Turvaistuin takapenkillä keskellä selkämenosuuntaan, Miten suojaatte penkin?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko siis tosiaan ne Bilteman järkyttävällä kuviolla olevat penkin suojat ainoat?

Lastentarvikeitä myyvissä liikkeissä ei tunnu olevan kuin sellaisia mitkä on tarkoitettu vain etupenkille tai takapenkille yhden penkin paikalle. Eli kuminauhat /huppu niskatuen yli ja alempana myös kuminauhat. Ostin nyt sellaisen Britaxin suojan ja sain sen venytettyä kahden selkänojan ympäri, mutta keskipaikan kolmipistevyö vetää sitä kasaan. Silloin reunapaikat ei ole suojattuna ja kun laitan poikaa istuimeen kengät likaa viereisen penkin istuin tai selkänoja osan. Kun keskipaikkahan on kuitenkin se turvallisin paikka niin siksi haluan istuimen siinä pitää. Miten te muut toimitte?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

http://www.amazon.com/Prince-LionHeart-Seatsaver-Gray/dp/B000094VLC

Eli paksua kumia (samantyyppistä kuin autojen matot mutta vielä jäykempää). Eli turvaistuin tulee normaalisti penkille niin että osa mattoa jää sen alle ja kuvassa selkänojaa vasten oleva osuus suojaa penkin selkänojaa - matto pysyy erinomaisesti " pystyssä" .

Myöhemmin käytin sitä myös lapsen istuessa kasvot menosuuntaan, niin että matto oli turvaistuimen alla ja ylimääräinen osa roikkui penkin alareunan yli - koska siihen kohtaanhan yleensä pikkulasten kengät jäävät, kun jalat ovat vielä lyhyet.

Jostain lastentarvikeliikkestä pk-seudulla sen aikoinaan ostimme - juuri annoin omamme siskolleni.

Vierailija

taida olla missään enää myynnissä, kun eivät missään liikkeessä sitä minulle tarjonneet. Se onkin sitten seuraava ongelma suojata penkin reunat, kun muutaman vuoden päästä käännän turvaistuimen toisin päin.

Jos laittaa kaksi erillistä suojaa ne pitäisi ommella jotenkin yhteen tms. koska eivät pysy yhdessä kun välissä on turvyön kiinnityspalikat. Keskivyökin vetää jo nyt kasaan sitä yksittäissuojaa mikä minulla siinä on.

Tuo muovitettu frotee on varmaan tosi hyvä juttu. Olenkin ostanut sitä pinnasänkyyn eurokankaasta ja niillä ainakin on ollut tosi montaa värivaihtoehtoa, joten siltä varmana löytäisinkin sitä tummansinisenä tai mustana, joka sopisi auton värityksen ja pysyy varmasti paremmin paikoillaan kuin se eilen ostamina Ikean suihkuverho, mitä en vielä siihen edes kokeillu virttää. Muistatko muuten mitä se maksaa Etolasssa? Eurokankaassa taisi olla 11.95¿ ellen ihan väärin muista.

Kiitos paljon vinkeistä, muitakin ideoita saa laittaa.

Vierailija

Se on alunperin tarkoitettu siihen että turvaistuin kiinnitetään etupenkille selkämenosuuntaan, jolloin sillä voi suojata sen etupenkin selkänojan. Tietenkin tila-autoihin käy varmastikin myös muile paikoille, mutta ei suojaa, ainakaan minun mielestä, tarpeeksi henkilöauto takapenkillä, varsinkaan keskipaikalla.

Vierailija

Minulle ainakin Lastentarvikkeessa esiteltiin Emman ja Gracon suojat jotka olivat kapeat ei siis koko takapenkin leveyset vaan tarkoitettu varsinaisesti etupenkille. Kysyinkin heiltä eikö heillä ole takapenkinsuojia, niin vastaus oli että meillä ole kuin näitä.

nitton:

Lainaus:

lastentarvikeliikkeessä ainakin emma merkkisiä penkinsuojuksia, meillä kokonaan tummansininen

Vierailija

just...

pitää siis mennä sinne MOOTTORIAJONEUVOT JA TARVIKKEET NIIHIN -sivulle ja sieltä sitten se suojus : )

En siis osannut suoraan linkittää ; )

Vierailija

Meillä on Lastentarvikkeesta ostettu (tai itse asiassa saatiin kaupanpäälliseksi, kun ostettiin turvaistuin) yksivärinen harmaa Gracon suojus. Siinä on myös kuminauhakiinnitys, joka on tarkoitettu niskatukea varten, mutta meillä suojus on työnnetty penkin ja farmarin perän " suojapeitteen" väliin ja hyvin on siinä pysynyt. Ja on ainakin meidän autoon ihan passelin kokoinen eli suojaa takapenkin selkänojaa kuratahroilta juuri siitä istuimen kohdalta ja vähän sen reunojen yli.

Vierailija

sportti1:

Lainaus:

just...

pitää siis mennä sinne MOOTTORIAJONEUVOT JA TARVIKKEET NIIHIN -sivulle ja sieltä sitten se suojus : )

En siis osannut suoraan linkittää ; )

Mä en vaan nää...mistäs kohtaa mä löydän kyseisen kohdan?

Vierailija

lemmikkiliikkeistä saa ostaa koko takapenkin peittävän suojan.. makso alle 20e. musta on muistaakseni väriltään,tai sit tummansininen,semmoista vähän liukkaampaa materiaalia.. tulee kuminauhoilla kiinni sekä ylhäältä ja alhaalta. itse pitää turvavöiden reiät leikata.

Vierailija

Sitä sai ainakin ennen Etolasta ruskeaa, sinistä yms. Voi muotoilla penkin päälle (myös riittävän pitkälle turvaistuimen alle) mielensä mukaan, ja pitää hiekan ja kuran paljon paremmin noissa froteenypyissä kuin liukkaat suojakankaat. Niin ja voi heitää koneeseen, kun likaantunut.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat