pelkästään kahvimaitona ja kaikki perheen yhteiset ruoat valmistetaan tarvittaessa laktoosittomina.

-ap

Vierailija

Mutta pitäisin kyllä huolen, että lapsi saa " tavallisiakin" maitotuotteita, jos hän niitä pystyy syödä.

Toisaalta itse varmaan ostaisin sen litran maitoa pienemmälle. Ei kai se niin hankalaa ole kaataa kahdesta eri purkista? Ja ei näin ainakaan itse aiheuttaisi pienemmälle " maitoallergiaa" ...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat