Kovat kivut... normaalia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulla raskaus ihan alkumetreillä eli n. viikolla 5. Viikko sitten oli kovia vatsakipuja (kesti vajaa 30min). Mun piti vain maata sängyllä, koska kipu oli niin kovaa. Osaltaan kivut varmasti johtuivat ilmavaivoista, mutta tuskin kaikki niistä johtuvaa. Verta en ole vuotanut, mutta pelko keskenmenosta kuitenkin ajatuksissa.. Tänään tein (taas) testin ja näytti plussaa edelleen. Onko kenelläkään ollut vastaavia kipuja? mistä ne voivat johtua? Minulle ennestään kaksi lasta (4 ja 5v) enkä muista vastaavanlaisia kipuja aiemmista raskauksista.. nyt pieni pelko mahdollisesta keskenmenosta..

Kommentit (3)

Vierailija

Helpottaa kuulla, että jollain toisellakin on ollut vastaavanlaisia kipuja. Luulen, että mä toimin samalla tavalla ja varaan ajan ultraan ja saan toivottavasti mielenrauhan.. Hyvää odotusta sulle ja toivottavasti tuo pahoinvointi alkaa kohta puoleen helpottamaan! :-)

Vierailija

Piti oikein mennä makuulle, kun sattui niin paljon. Kohdun kasvukipuja, sanottiin neuvolassa. Loppuivat sitten ehkä viikossa. Nyt tokassa raskaudessa ei vastaavia ole ollut.

Vierailija

rv 5 ja 6 aikana. Eli välillä sattui alavatsaan ihan tajuttomasti, ei voinut muuta tehdä kuin maata paikoillaan. Pari kertaa nousi kylmä hiki pintaan, kun sattui niin paljon. Kipu kesti aina noin 10-15 minuuttia kerrallaan ja saattoi toistua heti perään. Joinain päivinä oli useasti kipuja, joinain päivinä ei mitään. Yhtään vuotoa ei tullut missään vaiheessa. Olin ihan hädissäni, kun ei tollasista kivuista missään puhuta... Neuvolasta neuvottiin ottamaan yhteyttä terveyskeskukseen, terveyskeskuslääkäri ei sanonut oikein juuta eikä jaata. Viikolla 7 menin oman mielenrauhani takia yksityiselle ultraan ja kaikki oli ok :) Lääkäri sanoi, että kivut oli ihan normaaleja, ne johtuu istukan kehittymisestä ja menee ajan kanssa ohi. Niin kuin siis menivätkin. Huolestua pitää siinä vaiheessa, kun tulee vuotoa. Nyt mulla menossa rv 10 ja kaikki edelleen hyvin (paitsi jumalaton pahoinvointi kiusannut jo neljä viikkoa...)

Eli vissiin noi tuntemukset on hyvinkin yksilöllisiä ja joillain sitten alkuraskauden " pienet nipistykset" on hieman isompia...

Tsemppiä sulle ja toivottavasti kaikki on sielläkin hyvin :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat