Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaa mulle hermoja...!

Vierailija

Tunnetteko ketään ihmistä, joka haluaa tehdä asiat mahdollisimman vaikeaksi? Joka hakee ja hakee tilanteista, joissa saa pettyä. Jolle ainoa tapa tehdä asiat on hänen oma tapa ja mikään muu ei käy? Eli yksinkertaisesti päättää jotain niin ei luovuta, vaikka näkee itsekin, että päin honkia menee... Minulla on kaksi sellaista sukulaista ja toinen niistä on 5v tyttöni. Toivoisin itselleni hermoja ja mahdollisesti vinkkejä miten selvitä.

Tämän toisen sukulaisen kanssa olen iskenyt hanskat tiskiin jo ajat sitten. Tavallaan luovuttanut. Kuitenkin hän on luonteeltaan ihan kuin tyttäreni ja koska pelkään että tytöstäni tulee aikuisena samanlainen kuin tämä toinen sukulaiseni niin toivoisin todella, että voisin tehdä asialle jotain.

Haluan tässä painottaa, että tiedän 5-vuotiaiden tyttöjen olevan muutenkin hankalia, sillä tämä tyttö ei ole ainokaiseni. Hänen luonteensa on ollut samanlainen jo vauvasta saakka, joten 5v uhma on vain piste i:n päälle.

Kommentit (3)

Vierailija

on juuri sellainen ihminen.

Ja hänen on äärettömän vaikea (joskus mahdotonta) sietää sellaista että joku ihminen toimii eri tavalla kuin hän. Vaatii toisinaan pää punaisena huutaen että minäkin tekisin kaiken vaikeimman kautta, ihan kaikki pikkuasiatkin :s

Vierailija

kasvattaa, mutta toivoisinkin neuvoja että MITEN? Kun on toimintaterapiat ja perheneuvolat koluttu ja kukaan ei osaa sanoa mitään konkreettista. Jos teillä jollain on tällainen ihminen ja tiedätte kuinka toimia niin voisitteko kertoa?

ap

Uusimmat

Suosituimmat