Lähteekö kissan haju ikinä asunnosta??

Vierailija

Kävimme katsomassa aika kivaa asuntoa, mutta kun ovesta astui sisään, saattoi haistaa, että perheessä on kissa.

Ja noin 10-15 minuutin vierailun jälkeen, keuhkoja jo ahdisti ja hiukan aivastutti, vaikka kissa itse ei ollut paikalla.

Alkoi epäilyttämään, että miten hyvin sen hajun saa siivoamalla/tuulettamalla pois? Eläinpölyhän ei täysin lähde kuin vuosien saatossa, mutta lähteekö haju koskaan?

Eivätkä kyllä olleet kauheasti panostaneet asunnon siivoamiseen ennen näyttöä muutenkaan, joten ehkä perusteellinen jynssäys saattaisi auttaa paljonkin?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

aika karua yleistystä. Meillä ei nimittäin haise!

n olisi ja laatikkoa usein siivoaisi. Ei sitä kissaperheet itse haista.

Vierailija

Uskokaa nyt jo!! (Toisin kuin esim. monet koirat -niiden turkki, hengitys...) Asunto voi haista kissan pissalle, jos kissa on pissannut johonkin mihin se on päässyt imeytymään, TAI laatikossa hiekka ollut vaihtamatta liian kauan. Meillä on kaksi kissaa, eikä meillä haise millekkään " kissalle" . Hiekkalaatikkoa vaan täytyy siivota riittävän usein. Ja ei, nenäni ei ole turtunut kissan kusen hajuun, haistan kyllä kyläpaikoissa joskus ilmiselvää pissaa.

Vierailija

Vähän epäilyttää, koska se kissan haju oli niin tasaisen voimakas koko asunnossa (kaksi kerrosta) ja ikkunat olivat yläkerrassakin auki..

Eli ei ollut niin, että likainen hiekkalaatikko vain olisi löyhännyt jossain nurkassa..

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

aika karua yleistystä. Meillä ei nimittäin haise!

n olisi ja laatikkoa usein siivoaisi. Ei sitä kissaperheet itse haista.

Vierailija

Jos perhe on siisti ja pitää kissan paikat siistinä, putsaa paikan missä kissa käy kusella jne ei haju varmaan niin helposti pinty. Meillä asunto jossa oli ennen kissa ja kaikki jouduttiin uusimaan. Kissa asui pesuhuoneessa eikä sen laatikkoa oltu putsattu kovin usein. Laatikosta jäänyt lattiaan rengas kusesta jne. Yritimme putsata etikalla monta kertaa mutta ei auttanut. Kun lattiasta poistettiin matto, betoni sen alla haisi. Meille sanottiin että jos ei muu auta, pitää piikata betonia pois. No, putsattiin se betoni moneen kertaan ja " kapseloitiin" se haju ennen laatoituksen laittamista. Myös parketti uusittiin, kaikki välit oli täynnä kissanhiekkaa...

Vierailija

Olen hinkannut saunan katosta lattiaan parilla eri pesuaineella. Sauna haisee edelleen, ei tosin yhtä pahalle. Taitaa kuitenkin mennä lauteet vaihtoon. En usko, että asunnossa on paljonkaan pintamateriaaleja, joihin haju pinttyy. sellaisiin huokoisiin materiaaleihin saattaa hajua jäädäkin, mutta sekin tulee vain, jos kissa pissaa siihen. Muut hajut varmasti katoavat siivouksen ja tuuletuksen myötä. Ei meillä ainakaan koskaan ole haissut " kissalle" ennen tätä pisuvahinkoa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat