Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sokeriallergia? ootteko kuulleet?

Vierailija

Mun yksi tuttu ei voinu syödä meil tänää pullaa kun hänellä on sokeriallergia..?

Kommentit (14)

Vierailija

välttämättä tarvitse elääkseen. Sokeri puhdistetaan sen verran hyvin, että hiukan epäilen tuota allergiaa. Fruktoosi-intoleranssista olen kuullut ja sitä sairastava ei käsittääkseni voi syödä sakkaroosiakaan, tila on äärimmäisen harvinainen. Glukoosi on kuitenkin ihmisen aivojen ainoa ravinto eli sille ei käsittääkseni voi olla allerginen tai ainakaan sellainen ihminen ei elä kovin kauan.

Diabeteksessä ei kyse ole allergiasta.

Vierailija:

Lainaus:

Hän joutui jättämään ruokavaliostaan myös perunan ja vehnäjauhot. Ei kai vehnäjauhoille ja perunoille voi olla allerginen?

Vierailija

Tai sitten tyyppi on diabetesdieetillä ja välttää siksi valkoista viljaa, sokeria ja rasvaa.

Ja vehnäallergia on TOSI yleistä pikkulapsilla. Perunallekin on aika moni moniallergikko allerginen.

Vierailija

Eli oli allerginen sokerijuurekselle. Jostain elämää mystisemmästä syystä ruokosokeri sopi. Tämä siinä vaiheessa kun oli muutenkin allerginen kutakuinkin kaikelle.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Onko tuo nyt ihan totta mitä puhutte? Sen vuoksiko astmat ja allergiat ovat niin yleisiä nykyään, ettei osata syödä enää oikein?

Mä keksin esim tällaisia:

-Jollain on " oma lehmä ojassa" , annetaan tahallaan väärää informaatiota.

-Ei viitsitä muuttaa suosituksia (jotka ovat todellakin vääriä täällä Suomessa), laiskuutta, välinpitämättömyyttä tms.

-Halpaa.

-jne.

Vierailija

Onko tuo nyt ihan totta mitä puhutte? Sen vuoksiko astmat ja allergiat ovat niin yleisiä nykyään, ettei osata syödä enää oikein?

Vierailija

En tiedä miksi, mutta on siitä ruokavaliosta ollut ainakin apua. Hän ei ole tarvinnut pitkiin aikoihin enää kortisonivoiteita ja iho näyttää upealta. Hän joutui jättämään ruokavaliostaan myös perunan ja vehnäjauhot. Ei kai vehnäjauhoille ja perunoille voi olla allerginen?

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Jos on sokerille allerginen, ei siis voi syödä leipää, paprikaa tai puuroa.

Eli kyllähän kaikessa on " sokeria" , mutta esim. meillä lapsi oli allerginen _sokerijuurikkaalle_ jota ei ole leivässä (ellei siihen oli sitä lisätty), paprikassa tai puurossa. Tosin lapsi ei voinut noihin aikoihin syödä paprikaa tai leipää...

Allergiat ovat melkoisen mystinen juttu ja _mille tahansa_ voi olla allerginen. Jopa voimakkaastikin.

Vierailija

Mulla nimittäin on näin. Jollekin mummolle saattaisin sanoa aivan hyvin, että mulla on sokeriallergia, olisi paljon yksinkertaisempaa kuin alkaa selittää hormoneista.

Uusimmat

Suosituimmat