Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vei tänään 4v. jäähylle pimeään vessaan ja sulki oven..

Vierailija

Eli isä oli lasten kanssa keskenään n. 4 tuntia, ja sillä aikaa oli tullut joku tilanne isomman lapsen kanssa. Oli sitten laittanut hänet " jäähylle" pimeään vessaan ja sulkenut oven. Tyttö kertoi mulle kun tulin kotiin, oli ihan järkyttynyt. SUutuin miehelle ja sanoin ettei vessa ole mikään jäähypaikka, kohta ei tyttö enää uskalla tulla koko paikkaan! Mies ei uskonut mua, ja sanoi että kyllä kuule auttoi, tyttö oli niin kiltisti sen jälkeen. En ollut uskoa korviani! Mitä voin tehdä tässä tilanteessa, kun meillä näin eri näkemykset.. En kohta uskalla jättää heitä enää keskenään jos keksii jonkun vielä kamalamman jäähypaikan.

Kommentit (1)

Vierailija

On erittäin tärkeää, että vanhemmat ovat yhtä mieltä kasvatusperiaatteista, rangaistuskeinoista jne. Lapsi tulee vain hämmentyneeksi jos isä moittii jostain ja äiti seuraavassa hetkessä teilaa isän kasvatusyritykset - tai toisenpäin... Nyt kun teidän vanhempi lapsi alkaa tulemaan tuohon ikään, että tilanteita saattaa alkaa tulla ja lasta pitää kasvattaa eri lailla kuin ihan pikkuista, joka ei vielä mitään ymmärrä, on hyvä sopia mitä teette, jos tilanne sattuu kohdalle. Eli, että mikä on se jäähypaikka, miten kauan siellä ollaan, miten toimitaan jne. Itse en pidä wc:tä mitenkään kamalana valintana, varsinkaan jos asunto on pieni ja rauhallisia jäähypaikkoja on vähän, mutta enemmän kavahdin sitä, että lapsi laitettiin PIMEÄÄN huoneeseen ovi kiinni...

Itse valitsisin ehkä mielummin vaikka eteisen, jossa ei ole mitään tekemistä. Jos lapsi kitisisi, itkisi tai tinttailisi, joutuisi jäähylle istumaan ja kun olisi rauhoittunut, juteltaisiin siitä miksi rangaistiin. Ja jos taas ei tee edellämainittuja, juttelisin ensin ja istuisi sitten jäähyllä miettimässä. Mutta tosiaan, ei wc niin paha ole - sopikaa pelisäännöt. Nyt homma on mennyt vähän siihen, että lapsen kanssa ihmettelet isän käytöstä vaikka ilmeisesti oli kuitenkin kyse lapsen käytöksestä! Se jäi nyt ihan unholaan ja varmaan pyyhkiytyi pois pahana tekona. Nyt isi vaan on paha...siis lapsen mielestä. :o/

Uusimmat

Suosituimmat