Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä eroon stressistä?

Vierailija

Elämä on välillä kovin stressaavaa, varsinkin nyt syksyisin kun opiskelu taas jatkuu, mutta miten ihmeessä onnistuisin kestämään sitä paremmin? Miten stressiä pystyy sietämään?

Kadehdin miestäni, joka ei stressaa juuri mistään. Hän tekee asiat yleensä viime tipassa kuten minäkin, mutta sitä ennen hän ei kuluta kuukautta miettimällä että " pitäspitäspitäs tehdä sitäjatätäjatota" . Eli siis koko stressaamiseen kulutettu aika menee minulta hukkaan. Stressi ei saa minua tekemään tekemättömiä töitä vaan lykkää niitä entisestään. " Ei musta ole mihinkään, turha edes aloittaa, olen laiska paska" .

Mutta miten ihmeessä voin lopettaa tämän jatkuvan stressaamisen? Tuntuu että olen koko ajan älyttömän kireänä kun mitin vaan tekemättömiä töitä, murehdin ja stressaan mennyttä ja tulevaa. En mä tällainen haluais olla =/

Kommentit (4)

Vierailija

että auttaisiko jokin lääke oikeasti. Tuntuu vaan, että olen aina ollut tällainen, joten en oikein osaa kuvitella muunlaista

... =/

-Ap

Vierailija

Nyt myöhemminkin olen yrittänyt päästä terapiaan, mutta kuten varmaan kaikilla tiedossa on, niin jono on loputtoman pitkä ja kun rahaa ei ole oikein yksityiselläkään käydä näin opiskeluaikana. (ja kun amk:lla ei ole noita omia mielenterveyspalveluita kuten yliopistolla)

Ja tietysti kynnys lääkkeiden hakemiseen on korkea, kun en tiedä onko tämä " normaalia" vai ei. Toisaalta tuntuu, että monet naiset stressaa kovin, mutta...

-AP

Uusimmat

Suosituimmat