Taaperolla pähkinäallergia?

Vierailija

Onko täällä pähkinäallergisten pienten lasten vanhempia? Miten allergiakäytännössä vaikuttaa elämäänne? Joudutteko olemaan tosi tiukkoja syömisten suhteen ja välttelemään esim. pullaa yms. kyläillessä jne.?

Meidän lapsella epäillään pähkinäallergiaa, mutta minulla ja miehellä ei (onneksi) ole mitään aikaisempaa kokemusta allergioista. Kiinnostaa siis kuulla kokemuksia miten olette järjstelleet arjen ja juhlan jos kaikkea missä voisi olla pähkinää pitää vältellä.

Kommentit (4)

Vierailija

sillä hengenvaarallinen kohtaus voi tulla milloin tahansa, vaikkei aikaisemmin olisi sellaista ollutkaan. Eli kannattaa teidänkin olla varovainen tai ainakin hankkia lasta varten sellainen adrenaliini-kynä (Epipen JR) jota pistetään lihakseen vaarallisen kohtauksen sattuessa. Eli kannattaa lukea tuoteselosteet tarkkaan ja ottaa huomioon esim. se, että esim. kiinalaisissa ravintoloissa ruoat saatetaan valmistaa pähkinäöljyssä.

Vierailija

Itse kyllä pystyn jonkin verran syömään niitä tuotteita, joissa sanotaan, että saattaa sisältää jäämiä pähkinästä tms, mutta jos tuote sisältää varsinaisesti pähkinää, silloin en syö. Pähkinää saattaa olla lähinnä joissain kekseissä, pullissa, jätskeissä, enkä minä niitä kauheasti syö muutenkaan. Ravintoloissa se on hankalampaa, kun pitää muistaa aina varmistaa, että ruoka ei sisällä pähkinää eikä sitä valmisteta pähkinäöljyssä mutta siihenkin tottuu kyllä, eikä se tunnu yhtään hankalalta, kun kyseessä on oma henki ja terveys...

Vierailija

Ei kovin paha kuitenkaan, ei tarvinnut välttää mitään muuta kuin sellaista missä on näkyvää pähkinää. " Saattaa sisältää pähkinän jäänteitä" tyyppiset keksit ja pullat ei aiheuttaneet mitään.

Vierailija

Toivon todella, että kyse on jostain muusta ja tämä oli vain sattumaa...Tuntuu, että pähkinäallergia rajoittaa ja hankaloittaa kauheasti elämää, pähkinäähän saattaa olla vähän jokapaikassa.

Miten, sinä jolla on allergia kätännössä välttelet pähkinää? Ostatko tuotteita joissa varoitus, että saattaa sisältää pähkinää? Miten kyläilyt, juhlat ja ulkona syönti onnistuu?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat