Missä vaiheessa vauvan voisi olettaa nukkuvan läpi yönsä syömättä valillä?

Vierailija

Meidän vauva on lähes 7kk ja herää yöllä syömään. Viime yönä kahdesti. Tänään olen tosi vaäynyt. Milloinhan se yösyönti loppuu? Illalla söi puuroa ja maitoa, nälkä ei pitäisi olla.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Lainaus:

En nyt puhu mistään lempeästä tassutusvaihtoehdosta, vaan huudattamisesta ja erityisen kammottavaa on vauvan jättäminen yksin huutamaan. En tiedä miten tähän kirjoittaneilla tuo "yötissistä vieroittaminen" on tapahtunut, mutta veikkaan, että se ei ole ollut kaunista katsottavaa. Itse en pystyisi omia lapsiani rääkkäämään noin.

Tassuttelulla päästiin tissistä eroon siis parissa yössä 6 kk iässä.

Vierailija

Mutta millä sen lapsen vieroitat, kun lapsi vaan karjuu yö yön perään läpi yön, jos ei saa rintaa. Eikä sitten puolivuotiaalta halunnut vielä koko imetystäkään lopettaa. Enkä siinä vaiheessa edes ajatellut, että imetyksen lopettamisella lapsi saattaisi nukkua.

Joo hullujahan sitä ollaan, mutta ei se lapsi uskonut minua, vaikka sille kuinka sanoin, että yli puoli vuotiaan pitäisi jo pärjätä syömättä yön yli.

Vierailija

Eikö täällä ole kukaan kuullut unikoulusta????

Tyttö heräsi normaalisti 3-4 kertaa yössä syömään, kunnes 6 kk vanhana (kun söi 5 ateriaa päivässä) pidettiin unikoulua 2 yötä, sen jälkeen ei ole enää heräillyt. Nyt 1 v ja heräilee satunnaisesti niin että tytön huoneeseen pitää mennä ehkä joka 3. yö, mutta yleensä heräilyihin on jokin syy (yskä, nuha).

Vierailija

Vähän samanmoinen tilanne, poika 7 kk herää vähintään x 2 yöllä syömään. Ongelmalliseksi tilanteen tekee myös se, että nukumme perhepedissä eikä poika illalla nuku muutoin kuin rinnalle =( ja jos koettaa itse nousta pois niin varmasti herää...oma aikaa iltaisin ei siis meillä ole kun äippä "joutuu" nukkumaan yhtä aikaa vauvan kanssa. Tassuttelukoulu + omaan sänkyyn nukuttaminen lähiaikoina suunnitelmissa myös meillä.

Vierailija

Ja minusta on turha pelätä yöheräilyjä etukäteen. Yllättävän hyvin sitä jaksaa herätä, taitaa olla tottumiskysymys. Itse en ole nukkunut yhtään katkotonta yötä n. 3 vuoteen, mutta hyvin porskutan.

Lainaus:

Mä en kyllä rupee yli puolivuotiasta yöllä imettämään. Kyllä sen ikäisen pitäis jo pärjätä vaikka vararavinnolla. Pelottaa kkun luen teidän viestejä, että vuodenkin ikäiset lapset viellä yöllä vaatii safkaa.

T. tuleva äiti (ja ihan turha teilata mua, kyllä mä tiedän etten voi pääättää etukäteen mitään)

Vierailija

En nyt puhu mistään lempeästä tassutusvaihtoehdosta, vaan huudattamisesta ja erityisen kammottavaa on vauvan jättäminen yksin huutamaan. En tiedä miten tähän kirjoittaneilla tuo "yötissistä vieroittaminen" on tapahtunut, mutta veikkaan, että se ei ole ollut kaunista katsottavaa. Itse en pystyisi omia lapsiani rääkkäämään noin.

Vierailija

Lainaus:

Mitä ne teidän lapset olis sanoneet jos ette vaan kertakaikkiaan olisi antaneet sitä tissiä enää yöllä? Kävikö isä rauhottelemassa niitä vai kävittekö itse?

T. se epätoivoinen tuleva äiti

Koko unikoulu kesti noin viikon, sitten kai luovutti ajatuksesta, että yölläkin syödään. Hermoja se kysyi, ensin ajateltiin että vaan vähennetään yösyönnin määriä (kun siis todella soi 6-10 kertaa yössä), mutta lopulta kävi niin että lopetettiin kokonaan yösyötöt. Ruoka alkoi maistua päivällä lapselle paremmin, kun ei yöllä tankkaillut. Ja päivällä söi tissiä ihan samalla tavalla, meillä ei imetys loppunut kuin vasta lähempänä 2 vuoden ikää. Mutta olen kuullut tapauksista, että lapsi vieroittuu sitten kokonaan rinnalta, jos yösyönnit lopetetaan.

Vierailija

Isokokoiset vauvat kun ei meillä pärjänneet heti kun kiinteät aloitettiin puolivuotiaina ja vielä 5 kiinteän aterian nauttimisestakin meni hetki ennenkö tajusivat että yöllä ei tarvi herätä syömään. Unikoulua ei ole harrastettu eikä huudattamista, ollaan semmonen lällyperhe että nukutaan edelleen samassa huoneessa kaikki ja on imetetty niin kauan kun lapset on halunneet.

Vierailija

8kk iässä pidettiin "unikoulu" vaikkei siinä koulutusta juuri tarvittukaan. Olin vauvan kanssa viikon mummolassa, ja vauva nukkui mummon vieressä. Mummo toi sitten aamuyöstä tissille, ja siis vain kerran yössä. Sitä ennen oli syönyt 5-10 kertaa yössä. Tän jälkeen pian kyllä lopetin imettämisen kokonaan (tulin uudelleen raskaaksi) ja siirryttiin korvikkeeseen. Edelleen poju juo pullollisen maitoa aamulla 5-7 välillä, on nyt 11kk. Mut tän jaksaa ihan hyvin kun sitten unet kuitenkin jatkuvat yleensä yhdeksään asti.

Vierailija

Lainaus:

Eikö täällä ole kukaan kuullut unikoulusta????

Tyttö heräsi normaalisti 3-4 kertaa yössä syömään, kunnes 6 kk vanhana (kun söi 5 ateriaa päivässä) pidettiin unikoulua 2 yötä, sen jälkeen ei ole enää heräillyt. Nyt 1 v ja heräilee satunnaisesti niin että tytön huoneeseen pitää mennä ehkä joka 3. yö, mutta yleensä heräilyihin on jokin syy (yskä, nuha).

Noni, huh, on siis olemassa vahtoehtoja. Sitähän mäkin että kyllähän ne lapset täytyy voida vierottaa yötissistä. Toi tassuttelujuttu on meilläkin suunnitelmissa ja sen saa meillä hoitaa tissitön isä sitten kun asia tulee ajankohtaiseksi. Tosin edelleen tiedän että etukäteen on helppo suunnitella, että älkää turhaan älähtäkö, olette mun mielestäni kaikki ihan huippuäitejä! ;)

T. se tuleva äiti edelleen

Vierailija

aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Eli syö päivällä jo normaalisti. Nälkä ei pitäisi enää vaivata öisin. Monesti se onkin vaan tapa joka on jäänyt. Esikoinen vieroitettiin tissistä 8kk iässä ja kuopus vatsa 11kk iässä. Kuopus ei olisi ollut valmis vielä 8kk iässä tähän.. Eli mitään yleispätevää ohjetta tuskin on.. Sun täytyy vaan kokeilla milloin teillä ollaan valmiita luopumaan yösyönnistä. Tsemppiä! meillä toimi tassuhoito molemmilla ja alle viikko meni molemmilla irtaantua =)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat