Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteishuoltajuus ja lapsen sairastuminen

Vierailija

Eli mun lapsella, 5v, on todennäköisesti melkoisen vakava sairaus, tosin sellainen joka lääkityksellä pysyy kurissa mutta kuitenkin pitkäaikaissairaus. Tilanne oli jo todella vakava, hengitystiet lähes kokonaan tukossa eikä lapsi pystynyt juurikaan hengittämään. Onneksi nyt asiat tutkitaan ja saadaan selville onko kyseessä epäilty sairaus vai joku muu.

Mutta se mitä minun piti kysyä on tämä minun " ilmoitusvelvollisuus" toiselle huoltajalle lapsen asioista. Mulla ei ole herran yhteystietoja, ei puhelinnumeroa eikä osoitetta. Hän ei ole liki kahteen vuoteen ollut missään yhteyksissä lapsiinsa ja toisaalta parempi niin koska hän on huumeriippuvainen ja aiheuttaa vaan pahaa mieltä lapsille lupauksilla joita ei kuitenkaan pidä. Pitäisikö mun tässä tilanteessa kaivaa hänen yhteystietonsa jostakin (findista jne niitä ei saa) ja ilmoittaa lapsen tilanteesta vai antaa olla? Ja voiko siitä seurata minulle jotain hankaluuksia mikäli en hänelle asiasta ilmoita viimeistään silloin jos ja kun sairaus varmistuu?

Kommentit (11)

Vierailija

Se jonka luona lapsi asuu niin pitää ilmoittaa oleellisista asioista mitkä liittyy lapseen toiselle huoltajalle. Ja sen toisen pitää ilmoittaa asuinpaikkansa jne. Kyllä tämä on ihan lakiin perustuva velvollisuus.

T:Ap

Vierailija

Meitin kaupungissa ei ainakaan taida sellaista olla, mun miehelle ei ole kukaan ilmoittanut mitään vakavaa eikä vähemmän vakavaa, joskus jotain on saatu tietää vahingossa koulun tms kautta kun on osannut kysyä oikein, kaikkea ei varmasti ole tiedossa, mutta muutama " isompi" juttu tuli n puolen vuoden viiveellä ilmi ilmeisesti vahingossa, silloin lapsi oli vielä päivähoidossa, koulun alettua alkanut vähän paremmin saada tietoa kun opettaja jotain kertoo välillä, enemmän näitä ongelmia oli päivähoitoiässä, ja niistä eio kukaan kertonut isälle vaikka oli ja on yhteishuoltajuus.

Vierailija

Tietty toivoit, että jollain olisi ensikäden tietoa asiasta, jolloin voisit saada vinkkiä. Mutta ethän tosiaan ota tätä palstaa totuudesta.

Vierailija

Jos on, eiköhän riitä että kerrot heille ja pyydät ilmoittamaan eteenpäin lapsen toiselle vanhemmalle, mikäli he siis pitävät keskenään yhteyttä. Miksi ihmeessä teillä on muuten yhteishuoltajuus? Minä sinuna hakisin kyllä ehdottomasti lapsen yksinhuoltajuutta!

Vierailija

Lastenvalvojalta luultavasti saisi yhteystiedot mutta ei oikein kiinnostais alkaa soitteleen kun ei sitä lasten isää kuitenkaan asia sinänsä kiinnosta. Ja kun olen toisaalta tyytyväinen että on pysynyt pois meidän elämästä. Meillä on yhteishuoltajuus koska lapset on aviolapsia. Ja koko ajan on sanottu ettei perusteet yksinhuoltoon ole riittävät koska yhteishuollosta ei katsota olevan lapselle haittaa. Olen kuitenkin asian viemässä käräjille syksyn aikana. Suomen lait vaan tuppaa puoltamaan yhteishuoltoa viimeiseen asti.

Vierailija

kun tuo ilmoitusvelvollisuus minulla kerran on. Mitä siitä että hän rikkoo omaa ilmoitusvelvollisuuttaan kun ei ole yhteystietojaan ilmoittanut, lähinnä haluan pelata varman päälle ettei minun toimistani löydetä mitään moitittavaa kun aikoinaan käräjille päädytään.

Uusimmat

Suosituimmat