Tekisitkö lastensuojeluilmoituksen?

Vierailija

Kävelin kuopuksen kanssa rattaita työnnellen lähikauppaan, kun kotikatumme päässä auto parkkeerasi omakotitalon pihaan. Mies nousi ajajan paikalta kiihtyneenä ja vihaisen näköisenä. Marssi äkäisenä pelkääjän puolelle ja sätti mennessään tyyliin " sisälle siitä ja vähän äkkiä!" . Siinä vaiheessa ajattelin miehen puhuvan koiralle.

Järkytys olikin suuri, kun mies avasi pelkääjän puolen oven ja alkoi nyrkillä hakata sisällä olijaa. Antoi lopuksi pari potkuakin. Autosta nousi n. 10-vuotias pikkupoika, joka pää painuksissa lähti kävelemään taloa kohti!

Olin niin järkyttynyt, että sydän hakkasi kahtasataa. En tunne kyseistä perhettä, mutta pojan olen nähnyt useinkin leikkipuistoissa ja meidän kadulla.

Unikaan ei tule, kun ajattelen tapahtunutta. Mitä minun pitäisi tehdä? Haluan ehdottomasti ilmoittaa jonnekin. Voiko lastensuojeluilmoituksen tehdä näin epämääräisin tiedoin? Olisiko minun kannattanut soittaa poliisi paikalle?

Neuvoja, hyvät ihmiset!

Kommentit (4)

Vierailija

Soitat huomenna ja kerrot mitä tapahtui, ja sanot vaan ettet oikeen tiennyt mitä pitäisi tehdä, siksi soitit vasta nyt. Poliisilta asia menee eteenpäin asianmukaisesti.

Vierailija

Mutta totta kai teet lastensuojeluilmoituksen. Sen voi tehdä myös nimettömänä. Laitat vain tarkan kuvauksen tapahtuneesta ja osoitteen, niin sosiaaliviranomaisten on pakko reagoida. Tai sitten soitat suoraan lastensuojelun numeroon ja kysyt neuvoa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat