parhaat konstit säästää rahaa perheen peruskuluissa?

Vierailija

eli, parhaat vinkit miten rahaa säästyy esim ruokakaupassa tai muissa perheen jokakuisissa menoissa.

tietysti edullista ja maukasta kotiruokaa-ohjeet ovat myös tervetulleita!

(hermot menee, kun aina saa senttejä venyttää, että rahat riittää seuraavaan tiliin..)

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Siis ruokakaupassa kun laittavat usein -50% ne tuotteet, joiden viimeien myyntipäivä on just nyt tai huomenna tai ylihuomenna. Säästyy aika paljon!

Vierailija

Mene kauppaan virkeänä ja tyytyväisenä, mieluiten tosiaan yksin, ja OSTOSLISTA mukaan. Itse lajittelen ostoslistan valmiiksi osastoittain ja näin vältyn turhalta kiertämiseltä. Koriin VAIN ostoslistalla mukana olevat asiat ja enintään jotain mausteita tms., jotka vasta kaupassa älyät olevan lopussa. Esim. herkkujen ostaminen on kielletty, jos niitä ei ole ostoslistassa mainittu.

Minä yleensä lähetänkin miehen kauppaan, hän ei todellakaan osta mitään muuta kuin ostoslistan mukaan! Ostoslistan hän kaiken kukkuraksi laatii itse.

Vierailija

kauppareissut yksin. Jos mukana on kaksi lasta ja ehkä mieskin, niin kyllä tulee ylimääräistä evästä kärryihin. Esim. tänään mies soitti kaupungilta, että pitääkö kaupasta tuoda jotakin. Pyysin vain muutamaa maitopurkkia, muuten oli kaikkea. Ja mitä tapahtui - mies toi kaksi muovikassillista tavaraa, jep-jep.

Vierailija

20-21 astetta riittää mainiosti, makkarissa 18 astetta. Viileämpään tottuu melko nopeasti. Säästö lämmityskuluissa melko suuri.

Vierailija

Me suunnitellaan siis viikoksi eteenpäin ruokalista, ja ostetaan kerralla kaikki tarveaineet. Leipää laitetaan tuoreeltaan pakkaseen ja otetaan sulamaan aina vain se tarvittava määrä, niin ei kuivu. Maidoissa on usein niin pitkät käyttöajat, että viikoksi pystyy ostamaan.

Hyödynnetään tarjoukset, esim jos kahvi on tarjouksessa, ostetaan sitä useita paketteja kaappiin, niin ei tarvii sitten kalliimmalla ostaa. Samoin tehdään jauhojen, sokerin ja makaronien kanssa.

Syksyisin kerätään marjat itse metsästä ja tehdään niistä talven mittaan mehukeittoja ja kiisseleitä välipalaksi, ei tarvitse ostaa jugurtteja ja mehukeittoja kaupasta kovin usein. Mehustamme myös itse mehut, joten nytkin vasta joulun tienoilla joudumme ostamaan kaupan mehuja (tänä vuonna tuli tosi vähän marjoja kun rastaat söi suurimman osan).

Piirakat ja pullat leivomme itse, se on ihan hauskaa tekemistä lasten kanssa.

Me päädyimme tuohon kerran viikossa kaupassa käyntiin, kun huomasimme, että jos lähtee maitoa hakemaan, tarttuu mukaan usein myös muuta...

Vierailija

Ruokamenoissa meillä on tietyille tuotteille ' kattokilohinta' eli lihatuotteista, juustoista, jogurteista, muroista, pesuaineista ym on oma ylin kilohintansa.

Lehtiä ei tilata, kirjakerhot ym jatkuvatilaukset pannassa.

Vaatteet, lahjat ym ostetaan hyvissä ajoin alemyynneistä.

Lastentarvikkeet ja urheiluvälineet ostetaan käytettynä.

Liikkuessa kodin ulkopuolella on eväät mukana tai käymme ruokakaupasta niitä ostamassa. Ravintoloihin ja kahviloihin vain erikoispäivinä. Jäätelöt ruokakaupasta.

Vierailija

Tällöin voi nopeasti kiirepäivinä tai jos olen vaikkapa sairas, lämmittää lapsille ruokaa. Säästöä syntyy, kun ei tarvitse ostaa kalliita valmisruokia.

Vierailija

Meillä on pakosta kaksi autoa, ja laskin just eilen, että yhteenlaskettuna ajoneuvoverot, liikennevakuutukset ja kaskot maksavat meille 173e/kk. Sitten tietysti polttoaineet päälle.

Vierailija

Mutta tosiaan, katse sähkön- ja vedenkulutukseen. Siellä voi myös omilla toimillaan säästää. Pienistä puroista ne suuretkin joet syntyvät.

Vierailija:

Lainaus:

20-21 astetta riittää mainiosti, makkarissa 18 astetta. Viileämpään tottuu melko nopeasti. Säästö lämmityskuluissa melko suuri.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat