Kerrostaloasunnossa, varattu autopaikka, vaikka ei omista autoa? Ok vai ei?

Vierailija

Onko mitään mielipiteitä siitä, että joku kerrostalon asukas varaa itselleen parhaimman sijainnin autopaikkoja vaikkei itse omista autoa?

Auton omistaville jää huonommat paikat kaukaa.

Yleisesti onko ok? Tekeekö joku näin?

Tietenkin jos siitä maksaa kuten muutkin niin on varmasti siihen tyhjillään olevaan paikkaan oikeutettu. Kuitenkin tiedän, että kaikissa yhtiöissä ei autopaikkaa saa jollei ole autoa!

Joten mietiskelin vain olenko oikeutettu pieneen närkäistykseeni.

Kommentit (9)

Vierailija

Sehän nyt sinänsä on sama kenellä on autopaikka ja kenellä ei, jos kaikille niitä kuitenkin riittää. Minusta silti aivan oikeutettua, että harmittaa hieman, jos autottomalla on selkeästi parempi paikka, jolle ei ole 95% ajasta mitään käyttöä.

Vierailija

Lainaus:

Ap:tä närkästää siis se, että joutuu itse kävelemään kauemmas? Voi hyvääpäivää sentään, mitä sillä on väliä. Yhtälailla siitä paikasta maksetaan, oli se sitten lähellä tai kaukana, käyttöä tai ei. Mun autopaikka on keskellä parkkista, mutta pitäis vissiin kauimpaan nurkkaan siirtää, koska olen työmatkojen takia paljon pois. Anteeksi, pienet on murheet.

En ole ap, mutta ymmärrän hyvin hänen kysymyksensä. Meidän taloyhtiössä on juuri kahdenlaisia paikkoja. Toiset on kattamattomia ja kaukana. Toiset on katettuja ja lähellä. On ihan eri asia kävellä 15 metriä autolle ja lähteä ajamaan kuin lampsia muutama sata metriä auraamattomalla tiellä, harjata lumet autosta, raapia ikkuna ja vasta sitten lähteä. Jos samalla raahaa mukanaan vauvaa kaukaloineen tai painavia ruokakasseja, niin sitten eron vasta huomaakin. Jos jonkun taloyhtiössä on ihan sama, missä paikka sijaitsee, niin hyvä. Kaikilla ei samaa tilannetta ole.

Meillä parempia paikkoja ei saa ne, joilla ei autoa ole. Jo myönnetyt paikat voidaan myös ottaa pois.

Vierailija

mikä edellisellä oli. Minä otin autopaikan vaikkei autoa olekaan. Meillä käy yövieraita ja muutoinkin vieraita niin on hyvä että paikka on olemassa.

Kadulla on vuoropysäköinti ja yövieraiden pitäisi olla kukonlaulun aikaan vaihtamassa puolta ettei tule sakkoja.

En tiedä nyppiikö paikkani jotakuta, ei ole ainakaan korviini kantautunut.

On se hupaisaa ettei köyhällä saisi edes olla autopaikkaa, eiköhän meillä olisi suurempi syy kateuteen autollisille jos siihen olisi taipuvainen.

Pienet on murheet.

Vierailija

Osa paikoista on aivan ulko-oven edessä, ja osa paikoista monen sadan metrin päässä syrjässä aivan eri paikassa.

Ja kuten aloitusviestissäni sanoin, tämä aiheuttaa Pientä Närkästystä. Ei siis ole mikään suuri ongelmani, kuten 4 taisi ymmärtää.

Meillä on pieniä lapsia ja joskus harmittaa talsia kauas, kun olisi "mahdollisuus" olla lähempänäkin. Mutta ei sen enempää, pieni harmitus vain silloin tällöin huonossa säässä tavaramäärien kanssa kiireessä liikkuessa.

Ja tuli mieleeni nyt kun eräs sukulainen, jonka autollinen puoliso menehtyi joutui heti luovuttamaan autopaikkansa.

ap

Vierailija

joka kieltää paikan pitämisen ellei ole autoa. Meidän taloyhtiössä on tällainen sääntö, koska autopaikkoja vähemmän kuin asuntoja. Jos paikka on asuntokohtainen, niin asia on tietysti eri.

Vierailija

Mutta varmaan sallittua.

Mua itseäni ärsyttää taas suunnattomasti erään kerrostalon parkkipaikka. Siellä on 4 vieraspaikkaa, mutta aina ne on varattuja ja olen pistänyt merkille että ne on aina ne samat autot, oli kellonaika sitten mikä tahansa. Joten mitä ilmeisemmin ne on asukkaiden omia autoja jotka sitten ajetaan vieraspaikalle. Mun mielestä se on törkeää. Toiset joutuu maksamaan paikoistaan ja nää yhdet ja samat lokkeilee vieraspaikoilla. Niin ja ei sen vieraan ole mukava etsiä sitä paikkaa mihin auto parkkeilla.

Vierailija

Ap:tä närkästää siis se, että joutuu itse kävelemään kauemmas? Voi hyvääpäivää sentään, mitä sillä on väliä. Yhtälailla siitä paikasta maksetaan, oli se sitten lähellä tai kaukana, käyttöä tai ei. Mun autopaikka on keskellä parkkista, mutta pitäis vissiin kauimpaan nurkkaan siirtää, koska olen työmatkojen takia paljon pois. Anteeksi, pienet on murheet.

Vierailija

Hän maksaa paikasta niinkuin kaikki muutkin ja paikka kyllä sijaitsee ihan perimmäisessä nurkassa eli ei missään nimessä hyvällä paikalla. Paikan hän otti siksi että autoilevat vieraat voivat jättää autonsa siihen. Taloyhtiöllä ei ole kuin 3 vieraspaikkaa ja ne ovat aina varattuja. Tuosta on erikseen ollut asukkaille ilmoitus etteivät paikat ole pitkäaikaiseen käyttöön tarkoitettuja eli esim viikon vierailua varten.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat