Mitä maksaa kotisiivous about?

Vierailija

Asunto on kaksikerroksinen paritalo, kooltaan 120 neliötä.

Siivoukseen kuuluu imurointi, lattioiden pesu, pölyjen pyyhintä, pintojen pyyhintä, mattojen tamppaus, petivaatteiden vaihto ja tuuletus, vessojen ja pesutilojen pesu, sekä pyyhkeiden vaihto.

Mitä tällainen lysti suurinpiirtein maksaa?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Meillä oli exän kanssa yhdessä ollessa jossain vaiheessa tosi rankka elämänvaihe johtuen monen jutun yhteisvaikutuksesta ja kerran kävi iso kuuluisa siivousfirma siivoamassa 2 h yhteensä noin 60e. Tämä seurauksena meillä olisi pitänyt uusia keittiön lattia ja keittiön tasot sillä siivooja oli osannut tuhota ne siinä kahdessta tunnissa! Minun kotiin ei tule enää kertaakaan kyllä siivoaja, vaikka olisi miten raskasta. Ei nimittäin paljon helpota, jos 2 tunnin työn jälkeen olisi ollut yhden huoneen remontti edessä. Huoh. Saa siis olla mun puolesta sotkuista.

Vierailija

Ihan sama mistä on kyse: siivooja, parturi, remonttimies, auton korjaus. Aina on parempi, kun löytää sellaisen tekijän, jota joku tuttu sulle suosittelee.

Vierailija

27 euroa/tunti, ja siitä saa sitten kotitalousvähennyksen 60%.

Meillä käy joka toinen viikko neljä tuntia kerrallaan. Muuten on yllämainitut asiat mutta ei vaihda petivaatteita eikä pyyhkeitä.

Vierailija

Talo on iso, mutta selkeä. Ei siis joudu raivaamaan ja väistelemään.

Lakanat otan itse valmiiksi pois, nostan petivaatteet tuulettumaan, vaihdan pyyhkeet, hoidan tiskit ja vien roskat.

Vierailija

Minusta tähän kannattaa kertoa todelliset kustannukset, eikä firmojen hintoja. Jos ei ole tottunut käyttämään verovähennystä, voi hätkähtää sitä hintaa, eikä tajua, ettei se ole se, mitä oikeasti joutuu maksamaan.

Enhän minä yksityisestä päivähoidostakaan lopulta maksa sitä, minkä päiväkoti hinnaksi ilmoittaa.

7

Vierailija

340-neliöinen ok-talo neljässä tasossa, siivooja käy kolme kertaa viikossa, laskutus 35 euroa tunnilta arkisin, viikonloppuisin enemmän.

Vierailija

ja tunteja tulee 7,5, joten kyllä tämän on mahdollista ihan valossakin. Meillä siis siivousrinki, joka saa työllistämistukea. Suosittelen!

Lainaus:

Eli maksat hänelle pimeästi? Ei mikään firma siivoa 15 e/h.

(kysymys oli suunnattu toiselle mutta oli pakko vastata)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat