Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

muita ketkä onellisempia uusperheessä kun ydinperheessä?

Vierailija

Kommentit (14)

Vierailija

Mutta uusperheessä jo 10. vuosi ja menee koko ajan vain paremmin. Ensimmäiset 4-5 vuotta oli kyllä tosi vaikeita perheen ulkopuolisista syistä.

Vierailija

Jos avioliitto on koko perheen kannalta suorastaan vahingollinen, ei ydinperheestä tietenkään kannata pitää hinnalla millä hyvänsä kiinni. Mutta ei se kyllä ihan niinkään mene, että äidin/isän onnen perässä juostessa kuuluu lasten kestää mitä vaan :-/

Minusta ap:n kysymys on siis absurdi. Harva kai lähtee onnellisesta ydinperheestä lätkimään? Valitettavan harva myöskään kokeilee tehdä asialle konkreettisesti tarpeeksi ennen kuin lähtee... Ja vielä useampi säntää uuteen suhteeseen liian nopeasti oppimatta mitään.

Vierailija

Mutta mulle tämä ei ole mikään ydinperhe-uusperhe asia. On ihan vaan ikiinni siitä että kuka on puolisona. Olisin taatusti ollut onnellinen tämän nykyisen mieheni kanssa ydinperheessä.

Ja niistä lapsista. Meillä on kyllä niin että lapset ovat tavallaan eriarvoisia. Meillä ei ole " meidän" lapsia, on vain sinun ja minun. Mutta kun neljä viidestä on jo maailmalla, osa perheytymässä, niin tämän pahnanpohjimmaisen, (minun kuopukseni) asema on aika lailla toinen.

Vierailija

Nyt olen silti uusperheen äiti. Ja meillä on minun, sinun ja meidän lapsia. Mies on ollut aviossa kerran, josta tuloksena yksi lapsi. Mulla yksi lapsi nuoruuden lyhyestä suhteestä (isää ei lapsi kiinnostanut, eikä kiinnosta vieläkään) ja vielä lisäksi muutama yhteinen. Ja onnellisia ollaan.

Vierailija

avauksenkin tilanteesani vuosia sitten. Aika moni silloin suoraaan tuomitsi aikeeni lähteä avioliitosta, jossa olimme ex-mieheni kanssa vain kämppikset. Väkivaltaa tms. ei ollut. Otin kuitenkin riskin ja erosimme aloitteestani. Nyt olemme asuneet jo pari vuotta uuden mieheni kanssa ja joka päivä voin vain kiittää korkeampaa voimaa mikä auttoi silloin vaikeina alkuaikoina. Nyt minulla on erittäin hyvä mies jonka kanssa parisuhde vain paranee päivä päivältä. Hänen mukanaan tuli kaksi lasta jotka tulevat hyvin toimeen omieni kanssa.

Olemme yhdessä päättäneet, että nämä lapset riittävät meille, emme edes yritä hankkia yhteistä. Lapseni koulusta ja päiväkodista tulee vain positiivista palautetta ja molemmat vaikuttavat onnellisilta ja tapaavat isäänsä säännöllisesti. Joten en usko heidän kovin paljoa tilanteesta kärsineen. Nykyinen mieheni huolehtii lapsistani kuin omistaan ja mm. avustaa vanhempaa lastani läksyjen kanssa, mitä ei oma isänsä todellakaan tekisi (vaikka onkin omasta mielestään täydellinen isä, jonka minä kuulemma kevytmielisyyden puuskassa jätin jne... )

Vierailija

se lapsi, joka ei ole " meidän" lapsi. mulla on samanikänen velikin, joka ei ole " meidän" . veli on siis isäpuolen entisestä liitosta.

sit on 2 " meidän" lasta, mun pikkusiski ja pikkuveli. nää lapset on perhepotrettikuvassa.

jääkö teilläkin ne " minun" ja " sinun" lapset ulkopuolelle. käsi sydämellä, onko ne yhtä tasavertasia?

nim: katkera

Vierailija

muutama vuosi ihan kivaa ensimmäisessä elämässä - nykyisessä huomattavasti paremmin vielä yli 10 vuoden jälkeen. Enkä usko että tästä huononisi

Uusimmat

Suosituimmat