Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen isää ei kiinnosta tavata lasta. Miten selittää lapselle?

Vierailija

Kyseessä 4-vuotias poika. Lapsen isän kanssa olemme eronneet jo lapsen ollessa vauva ja isällä on uusi perhe. Tämän " vanhan" lapsen tapaaminen ei sitten kiinnostakaan, ja edellisestä tapaamisesta on taas kulunut jo yli puoli vuotta. Nyt lapsi on ensimmäistä kertaa alkanut miettimään asiaa ja kyselemään, miksi isä ei halua tulla käymään jne. Olen vedonnut kiireisiin ja kertonut että isä kuitenkin rakastaa lasta. Mitä pitäisi sanoa?? On todella paha mieli pojan puolesta.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Ei ole lapsi nähnyt vuoteen isäänsä. Isä ei pidä lapseen mitään yhteyttä, ei soittele tms.

Elatusmaksun maksaa ja siinä kaikki. Lapsi ei kovin paljon enää isästään puhu, tietysti joskus. Luulen että asia koskee melkeinpä enemmän minuun..tunnen epäonnistumista siitä ettei lapsellani ole isää.

Olen puhunut lapselle että perheitä on erilaisia, joillain lapsilla on kaksi vanhempaa joiden kanssa elää ja joillain vain yksi.

En ole halunnut sanoa että isä rakastaa lasta..koska minusta tuntuu että se olisi valehtelua, jos isä tuntee rakkautta lapseensa tulkoon sanomaan sen lapselle itse. Mutta toki olen sanonut että varmasti isäkin ajattelee lasta. Olen myös sanonut etten tiedä miksi isä ei pidä yhteyttä, koska en tiedä.

Parempi minusta olla rehellinen, kuitenkin niin että ei pahoita lapsen mieltä. Pahaa en ole isästä koskaan lapselle puhunut, mutta en ole toisaalta lähtenyt kehumaankaan koska siihen ei ole syytä.

Vierailija

on iahn ok, etä tekee lapsen, mutta ei ole isänä??

on ihan ok, että kun eroaa niin edellisen liiton lapset heitetään pois ja tehdään tilalle uudet?

on ihan ok vioittaa lapsen kehitystä ja kasvua??

sinusta maailmass on pahempia asioita kun lapsen rikki revitty sydän ja sielu, joak heijastaa koko lapsen elämään, KOKO ELÄMÄÄN??

oletko tosissasi??

Vierailija

tulee aina viha, että KUINKA NOIN VOI TEHDÄ JA ETTÄ SEHÄN ON LAITONTA, TUOMMOSEN IHMISEN EI PITÄISI SAADA EDES ELÄÄ JA HENGITTÄÄ POIKASI KANSSA SAMAA ILMAA.

no joo, mutta siis puhu ain akauniisti isästä ja kerro kuinka paljon rakastaa ja ikävöi ja koita sopia isän kanssa asiasta, niin kuitenkin ettei poika sitä tiedä, ettei taas pety ja ettei tule tunne että isä kiltää hänet eikä halua häntä.

miten isän uusi vaimo, voi olla ihmisen kanssa JOKA EI TAPAA OMAA LASTAAN??

Vierailija

siinä tapauksessa vaikka sitten VALEHTELE että isä rakastaa ja piste.

sekin on vähemmän tuhoavaa kun se tieto joka päivä ettei isä halua tai RAKASTA.

Vierailija

Olen samaa mieltä, ettei tarvitse isän rakkautta koko ajan toitottaa tai valehdella asiasta. Meillä on niin, että pojan isä kyllä rakastaa lastaan ja haluaa pitää yhteyttä, mutta se on aika harvoin. Lapsi kyselee välillä isän perään ja miettii, että miksi isi ei asu meidän kanssa. Kaikillahan nämä tilanteet ovat eri tavalla kipeitä.

Minä ajattelin vaan, että lapselle voisi olla hyvä kuitenkin sanoa isän rakkaudesta sen tähden, ettei lapsi mieti, että hänessä on vikaa kun isä ei rakasta....mutta juu, ei lapselle sinänsä kannata valehdella.

Oma isäni on itsekäs ihminen ja olen vasta aikuisena tajunnut, ettei hän voi itselleen mitään ja teoriassa rakastaa meitä lapsia (ja on vuosien aikana meitä ajatellutkin), ei ole osannut vaan käytännössä sitä näyttää.

Vierailija

minulla on edessä sama tilanne. tuli ero lapsten isän kanssa. sanoi minulle että jos ei saa minua ei halua tavata lapsiaankaan. hmmmmmmmmmm ja sanoi mitä aion mukuloille sanoa. aion sanoa kun kysyvät joskus että isille ja äidille tuli ero..... ja kertoa että olemme tämmöinen perhe yms. miehen tappio

Vierailija

kipeä todennäköisesti aina. Älä mustamaalaa miestä, mutta yritä selittää, että te olette nyt tällainen pieni perhe ja isillä on nimenomaan kiire töissä ja uuden perheen kanssa ja että rakastaa kuitenkin myös poikaasi. Yritä kaikin tavoin kannustaa lastasi onnistumaan elämässä, harrastuksissa ja näin olle itsetunnon kasvatuksessa. Haluan lohduttaa sinua. Olen yksinhuoltajan lapsi (isä oli todella vähän elämässämme) ja veljeni on kolmen naisen kanssa kasvanut. Hänestä tuli todella miehekäs ja komea mies (ulkonäkö nyt ei sinänsä ole tärkeää) ja hyvä perheenisä, myös taloudellisesti ja ammatillisesti pärjää hyvin.. On ollut aina pidetty sekä miesten että naisten keskuudessä. Itselläni on myös poika ja tapaa isäänsä harvoin. Uskon kuitenkin, että tärkeintä pojalle on hyvä suhde äitiin. Monen monta poikaa on pilannut sovinisti isä, jonka kaltainen pojasta on sitten kasvanut. Pojastasi saattaa kasvaa normaalia vahvempi mies, sillä hänen pitää rakentaa " miehuutensa" itse.

Vierailija

Tilanne on ikävä ja ap:n lapsen kohdalla sydäntäsärkevä, mutta tilanne on se, mikä on ja sille perustalle elämä rakennetaan. Harmittaa toki ap:n lapsen puolesta!

Vierailija

et missään tapauksessa saa sanoa pojallesi, että iskällä on kiireitä UUDEN PERHEENSÄ KANSSA!

työn kanssa kyllä..

siinä pieni poikaparka joutuisi miettimään surullisia asioita:

-MIKSI uusi perhe on iskälle tärkeä, mutta poikasi ei..

voi itku miten surullista..

meilläkin tyttö, 2v, tuntee kyllä iskän, näkee kuvista iskää ja mies käy tapaamassa ehkä kerran kuussa tai kerran kahdessa kuukaudessa..

Vierailija

ei lapselle kannata valehdella. Joku päivä se on vastassa kumminkin.

Meilläkin alkaa olla nyt puoli vuotta siitä kun tytär näki isäänsä viimeksi. Elokuussa lupasi lapselle puhelimessa että iloittaa " ensi viikolla" milloin lapsi voi tulla. Tämä tapahtui elokuun 1. viikolla. Vielä ei ole kuulunut mitään. Lapsi on tavattoman pettynyt.

On siinä ollut selittämistä, mutta valehtelemaan en ala. En väitä että isä rakastaa silti, kun ei se siltä todellakaan näytä. Onneksi lapsella on rakastava isäpuoli, jonka syliin hän on ottanut tavakseen kiivetä silloin kun se toinen " isä" tulee mieleen. Ilmeisesti siinä on turvallinen olla ja saa tunteen että välittää hänestä muutkin kuin äiti.

Onneksi on isäpuoli joka ei petä koskaan.

Vierailija

Tosin nuorimmat, nyt 4½v eivät edes muista isäänsä. 5½v muistaa jotenkin. 6½v muistaa luonnollisesti parhaiten. Ovat itse sanoneet että heidän isänsä on tyhmä. enpä sitä ole kyllä alkanut kieltämäänkään. Isää ei ole nyt näkynyt kahteen vuoteen, asuu kilometrin päässä meistä...

Vierailija

Eli jos mies ei hoida velvollisuuksiaan lastaan kohtaan,niin hänen kanssaan ei sais kukaan muukaan olla tekemisissä? Missä tynnyrissä oikein elät? JOkainen tekee virheitä (paitsi ne jotka kasvaa tynnyrissä)

Ei kaikilta läsnäolevilta vanhemmiltakaan vanhemmuusniin loistavasti suju. Ja on heitäkin jotka kuvittelee olevansa superäitejä mutta pilaavat lapsen elämää omalla riippuvuudellaan tms. Asiat eivät ole mustavalkoisia.

Vierailija

Tänään lapsi on kiukutellut ja ollut itkuinen melkein koko päivän. Lopulta tuli kainaloon nyyhkyttämään, että on paha mieli kun ei ole nähnyt omaa isää. :( Tuli itku itsellekin ja yritin lohdutella. Laitoin lapsen isälle viestin että edes soittaisi lapselle, mutta eipä ole mitään kuulunut. Nyt on siis asia ollut enemmän pinnalla kuin aiemmin, vaikealta vain tuntuu sanoa mitään mikä todella pienen mieltä helpottaisi.

ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat