Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen on asperger lapsesi?

Vierailija

Oireet? Missä diagnosoitu. Epäilitkö itse?

Kommentit (5)

Vierailija

On aina ollut " säserä" ihminen, tiuskii, ei kestä muutoksia, hurahtaa johonkin yhteen asiaan, huono solmimaan suhteita ikäisiinsä, kömpelö, joskus ollut myös agressiivinen.

Nykyään asuu omassa asunnossaan, käy työharjoitteluissa, ei ole vielä saanut työpaikkaa, vieläkin omalaatuinen ja oman tien kulkija.

Olen aina tiennyt että hän on " erilainen" , mutta silloin joskus ei ollut edes diagnoosia as!

Vierailija

todella rauhallinen, muihin tuttavien lapsiin verrattuna hyvin kasvatatun (tai kasvaneen) oloinen ja hiljainen, harkitseva, älykäs, lapsi, joka on kuitenkin sen verran putkiaivoinen, että tykkää ihan oudoista rutiineista eikä helposti vaihda mielipidettä tai toivetta.

Opettajien silmissä ja rauthattomassa kouluympäristössä outo, tavattoman omaehtoinen, vaikeasti saavutettava, omapäinen, uhmaava, piittaamaton, epäempaattinen, rauhaton, agressiivinen, saa outoja paniikkikohtauksia hirveän hankala. Näin siis jos ympäristö on rauhaton eikä opettaja tajua lapsen aivojen liikettä. Jos ympäristö on rauhallinen, lapsikin on.

En epäillyt itse mitään ennen koulun alkua. Opettajat epäilivät. Diagnosoitu yliopistollisen sairaalan lastenppsykiatrisella osastossa 9-vuotiaana.

Vierailija

Koulussa silti tosi hyvä kaikissa aineissa (paitsi liikunnassa)

Nyt aikuisena opiskelee yliopistossa, on aika hiljainen , eikä sosiaalinen edelleenkään. Diagnoosin sai vasta 12-vuotiaana

Vierailija

Minä ainakin tiedän täsmälleen millainen as-lapseni on ja koulussakin ollaan samaa mieltä. Miten olet noin toista mieltä kuin koulu? Etkö hyväksy oman lapsesi vammaa, ominaisuutta?

Uusimmat

Suosituimmat