vaihdanko alaa (jos tulen valituksi amk:uun)?

Vierailija

Heips!

Elikkäs mielipiteitä kaipailen :). Opiskelen yo:ssa yhteiskuntapolitiikka neljättä vuotta. Kandintutkinto suoritettuna. Nyt syksyllä hain amk:uun sairaanhoitajaksi, ja sain juuri äsken kutsun pääsykokeeseen..Paljon on vielä tehtävää että pääsen edes sinne sisään, jos sittenkään. Mutta kuitenkin...aloin pohtimaan että mitä ihmettä teen, jos pääsenkin?

YKP...no se ei jaksa minua hirveästi kiinnostaa! Lähdin opiskelemaan sitä todella typeristä syistä:). Sairaanhoitaja on ollut sellainen haaveammatti ainakin joskus...mutta siltikin mietin että jaksaako sitä tehdä kauaa? Onko kolmivuorotyö kamalaa? Ja ylipäätään, selviänkö koulutuksesta...

Hyviä puolia siinä (koulun vaihtamisessa) on se, että töitä varmasti riittäis valmistuttuani. Toisin kuin tällä mun nykyisellä koulutuksella...töitä tuskin saa (ainakaan täältä missä nyt asutaan)!

Kertokaas sh:t ammattinne hyviä puolia. Ja muutkin mielipiteitänne...Kiitos!

Kommentit (3)

Vierailija

sairaanhoitajaksi olen ajatellut minäkin hakea. En siis vielä ole hakenut, koska ainoa mikä estää on se, etten tiedä kestääkö taloutemme opiskeluani.

Olen hoitoapulaisen töitä tehnyt vanhusten parissa ja viihtynyt hyvin, joten olen melko varma, että ala ainakin olisi minulle oikea.

Vierailija

jos mahdollista päästä esim. hoitoapulaisen sijaiseksi tms. niin kannattaa käydä kokeilemassa.

Jos taas auttaminen kiinnostaa, olisko mahdollista vaihtaa sosiaalityön ko? Varma työpaikka ainakin.

Vierailija

Voithan säilyttää yliopistopaikan, jos vaikka intoutuisit sairaanhoitajaksi valmistuttuasi täydentämään osaamistasi YTM:ksi.

Sairaanhoitajakin voi sijoittua työelämässä 8-4 paikkaan, vaikka lie harvinaisempaa, kuin vuorotyö.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat