Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4kk vauva + soseet

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi,

Miten teillä muilla joiden 4kk vauva maistelee soseita:

Kun meillä herätään päikkäreiltä täytyy ensimmäisenä saada tissi, ja sitten vasta puolentunnin- tunnin kuluttua sosetta päälle. Kun eihän nälkää huutavaa

vauvaa voi soseella syöttää.Eikä edes heti jaksa kun massu on maitoa pullollaan. Kuinka muilla, syödäänkö ensin maito ja sitten vasta soseet vai toisinpäin (ja kuinka onnistuu) ?

Kommentit (2)

Vierailija

Heippa,

Meillä on nyt kolmisen viikkoa harjoiteltu soseiden syömistä. Ensimmäisellä viikolla perunaa ei mennyt nimeksikään, toisella viikolla yritin porkkanaa josta tuli näppylöitä ja nyt viikon verran on maisteltu maissia.

Alussa annoin ensin maitoa ja vasta tunnin päästä sosetta, tuolloin ei pojalle maistunut kun ei ollut yhtään nälkä. Nyt olen ensin antanut sosetta ja vasta sen päälle maitoa. Ja eilen oli eka kerta kun poika oikein avasi suunsa ja selvästi oli halukas syömään ja maistelemaan.

Alussa annoin ensin maitoa, koska nälkäisenä ei todellakaan ollut lusikasta kiinnostunut, mutta nyt kelpaa jo lusikka vaikka edellisestä syötöstä olisi aikaa neljäkin tuntia, ehkä ymmärtää että lusikan jälkeen tulee sitä maitoa ??

Kun ekoja kertoja päätin ensin antaa sosetta, vauhti päikkäreiltä vaipanvaihdon kautta sitteriin syömään oli melkoinen juuri siksi ettei hermostuisi nälkäänsä. Mutta nyt ei enää ole niin kiire, kun selvästi jaksaa odottaa hetken ja leikkiä omalla lusikallaan sekä ruokalapulla.

Eli meillä tepsi mun äidin neuvo, ensin sosetta ja vasta sitten maitoa. Kaikki vauvat ei tietenkään ole yhtä rauhallisia tapauksia kuin meidän poitsu.

Vierailija

Ensin sosetta ja sitten maitoa. Meillä aloitettiin bataatilla perunan sijasta. Bataatti on vatsalle tosi hyvä ja varsinkin kun se on niin pehmoista ja makean makuista niin meidän vauva tykkää kovasti.

Sitten olen antanut hänelle parsaa soseena ja neidin herkkua.

Uusimmat

Suosituimmat