Jos lapsella on 38,4 astetta kuumetta tänään. Niin voiko hänet viedä huomenna päiväkotiin jos aamulla ei ole kuumetta?

Vierailija

Lapsi vaikuttaa nyt kuumeesta huolimatta ihan normaalilta ja iloiselta ja leikkii..lukuunottamatta nuhaa ja yskää. Viimeyönä oli ihan kuuma ja valitti kipua. Mielelläni en kyllä veisi vielä huomenna.. eikös yksi kuumeeton päivä ole hyvä olla ennenkuin vie?

Huomenna täytyisi kuitenkin mennä lääkäriin ja hakea sairaslomaa töistä lapsen sairauden takia. Mitäs jos sitten ei olekkaan enää kuumetta ja ihan reippaana.. uskooko lääkäri, kun sanon, että on ollut koko viikonlopun kuumeessa ja todella väsynyt, nukkunut vain ja hereilläoloajat itkenyt. Nuhaa yskää ja oksennellut.

Kommentit (9)

Vierailija

Sairasloman voi kirjoittaa myös hoitaja ja siihen menee ehkä varttitunti. Ellet sitten epäile jotain muuta sairautta kuin pelkkää flunssaa, korvatulehdusta esim. tai jotain? Lääkäriä ei välttämättä tarvita sairasloman kirjoittamiseen.

Vierailija

Lisäksi minulla on tod huonoja kokemuksia tuosta päivystysasemasta.

Olin itse joskus sairaana ja kävin siellä viikonlloppuna hakemassa sairaslomaa. Lääkäri kirjoitti yhden päivän. Seuraavana päivänä kävin omalla lääkärilläni ja hän tutki minut ja totesi, että poskiontelotulehdus, keuhkoputkentulehdus ja nielutulehdus. Eikä tämä ollut ainoa kerta, kun siellä tutkitaan huonosti ja ylimielisesti.

Vierailija

Jotenkin nurinkurista, että toisessa viestissä pohdit huonokuntoisen lapsen viemistä päivähoitoon ja toisessa viestissä, et voi mennä kunnalliseen lääkäriin, koska hoitavat huonosti. Paremminko on sitten olla hoitamatta ollenkaan, laps hoitoon vaan...

Tiedän kyllä, ettet nyt ihan tätä tarkoittanut, mutta vähän pisti silmään. Mutta jos teillä nyt tosiaan on noin paha tilanne päivystyksessä (meidän kaupungissa myös vain yksi päivystysasema, mutta ihan ok palvelu), niin sitten vain menet huomenna sinne omalle lääkärille. Mitäs tuota miettimään? Jos lääkäri ei muka usko, niin olet kovana - sinunhan se lapsi on ja sinä häntä hoidat.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat