EGYPTI, MAROKKO vai KANARIA 3 lapsen kanssa helmikuussa?

Vierailija

Teneriffalla oltiin viime helmikuussa, mutta nyt kiinnostaisivat Egypti tai Marokko. Kumpaa suosittelisitte lapsiperheelle (lapset alle 11v)? Vai olisiko kaikista turvallisin/hygieenisin (ei olla kyllä pöpökammoisia!)Kanaria?

Paljon ollaan matkusteltu mm. Kreikassa, Bulgariassa, Turkissa.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

mutta kohteesta riippuen saattaa olla melko ankeaa. Siis jos turisteille rakennettu resort, ei paljoa aitoa kulttuuria pääse näkemään.

Marokossa saattaa olla hyvinkin lämmin, mutta ei niin takuuvarmaa. Sää kutakuinkin sama kuin Kanarialla. Agadir on myös jokseenkin turisteille rakennettu paikka, sillä maanjäristyksen jäljiltä kaupunki on uudelleen rakennettu turismi mielessä pitäen. Muuten Marokko on kyllä mielenkiintoinen maa ja ihmiset ystävällisiä.

Vierailija

Lapset ovat 9v, 6v ja 1½v... Matkatoimistovirkailija suositteli miettimään vielä tarkasti, koska yli puolet matkailijoista sairastaa egyptissä jonkin sortin ruokamyrkytyksen, ripulin tms. :o/ Itse en ole moisesta ennen kuullut, mutta kyllä ainakin ystäväperheen säikäytti. Virkailijan mukaan Tunisia on Pohjois-Afrikan maista paras lapsiperheitä ajatellen. Itse olen ollut Marokossa lapsena (itse 10v, veli 7v). Takaisin tultiin salmonellan kanssa (minä, veli ja isä), vaikka asuttiin 4:n tähden hotellissa ja syötiin turvalliseksi sanotuissa ravintoloissa. Eli varovainen saa kyllä olla... Veli on viime vuonna (aikuinen pariskunta nykyään, lapsettomia) Egyptissä ja oli kyllä yllättynyt siitä elintason ja hygienian mataluudesta, josta ei paljon mediassa puhuta - vain kauniista nähtävyyksistä...

Vierailija

kaveri sekä mies kumpikin yön-pari sairaalassa tipassa, toinen ensin ja sitten toinen. Mukava loma.. Lapset säilyivät vähemmällä, ei tarvinnut sairaalaan viedä, mutta eipä tarvinnut hotellista poistua.

Että taitaa olla ihan sama, missä sitä reissaa, tauti iskee jos on iskeäkseen.

Vierailija

oltiin muutama vuos sitten jouluna Agadirissa 3 lapsen kaa... en voi suositella, masentava pikku paikka, ei juuri mitään tekemistä/näkemistä, ei yöelämää ja kylmäkin oli (~15 astetta ylimmillään)

Vierailija

Me risteillään talvella Marokossa, Madeiralla ja Kanarian saarilla viikko. Laiva on pääosin maissa päivät ja seilaa yöt. Finnmatkoilta varattiin meidän reissu.

Vierailija

eikös Kreeta ole turvallinen ja siisti lapsiperhekohde? Eräs ystäväni sai sieltä salmonellan. Aikamoista tuuripeliä siis siistimmissäkin kohteissa.

Vierailija

päivällä oli lämmintä parhaimmillaan +39, siinä jos jotain palelee ni on kumma. Lapsi oli silloin 8v. Söi ihan tavan ruokaa, ostettiin kookospaloja, jäätelöö ja leivoksia yms. kukaan ei saanut edes ripulia.

Noista vaihtoehdoista ottaisin Marokon, lomailla voi muuallakin kuin Agadirissa, kuten esmes Fes, Essaouira, Marrakech. Marokko on todella paljon muutakin kuin Agadir.

Ja sen salmonellan ku vois saada citymarketin kanastakin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat