Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hamstraatte niin kauheasti lastenvaatteita?!

Vierailija

Monet kaverini rohmuavat kaapit täyteen lastenvaatteita, joita ei lopulta koskaan edes ehditä käyttää. Vaatteita ostellaan kuola vaahdoten erityisesti huutonetistä, " koska sieltä saa hyvää halvalla" . Ja näitä halvalla ostettuja vaatteita pursuavat kaapit, laatikot ja usein myös lattiat, " koska ei ole ole tarpeeksi säilytystilaa" .

Haloo! Eikö kannattaisi ennemmin ostaa vain tarpeellinen ja satsata niin säästetyillä rahoilla vaikkapa laatuun?

Kommentit (13)

Vierailija

lastenvaatteita. Nyt lapsi alkaa siirtyä 130 cm vaatteisiin ja alkaa olla haikea olo, kun vaatetyyli muuttuu niin paljon ja lapsi ei enää tykkääkkään aina samoista jutuista kuin itse tykkään. Lisäksi huutonetissä alkaa vähenemään tämän kokoisten vaatteiden tarjonta, kun paketteja en ostele. Täytyy vaan alkaa äidin sopeutua, mutta oli se niin kivaa sen ajan kuin sitä kesti. :)

Vierailija

Minäkään en jaksa pyörittää konetta joka päivä ja meillä suurin osa (!) lasten vaatteista on sukulaisilta ja tuttavilta saatuja vaatteita, mutta toki ostan uusiakin kaikille. Meillä lapset ovat juuri sen ikäisiä, että tuttavien lapsilta tulee tosi hyvää vaatetta säkkitolkulla ja liiaksikin. Kierrätän sitten niitä itsekin eteenpäin joko tuttaville tai sitten esim. Fidaan olen vienyt valtavasti hyvää vaatetta.

Vierailija

Meillä on aina ostettu tosi vähän vaatteita ja nyt kuitenkin tuon kolmannen kohdalla huomaan että monia en ole hänellä ehtinyt käyttämään ollenkaan.

Kuitenkin vaatteita tulee vielä aina sukulaisilta ja tultuilta lisää.

Ja yleensä tulee pestyä pyykkiä sen verran usei,n että vaatteet kyllä riittää.

Kaiken lisäksi just niitä mieluisimpia tulee käytettyä jatkuvasti ja ei niin hyvät jää käyttämättä.

Naurettavaa miettiä jotain jälleenmyyntiarvoa, enemmänhän siinä säästää kun ostaa alkujaan vähän niitä vaatteita?

Vierailija

Jokaisella kai on joku heikkous - yhdellä se on tupakointi, toisella alkoholi, kolmannella makean ja rasvaisen syöminen ja joillakin on heikkous kauniisiin lastenvaatteisiin.

Vierailija

Huutonetistä ja kirppareilta saa vaatteita vielä edullisesti ja kierrättäminen on fiksua, niin ei tarvitse hävetä rahankulutusta.

Anteeksi, jos se on sinulta pois.

Vierailija

Siis joka paikka pursuaa vaatetta, ostan ne kirppikseltä, en tosin huutonetistä. En käytä ruokalappuja, joten käyttövaatetta todella kuluu. Joskus loppuu paidat tai housut silti kesken. Eli himpan runsaasti ja huono järjestyksen pito.

Vierailija

Mutta olen ostanut myös kaappeja, joten niitä ei ole levällään ympäriinsä.

Itse ostan paljon vaatteita ihan vain sen takia ettei tarvitse välttämättä joka päivä pestä pyykkiä ja siitä huolimatta löytyy puhdasta päälle pantavaa. Toinen syy vaate paljouteen on se, että haluan pukea lapseni yhteensopiviin vaatteisiin ja pidän vaihtelusta.

Lisäksi on vielä sellainen puoli, että kun vaatteita on paljon, ne eivät ehdi kulua niin paljoa ja säästyvät siten hyvinä vielä pienemmille sisaruksille.

Tai jos ei ole sisaruksia, niin ne saa vielä myytyäkin, kun eivät ole ihan nukkavieruja.

Minä ostan yleensä paljon unisex vaatteita ja vähän tytön/pojan vaatteita, joita yhdistelemällä saa joko tyttömäisen tai poikamaisen kokonaisuuden. Siten suurinosa vaatteista sopii käytettäväksi jokaisella lapsella vuoron perään. Ja " väärän" sukupuolen vaatteet sitten myyn/lahjoitan eteenpäin.

Vierailija

ihan vain siitä syystä, että rahat on mukava käyttää johonkin muuhun (esim. lasten säästötileille tai kivoihin retkiin tms) ja pääasiassa siksi, että maailma ei vain kestä näin runsasta kulutustasoa. On ekologista olla ostamatta hurjia määriä vaatteita aikuisille tai lapsille.

Uusimmat

Suosituimmat