Pirkanmaan sateinen syyskuu

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Lainaan tähän ossen elokuun ensimmäisestä viestistä, toivottavasti näkyy oikein?

[b][size=3]Tässä pinossa juttelevat Pirkanmaalla asustavat ja toisiaan treffaavat plussanneet. Tule mukaan![/size][/b]

[color=maroon]Nimim.: aurinko76

lapsoset: tyttö 1/07

plussasin: takana pian 3v yritystä; 2xinssi, 1xICSI josta tuulimunaraskaus todettiin kesäkuussa 2005, tämä oli 2. PAS

asun: Tampereella miehen kanssa

muuta: vm. -76[/color]

[color=olive]nimim: Eliza77

lapsoset: poika 07/06

hoidot: 3xICSI, 1xPAS

plussa: 3 ICSI toden sanoi

asumme: Tampereella [/color]

[color=maroon]Nimim: H-R

Lapsoset: 12/03 tyttö toisella inssillä, 5/06 poika kolmannella inssillä

Hoidot: Terolut, Clomifen, Pregnyl, inseminaatiot, PCOS todettu 1997

Asun: Perheeni kera Akaassa[/color]

[color=olive]Nimim: Ibiza79

Lapsoset: Tyttö ja poika 12/06

Hoidot: lasta toivottu 1999 alusta, -03 clomit, -04 3xIUI, 1xIVF/ICSI, 1xPAS

Plussasin: 2. ICSI 05/06

Muuta: asun Vammalassa miehen ja lasten kanssa[/color]

[color=maroon]Nimim. iita71

Lapsoset: poika 12/06

Hoidot: yritystä pari vuotta: PCO todettu 2005, metformiinit, clomifemit ennen IVF:ää joista 2. tärppäsi

Asumme: Tampereella[/color]

[color=olive]Nimim.: Katariina77

Lapsoset: poika 1/07

Hoidot: 5xinseminaatio (clomit ja gonal-f)

Plussasin: 1. ivf

Asun: noin 100 km Tampereelta mieheni ja koiran kanssa[/color]

[color=maroon]Nimim.: Keinuhepo

Lapsoset: poika 12/06

Hoidot: melkein jo " päästiin" ekaan IVF:ään, plussa tuli luomuna ennen sumuttelujen aloittamista.

Plussasin: Luomuplussa

Asun: Tampereen lähellä[/color]

[color=olive]Nimim.: Kuutar78

lapsoset: poika 06/07

aiemmat hoidot: clomit, 3*IUI (2*clomit+pregnyl, 1*menopur+pregnyl)

plussasin: 1. ivf

asun: Miehen kanssa Tampereella[/color]

[color=maroon]Nimim.: Lempi-Kukka

lapsoset: poika 06/06

plussasin: PAS

asun: 20 km Treelta

muuta: 31 v.[/color]

[color=olive]Nimim.: MiaMik

Lapsoset: tyttö 10/06

Hoidot: Clomeja, 4xIUI, 1xIVF

Plussasin: Luomusti tammikuussa 2006, 2. IVF:n piti juuri alkaa

Asumme: Tampereen naapurissa

Muuta: vm. -84[/color]

[color=maroon]nimim: mi-ki

lapsoset: poika 1/07

hoidot: 4xIUI, 2xIVF, 1xdonor-PAS

plussa: luomuna hoitotauolla oik. munasarjan ja -torven poiston jälkeen

asumme: reilut 20km Treelta

muuta: vm 1975[/color]

[color=olive]nimim: nordenskjold

lapsoset: Onni ja Helmi 12/02 ja Hertta 2/06

hoidot: IVF/ICSI -02 ja 3 PASsia vuonna -05, seuraava hoito alkamassa

asun: 40 km Tampereelta[/color]

[color=maroon]nimim. nurminata

lapsoset: poika 9/06

hoidot: 3xIUI, 1xIVF, 1XPAS

plussasin: luomusti hoitotauolla alkuvuodesta.

asun: Tampereella miehen ja marsun kanssa

muuta: työssäkäyvä opiskelija vuosimallia-77[/color]

[color=olive]nimim.: osborne

lapsoset: tyttö 11/06

aiemmat hoidot: clomit * 5, 2 IUI -> ku 5/05, luomu km 11/05

plussasin: 1. ivf

asumme: Tampereen naapurilähiössä

muuta: vm. -77[/color]

[color=maroon]Nimim: pewina

Lapsoset: Tyttö ja poika 10/06

Hoidot: yritystä loppuvuodesta -02, -04 terot ja clomit, -05 3xIUI, 1xICSI (josta keskenmeno), 1xPAS

Plussasin: 2. IVF/ICSI 02/06 (toinen lapsista IVF toinen ICSI, hauskaa aina arvuutella kumpi on kumpi)

Asutaan n. 40 km Tampereelta

Muuta: vm -79[/color]

[color=olive]Nimim : samako

Lapsoset : LA 26.6

Aiemmat hoidot: clomit,muutama inssi,3*IVF

Plussasin : viimesimmän IVF:n PAS kahdesta alkiosta toinen jatkaa kasvuaan edelleen :>

Asumme : 50 km päässä Tampereelta[/color]

[color=maroon]Nimim: Vega75

Lapsoset: pojat 1/07

Hoidot: yrittää ehdittiin kaksi vuotta ennenkuin kaksospojat saivat alkunsa 5/06. Hoitoina 5 inseminaatiota, 3 ICSIä + PAS:ia, joista toisesta keskenmeno ja kolmannesta pojat.

Plussasin: Kolmas PAS

Asutaan Kangasalla[/color]

[color=olive]Nimim.: vegax

Lapsoset: poika 6/06

Hoidot: yritystä 3/2001 alkaen, clomeja monen monta kiertoa, joista raskaus 7/2003 (meni kesken), 3x inssi

Plussasin: 1. ivf 9/05

Asun: Nokialla[/color]

[color=maroon]nimim.: violet82

lapsoset: tyttö 12/05, tyttö 3/07

hoidot: yritys aloitettu 8/02, terolut, 4xclomit, menogon+pregnyl, 1xIUI, km 12/04

plussasin: molemmat luomuplussa (käytössä metformin)

asun: Tampereella mieheni ja tyttöjeni kanssa[/color]

[color=olive]nimimerkki: vumpe

lapsoset: Aamos 08/04, Luukas 9/06

hoidot: luomuyritystä vuodesta -98, clomeja viisi kuuria (lopuksi sellaisilla annoksilla, että tuli näköhäiriöitä ja huimausta), 3xIUI, 1xIVF, 1xICSI (tuloksena Aamos), 2xPAS (pakastin tyhjäksi ja jälkimmäisestä km 11/05)...

plussasin: LUOMUNA! Kaikkien näiden vuosien jälkeen!!!!!!!!

asumme: Seinäjoella[/color]

[/quote]

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Laitoinkin meiliä, että jos kiinnostusta kasvojenhoito ym tuotteiden esittelyille on niin ottakaa yhteyttä.

Meillä Tyttö on koko ajan kovasti menossa nousee joka paikkaan seisomaan ym... Poika edelleenkin vaan ryömii.

Poika sai viime viikolla 2 hammasta lisää, nyt löytyy 2 alhaalta ja 2 ylhäältä. Tytöllä on 2 alhaalla.

Ibiza ja murut

Vierailija

Ibizan lapsukaiset on kasvaneet hienosti, pian he jo lähtevät liikkeelle ja vauhdilla. Vaatteita varmasti kuluu..

L-K & Osse: Noi koot todellakin vaihtelee sen mukaan missä se on tehty; sillä Reimalaisessakin saattaa samantyylinen vaate olla eri kokoinen vaikka ovatkin samaa kokoa esim. 80cm. Luulisin, että tuo riippuu onko kotimainen vai virossa tehty, kuten Reimalla jotkut tuotteet on nykyisin.

Noora: Hyvä juttu oli tänään ilmestyneessä Vauva-lehdessä eräästä pienestä neidistä, joka ois kyllä kiva nähdä ihan luonnossakin ;)

Mi-kille suuret kiitokset, kun jaksoit jutella tänään.. autto hieman purkaa sydäntä. Niin, terkut kaikille vaan Taysista, ollaan pienen miehen kanssa oltu siellä nyt pari päivää; yöt oltu kotona, mutta päivät tutkimuksissa; huomenna mennään taas uudestaan. Kuume on onneks laskenut jo, mutta veriarvot on pielessä ja korvatulehduskin iski jälleen. Toivottavasti huomenna arvot on paranemaan päin, ettei tartte jäädä osastolle sisään, mitä meille on uhattu jo pari päivää...

Mutta nyt nukkumaan, että jaksaa taas huomenna

-Eliza ja vihdoin nukkuva pikkumies 1v 1,5kk-

Vierailija

Kyllähän tuo pihakin on siihen malliin koivunlehtiä täynnä, että pakko uskoa syksyn tulleen.

Onpa täällä(kin) taas hiljaista, taitaa liikkumaan alkaneet pienet ihmiset vaatia äideiltään huomiota :)

Meillä taas on alkanut tuo äiskän fanittaminen ja mut käydään kädestä vetämässä mukaan leikkeihin. (Siis aivan hävytöntä kun ei saa kotonaan löhötä sohvalla rauhassa:) Suosikkihommia on autoilun ohella nuken riisuminen/pukeminen ja kirjojen lukeminen. Jos Ossen typy osoittelee omalla sormellaan kuvia niin meillä otetaan äitin tai isin sormi omaan käteen ja osotellaan sillä :) Pyykkikorista myös haetaan vaatteita ja puetaan niitä mielikuvitukselisesti päälle, esim rintsikat on hyvä ripustaa kaulaan ja sukat laittaa käsiin. Sit vielä isin 43 kokoset tohvelit jalkoihin :)

Nyt niitä kaivattuja sanojakin on alkanut tulla oikein vauhdilla ja joka päivä kyllä hämmästyy miten paljon puhetta poju ymmärtää. Ja käytiin me tossa 15kk iässä neuvolassakin, kun olin sitä mieltä, että poika ei ole kesällä kasvanut (se välttämisruokavaliohan oli meillä aikas radikaali). Mutta olihan se saanut 1cm/kk pituutta 1v neuvolan jälkeen eli 81 senttiä ylitettiin. Kyllä taakka putosi sydämeltä, kun ei tarvi tuota kasvua jännätä joulukuun neuvolaan asti. Ja muutenkin oli kiva käydä neuvolassa, meillä on niin ihana neuvolatäti, kun se kehuu aina vanhemmatkin siinä sivussa :)

Onkos Mi-ki sinne lokakuun vaatekutsuille moni tulossa? Toivottavasti muistin vastata myöntävästi kutsuun, oon jo aikaa sitten kattonut, mitä pitää ostaa:) Entä miten teidän komistautumisilta sujui, mitään ei ole kuulunut??

Taidanpa mennä ittekin oikasemaan, kun tuo mun maailmani ihanin lapsi vetelee sikeitä tuolla uudistetussa huoneessaan. Jos jaksais sit vielä haravoida tänään (loputon urakka, 8 isoa koivua tuossa meidän edessä...)

Vilkuti-vilkuti kaikille ja reipasta syksyä kaikille sinne kotiin, töihin, kouluun ja missä olettekin!

T. L-K ja Ässä 15kk 19 pv

p.s. Ässä on näköjään päässyt 1v kuvansa kanssa tuonne Valokuvaamo Raimo J Niemen nettisivujen lapsikuvien joukkoon. Jos joku haluaa mulkaista, niin Ässähän on sit tuo mörköpaitainen laatikossa seisoskelija :)

Vierailija

että tyttäreni on tänään ottanut useaan otteeseen 2-3 askelta ja illalla jo 6-8 askelta kerralla. Isänsä väittää tätä kävelyksi, mutta äiti on edelleen epävarma, voiko ajoittaista toisen jalan ympärillä pyörimistä kutsua tällä nimikkeellä. :)

Kohta mun vauva juoksee karkuun ja muuttaa pois kotoa!

Vierailija

on siis kovassa vauhdissa, ihan näillä näppylöillä on alkamassa ekat menkat 20 kk:teen (siis hormoneilla käynnistellään). Olo on ollut koko päivän kamala, oksettaa ja huimaa, rinnat on kipeet ja nyt alkaa mahassa kiertää. En mä muista, että ennen olis ollut näin kamala olo ennen kuukautisia, mutta toisaalta siitä on niin kauan, etten oikein muistakaan kauhean hyvin.

Mutta siis, ivf:n punktioaika on varattu vk:lle 47 (muistaakseni, heti marraskuun puolivälin jälkeen joka tapauksessa) ja siihen asti syön primoluteja ja metformiineja. Lääkärissä oltiin tuossa kolmisen viikkoa sitten ja lääkärinä ei ollut Katja.

Typy on tänään muutamaan otteseen ottanut useampia askelia peräkkäin, illalla kuulema jo kolme peräkkäin. Isi ylpeenä raportoi. Meillä on hillitön hitti nuo uudet puupalikat, joissa on kirjaimia, numeroita ja kuvita (ostin Miraakkelista, oikein ne perinteiset). Vähän on hienoa, kun isi tai äiti tekee niistä tornin ja sen saa kaataa.

Oon huomenna menossa heittämään opetussijaisuuden ja typy menee tädilleni hoitoon. Pitäis vähän vielä valmistella tunteja, onneks aiheet on kuitenkin mulle ihan peruskauraa, joten eiköhän ne rutiinilla mene.

Mä muuten oon menossa heti pe-aamuna shoppaileen Travallen myymälään, joten jos joku muukin tulee, niin kympiltä aion olla siellä. :)

Ja ens viikolla Nooralle ollaan tulossa.

-Osse ja typykkä sunnuntaina

Vierailija

Joo, käytiin tänään ultrassa. Kohdun sisältä löytyi sikiöpussi, ruskuaispussi ja pieni sikiökin. Onneksi! Nyt ainaski tiedän, että pieni on oikeassa paikassa. Sykkeestähän näillä viikoilla ei ole vielä hajuakaan, mutta meidän ja lääkärin mielestä vauvan kohdalla (1mm...) väreili! Jännitys jatkuu!

Tämän puolesta siis pidetään treffit entisellään! Meillä on viime perjantaista jatkunut yläkerran maalausurakka. Toivon, että saamme sen ennen perjantaita loppuun. Jos remppa on vielä silloin kesken, niin sitten lienee syytä siirtää trefat. Uskoisin kuitenkin, että hommat on hoidossa!

Toivottavasti siis nähdään pian. Täytyykin käydä sähköpostissa katselemassa, onko joku rohkea vielä ilmottautunut mukaan!

Noora 4+5

Vierailija

Heippa hetkestä aikaa,

Meillä on jotenkin jäänyt kesän hulinat päälle niin, etten ole lainkaan ehtinyt koneelle. Eilen jouduttiin ihan miehen kanssa palaveeraamaan, että mitä asioita priorisoidaan, ettei mene ihan hosumiseksi koko elämä. Mulle kun on näin syksyn tullen iskenyt kaamea sisustusvimma. meidän kämppä on vielä ihan muuton jäljiltä (maaliskuussa muutettiin) ja pitäisi kauppoja kierrellä. Sitten on ruokakaupat ja siivoukset ja muu arki, niin että tuntuu tahti välillä liian hurjalta. Ajateltiiin kokeilla suunnitella viikon menoja vähän etukäteen ja huolehtia, että on tarpeeksi ihan vaan oleiluaikaa. Se kun on niin ihanaa, ihan vain kattella noita lattialla teiskaavia lapsosia. Onko kellään muulla samanlaista oloa?

8kk-neuvola meiltä jäi mun oman sairauden takia välistä ja seuraava aika saatiin vasta lokakuun loppuun (lääkärille). Harmi, olisi ollut kiva saada ajankohtaista mittatietoa, vaikkei tässä varmaan mitään ihmeitä olekaan. Hammastarkastuksen pojillekin tilasin ohjeiden mukaan, aika meni marraskuun lopulle. Toivottavasti ei olle silloin kipeinä tai muuten päästään tarkastamaan varmaan vasta ensi vuonna. Vähän tuntuu olevan ajat kortilla näin syksysellä...

Toi talvivaatescene on kyllä näin ensikertalaiselle todella vaikea, kengistä puhumattakaan. pitäisi ennakoida, että ylipäänsä saa jotain ja sitten todennäköisesti pieleen menee. Meilläkin on nyt jotkut ihan jättiläiskokoiset talvihaalarit hankittuna, en tiedä kompastuvatko sitten niihin. Kaipa niitä sitten pitää vain hankkia/vaihtaa/täydentää tilanteen tullessa päälle.

Hyvää oloa kaikille ja nyt syömään!

Vega75 ja pojat 8kk

Vierailija

Täällä on yläkerran maalausurakka käynnissä. Minä en nyt uskalla pensseliin tarttua ja vähän alakerrassakin oleilu pelottaa. No, kaipa joku muukin on remontoinut raskaana... Meidän koko yläkerta on puupanelilla ja valkoisella maalataan ensin lastenhuoneet (kokeeksi) ja sitten siirrytään muihin huoneisiin. Aikas hidasta vaan tuntuu olevan.

Pienellä porukalla nähdään sitten ens perjantaina. Tosi hauska nähdä teittiä!

Noora ruhtinaalliset 4+1

ps. Herttulin syntymästä oli tänään iso juttu Vauva-lehdessä.

Vierailija

Jouduttiin se kauneusiltapäivä perumaan kun osallistujille tuli esteitä. Täytyy yrittää myöhemmin uudelleen! Mua itseäni edelleen kiinnostaisi se :)

Vierailija

Tulin pitkästä aikaa kuikuilee tälle puolelle, kun ei tuolla sähköposti puolel ole teistä kuulunut mitään=/

Ja täällähän saapi lukea, ihan uusista askelista ja hurjasti kasvaneista pikku neideistä ja miehen aluista=)

Tuossa lueskelin kenkäostoksistanne ja pitää kerto myös meidän kenkäkaupassa käynti tässä kun iso A alkoi kävelemään. Ensin itekseni niitä koettelin ja aloitin koosta 22! No, se tuntui heti pieneltä ja otin 23. Jotenkin vaan sekin olevinaan pieni ja mittautin A:n jalkaa sellaisella matolla, joka silmiini näytti että 23 olis liika pieni. Aloin siinä vaihees epäilee taitojani tulkita oikein ja pyysin myyjää apuun (Ideaparkin Nicy ja Nelli). Ja niin vaan myyjä mittas ja totes että ensikenkä tuli meille sitten kokoa 24!!!!! En voinut uskoa, mutta niin se vaan oli=) Että ans kattoo 10 vuoden päästä minkä kokoista kenkää meillä ostellaan=)

Mutta tosiaan, huomenna meillä sitten alkaa uudet tuulet ja lapset tarhaan! Kyllä täällä äidin sydäntä niin puristaa ettei ole tosikaan ja jo nyt ihan kamala ikävä tulee lapsia!! Tosi ihmeellistä kun aikanaan neidin vein hoitoon ei ollut lainkaan näin pahaa oloa mitä nyt=( No, mutta ei tässä nyt itkut auta ja huomen aamulla pitää äidin olla reipas=;)

Aurinkoisia päiviä kaikille ja pysykää terveinä! Kovasti peukkuja odottajalle ja tsemppiä uusiin hoitoihin lähtijöille!

H-R sekä tarhalapset

Vierailija

toivotaan totta vieköön, että Sulo on sitkeä sissi ja tarraa täysillä kiinni!

mi-ki, mä olen todennut, et lapset syö ku niillä on nälkä ja kieltäytyy, kun ei maistu... eli meillä ainakin mun hysteerinen huoleni typyn syömättömyydestä on aina ollut turhaa - parin päivän/viikon päästä tyttö palaa taas normaaliin syömisiin ja vähän ajan päästä alkaa uusi ruoan hyljeksintäkausi. Oon päättänyt, et meillä ei taivuta viihdytyksiin jne, mutta silti välillä mies tanssii ja minä ilveilen ja ruokaa ujutetaan L-K:n tavoin hedelmäsoseiden seassa. :) Mutta jos maito esim. maistuu, eli saat edes nesteitä menemään, en olisi niin huolissani lyhytaikaisista ruokalakoista.

Mä oon muuten pohtinut kovasti sitä, että miten voin perustella itselleni sen, et kaikkea pitää maistaa, kun en itsekään suostu maistamaan ihan kaikkea... tai no tuon maistamisen voin kyllä perustella, mut entäs sen, että typyn pitää syödä sitä ruokaa mitä tarjoan, jos toinen nyt vaan ei oikeasti tykkää jostain ruoasta. No, ehkä tämäkin ajan myötä selviää...

Onnea myös konttaustaidosta reippaille pojille A:lle ja iitan pikkuiselle!

Mä voin kans kuvitella Ässän kotihommissa! Luttana!

Ai niin, auringolle vielä ruokailusta. Silloin harvoin, kun joku ruoka on typylle kelvannut niin, että suu aukeaa odottavasti vielä ruoan loputtua, olen todellakin tarjonnut lisää. Tosin herkkuja en anna niin paljoa kuin menisi, vaan niitten suhteen päätän etukäteen, mikä on hyvä määrä. Tosin jos teidän e syö hyvin " oikeaakin" ruokaa, niin voit minun mielestä antaa ihan koko purkin hedelmäsosetta, ellei se tosiaan vie sitten nälkää seuraavalta aterialta. Illalla antaisin sinuna puuroa tms. mitä syöttekin niin paljon kuin menee.

Kauneuskutsujen kohtaloa mietin edelleen, en osaa tehdä päätöstä... Todennäköisesti tullaan, mutta ilmoittelen mi-kille kyllä ajoissa.

Mä olen nyt sit taas kotona typyn kans ja mies lähti aamulla töihin. Ei kuulema olis yhtään huvittanut. :) Meillä on ollut typyn kans oikein kiva päivä, käytiin shoppailemassa ja lähinnä tarkastelemassa kurahaalaritarjontaa. En osaa päättää, tarttisko typy sellaset vai ei, kun ei vielä kävele, mutta sit kuitenkin märemmilläkin keleillä olis kiva päästä pihalle. Mut en haluais ostaa just sopivaa kun sit ei mahtuis keväällä, mut sit taas liian iso voi olla aika ikävä typyn päällä. Ei oo helppoo tääkään... :)

Mitäs keinikselle kuuluu?? vegaxin kans törmättiinkin viime viikolla. Entäs Kuutar, violet ja Katariina?? Ja kaikki muut, joita en nyt muista mainita erikseen!

Jaahas, ulkona taas sataa, pitää mennä peitteleen vaunut.

-Osse ja typykkä melkein 10kk

Vierailija

Lempi-Kukka:

Lainaus:

Asian vierestä tai noista vaatteiden kokoasioista sen verran, että ihmettelin taas kerran, miten sentti ei olekaan sentti. Jos vaatteessa lukee koko 92 cm, miten hitossa se voi olla sentilleen saman kokoinen kuin 80 cm vaate? Missä se puuttuva 12 cm on?

Kun pähkäilin sitä haalariasiaa niin ihmetytti, kun Reiman 80 oli saman kokoinen kuin Remun 86... :) Et mihin se kuusi senttiä siitä häviää??

No, meillä nyt joka tapauksessa on uusi hieno Remun välikausihaalari kokoa 86, taaperomalli eli vyötärökuminauhalla. Kasvunvaraa on, mutta keväällä varmasti just sopiva ja nyt syksyllä voidaan vielä taistella vanhalla Reiman 74:llä. Hintaa haalarilla oli 39 euroa, kun ovh lapussa oli 84,95! Vähän säästin taas rahaa, kyllä nyt on hyvä miehelle perustella shoppailuja... :)

Jaahas, pakko tästä on itsekin päikkäreille taipua. Ulkona on ihan mielettömän lämmintä, kelpaa typyn siellä nukkua...

-Osse ja typykkäinen

Vierailija

Ne herkät testit oli sitten aamulla lopussa, niin otin ihan tavallisen testin kaapista. Siihenkin tuli 2 viivaa! Soitin jo klinikalle ihan innoissani. Kunpa kaikki menis hyvin. Tänään kumminkin olen raskaana ja tosi onnellinen siitä! Yritän olla pelkäämättä kaikkea mutta saa nähdä kuinka pitkälle asenne riittää. Alkuraskauden ultra olis tasan kolmen viikon päästä.

Osse: Minkäskokoista kurahousua teiltä puuttuu? Meiltä saattais löytyä jos värillä ei ole väliä. Kaikkea on meinaan kahdet! Kaikki on tietysti käytettyjä ja ihan taviksia, mutta yksvärisiä. Funteeraa semmoista ratkaisua.

Mukavia syyspäiviä,

Noora 3+4... ...jonkin verran on siihen että on 40...

Vierailija

Näkyyhän se ihan oikein :D

Onko vinkkejä syöttämiseen, meillä alkaa omaa tahtoa löytyä niin paljon että herra pistää suun tiukasti suppuun syödessä, tai siis silloin kun sitä ei haluta tehdä. Ei auta leikit, laulut, naurattamiset eikä lelut :/ Suu on tiukasti lukossa jos herra niin tahtoo.

Tänä viikonloppuna A on oppinut jo paremmin konttaamaan, vaikka edelleen mennäänkin vähän haparoiden. Lisäksi noustaan polvilleen tukea vasten ja eilen poika nousi jopa pariin kertaan karhuasentoon eli käsien ja jalkojen varaan, polvien ja pyllyn ollessa ilmassa :O Ryömiminen meillä on jäänyt ihan vallan väliin. Kohtahan poika jo juoksee ja menee armeijaan *LOL*

Mitäs muille kuuluu? Parin viikon päästä nähdään meillä kauneuspäivillä, muistakaa laittaa mulle sähköpostia jos tulette mukaan.

Onko Nooralla oireita? ;) Täällä on peukut pystyssä!

-miki ja touhupeppu 7,5kk

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat