Onneksi mulla ei ole tyttöä jos suurin osa heistä on edes lähellekään tällaisia:

Vierailija

Tuttavaperheessä on 4,5v tyttö. Hän oli nuorempana "poikatyttö", sellainen rasavilli. Nyt äitinsä on viime aikoina ylpeänä kertonut, kuinka tytölle on tullut prinsessakausi ja tyttö tiedostaa sukupuolensa. Mutta minusta se "tiedostaminen" on karmeaa. Tietyt värit on jaettu tiukasti tyttöjen tai poikien väreihin ja poikien värejä ei voi käyttää. Lelut ovat joko tyttöjen tai poikien leluja ja poikien leluilla ei voi leikkiä. Alle 4-v lapset ovat vauvoja eivätkä kelpaa leikkikavereiksi. Pojat eivät kelpaa leikkikavereiksi, paitsi kun tyttöjä ei ole kavereina, sillä pojat eivät ole kauniita ja prinsessoja.

Siis ymmärrän, että tytöillä on hörhelökausia ja se on söpöä. Mutta pitääkö latistaa toisia tyttöjä vaatteista ja leluista ja poikia myös?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

ja parin vuoden kuluttua tuosta kaudesta lempiväri oli sininen ja ykkösyökätys kaikki vaaleanpunainen ja röyhelöinen. Tyttö on nyt 11v eikä edelleenkään tykkää minkään sävyisistä punaisista vaatteista.

Kuuluu normaaliin kehitykseen ja on ohimenevä kausi. Hassua jos se jotain ahdistaa noin paljon.

Vierailija

Mutta kaverin samanikäinen tyttö on mestarimanipuloija, oikea drama queen. Hän on ihan avoimesti minun läsnäollessani kiusannut poikaani, jolloin sanoin että tuo ei ole mukavaa jne. Kun ei lopettanut, poistuimme paikalta poikani kanssa. Pohdimme sitten asiaa poikani kanssa, joka ihmetteli miksi tyttö teki niin. Sanoin etten tiennyt, ja seuraavalla kerralla olin läsnä kun poikani kysyi asiaa tytöltä, ja tämä kielsi koko asian. Poikani meni pyörälle päästään (ei ole tottunut moiseen kieroiluun), eikä osannut sanoa mitään. Tytön pitää aina olla parempi kaikessa, ja "johtaa tilannetta". Enpä ihmettelisi jos hänestä tulee joskus koulukiusaaja. En tietenkään väitä että kaikki tytöt olisivat tuollaisia.

Vierailija

Mitä hemmetin väliä sillä on mitä siellä jalkojen välissä on?

Antakaa nyt niiden lasten olla lapsia ja opetelkaa olemaan suvaitsevaisia.

Täällä palstalla, kun hetken viettää aikaa, ei tarvitse miettiä miksi on koulukiusaajia.

T:Pojan ja tytön äiti

Vierailija

Tunnistan tuon, meilläkin oli tuota pahimmillaan. Onneksi se kausi kesti vain puolisen vuotta, ja lapsi on taas yhtä suvaitsevainen kuoin ennenkin.

Vierailija

tuo kuuluu ihan ikään ja on ihan samanlainen pojillakin. Jos omaltasi on jäänyt se puuttumaan suosittelen, että kiikutat hänet pillit ulvoen valkotakkisten puheille!

Vierailija

Mulla kaksi poikaa, ja nyt vanhemman mielestä (8v.) tytöt on ällöjä, niiden kanssa EI VOI leikkiä. Mutta uskon että murrosiässä muuttaa kyllä mielensä...

Ja lempivaatteet on tummia, niissä lieskoja ja mielellään pääkalloja. Pitäisikö pakottaa vaikka vaaleanpunaiseen vaihteeksi?

Eiköhän tuo liity ihan kehitykseen kaikki.

Ja miksi poikatyttö on parempi kuin prinsessa?

Vierailija

Tyttö on LAPSI. Lapset ovat usein mustavalkoisia, myös minun 5v poikani. Aikuisen tehtävänä on puuttua muiden haukkumiseen esim. "Tuo on tyhmä, kun se on poika/tyttö" ja selittää asiat auki. Mun pojalla oli kausi, jolloin hän ei leikkinyt tyttöjen kanssa mielellään, mutta se meni ohi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat