---MAALISKUISET SYYSKUUSSA---

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei tytöt, nyt on jo syyskuu! On mennyt aika hiljaiseksi tuo meidän elokuun pino. Ryhdistäydytään nyt:D

Osaisiko joku liittää tuon meidän esittelypinon tähän pinoon. Itte en osaa, noloa. Naksuhan sitä hoiti, mutta on nyt poistunut keskuudestamme=(. Tosi kamala juttu tuo keskenmeno. Olen nyt sitä pari päivää miettinyt tosi paljon, ja ittelläkin iskenyt paniikki, että mitäs jos kaikki ei olekaan hyvin. Mulla on kaikki mahdolliset oireet kadonneet. Koko raskauden ajanhan olen ollut tosi vähäoireinen, mutta siis nyt ei ole mitään oireita, hmm..

Ensimmäinen ultra on viikon päästä maanantaina. Ei millään jaksaisi odottaa sinne asti.

Kirjoitelkaa kuulumisia!!!

Luna.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Viivi-Patrik: Sulla on kyllä hauska tilanne tyttäresi kanssa! Varmasti oman lapsen pärjäämisestä vanhempana on aina huoli, mutta kiva kun tulevilla lapsilla on ainakin samanikäistä seuraa! Teiniajan kaveripiirissä kaksi poikaa hoiti aina esittelyt niin, että " sama sukunimi johtuu siitä, että toi on mun setä, vaikka onkin mua vuotta nuorempi" . Ihmiset eivät meinaa uskoa, ja joutuvat hieromaan aivonystyröitään omituisen tilanteen edessä. ;)

Mä taistelin myös flunssan ja yöunien kanssa viime viikolla. Ärsyttävää!

Yöunet on muutenkin lyhempiä kuin normaalisti. En jotenkin saa aamulla nukuttua niin pitkään kuin yleensä. Herään varmaan pissahätään niin aikaisin. Mahallaan pysyn onneksi vielä nukkumaan. Mutta unenläpikin tajuaa, että pitää kääntyä varovasti. Muuten tuntuu repivää kipua.

Tämä on hankala vaihe raskautta. Pahoinvointi loppui ja väsymys helpotti. Maha näyttää vain pelastusrenkaalta, ei vauvamahalta. Nyt mietin koko ajan, että mistä tiedän, että kaikki on kunnossa. Välillä on alavatsakipuja, ja sitten sitä miettii, että onko se hyvä vai huono merkki.

Meillä kunta tarjoaa 2 ultraa: niskapoimun ja rakenneultran. Missä vaiheessa näitä 3d tai 4d ultria tehdään? (Onko niillä 3d:llä ja 4d:llä jokin ero? ) Onko niillä jokin erikoinen tarkoitus? Sieltä ilmeisesti saisi sen dvd:n mukaan? Olen nähnyt siskon vauvasta aikoinaan " lefffan" Oli se kyllä upea tunne. Mulla on koko aika paniikki, että raskaus on keskeytynt, joten voipi olla, että mennään yksityiselle ihan senkin vuoksi " leffaa hakemaan" sitten myöhemmin.

Rakenneultrassa selviää ilmeisesti sukupuoli, jos se halutaan tietää? Me siis haluamme. En tiedä miksi, molemmista vain tunuu siltä, vaikka kumpikaan ei tunnusta toivovansa erikoiseti jompaa kumpaa.

Amodini 13+4

Vierailija

mulla on kauhee flunssa :( heräilen öisin 3-4 kertaa, eikä mikään asento tunnu tällä hetkellä hyvältä :( mies on kanssa flunssassa ja samoin duunissa muutama tyyppi. onnex ei ole kuumetta, ainakaan vielä...

käytiin eilen apteekissa, kun ei raskaana ollessa saa kauheesti mitään lääkitystä käyttää. ostin sit resilar yskänlääkettä (ihan kauheen makusta) ja jouduin yöllä ottaa sitä. tuntu, et maha oli ihan tulessa. en uskalla kyl kauheesti sitä käyttää (kauheesti=sallittu määrä 3-4 annosta). yx saa riittää/pvä. ostin kans panodol hottia. toivottavasti se auttais tähän kurkkukipuun. se on aikasta voimakasta. ootteko maistanu?!

niistä ultrista; mun mies haluis tietää lapsen sukupuolen etukäteen, mut mä en ole vielä ihan varma. toisaalta ois kiva ostaa tavaraa pojalle/tytölle, eikä odotella ja ostella siihen asti ns. neutraalia tavaraa. mut sit toisaalta se ois ihana yllätys, jos ei tietäis etukäteen. täytynee vielä miettiä.

täällä on taas ollu aika hiljasta... mihin kaikki on kadonneet?!

Vierailija

Täällä yksi entinen teikäläinen, jos vielä muistatte... Syvästä suosta on yritetty rämpiä ylös ja voin sanoa, että helppoa se ei ole ollut. Elämäni kamalinta aikaa, mutta nyt on jo katsottava eteenpäin, jopa pieni toivonpilkahdus kenties näkyy edessä päin (toivottavasti). Pieni on menetetty, mutta uutta vauvaa toivotaan, se on selvä...

Teidän kuulumisia olen välillä käynyt lukemassa ja haikeana miettinyt missä vaiheessa itse nyt olisin raskaudessa - mutta mukava on kuitenkin teidän kuulumisia lukea! Oman tarinani olen kirjoittanut tuonne keskenmenopalstalle, siellä onkin osa sen käynyt lukemassa ja ottamassa osaa - kiitos siitä!!

Sellaista tulin vaan miettineeksi, kun huomasin, että olitte tuota esittelylistaa pohtineet... Mullahan se on Word-tiedostona koneella vieläkin tallennettuna, väreineen päivineen, joten jos joku haluaisi sen niin multa sen saisi - turhaahan sen on antaa tuolla vaan kökkiä kun kovan vaivan näin! ;) Siinä ei siis ole sen kummempaa, kun kerran on valmiiksi tehtynä, muuta kuin aina vaan kopioida se ja liittää uuteen kuukausipinoon. Jos tulee päivityksiä tm., niin ne voi vaan muuttaa tai lisätä listaan. Värikoodeihin ei kannata koskea; ne on sitten niitä sekavan näköisiä hakasulkukoodeja rivien alussa ja lopussa! ;)

Eli jos joku haluaa tämän listan, niin laittaa vaan mulle postia osoitteeseen naksu80@netti.fi - voin sitten sitä kautta neuvoa tarkemmin ja opastaa, jos on tarvetta!

Eipä muuta, oikein mukavaa raskausaikaa teille kaikille, ihanat maaliskuiset, nauttikaa odotuksestanne!!!!!

-Naksu ja Enkelivauva Pieni-

Vierailija

heipähei!!

mä en osaa siirtää niitä juttuja tänne, mut toivottavasti joku muu osaa. tai sit käydään vaan lukemassa niitä tietoja vanhasta paikasta (?!).

mulla on kans koko ajan pelko persuuksissa. mies yrittää rauhotella, mut silti mietityttää kaikki tosi paljon.

mulla oli ke neuvolassa lääkäri ja mä kuulin pikkusen sydänäänet. kyyneleet tuli silmään ja lääkäri kysy, et " kai ne on ilon kyyneleitä?!" tietenkin oli!! äänet oli tosi nopeet ja ne kuulu tosi lujaa :) äänten kuuleminen rauhotti pikkasen, mut silti pelottaa.

sit luin tänään sen naksun viestin ja tuli tosi kauhee olo :( pelko kasvaa :( no, mulla on huomenna eka ultra. toivottavasti kaikki hyvin!! mun mies tulee onnex mukaan!!

mulle merkittiin nyt sit äitiyskorttiin la 17.3 (saman anto tän sivun laskuri), mut katotaan, mitä se ultra sanoo. sit rv ois täl hetkellä 11+6. vkon vähemmän kuin laskuri anto. katellaan!!

tsemppiä teille kaikille!!

naksulle ja miehelle voimia!!

Vierailija

tere vaan pitkästä aikaa taas!!

kävin tänään neuvolassa. mun oma neukkistäti oli (ilmeisesti) lomalla, kun mulla oli ihan eri tätskä. vähän omituinen tyyppi; hieman hermotuneen/epävarman olonen.

hemis mulla oli vähän laskenu viimekerrasta. se oli nyt 134. paino oli myös pudonnut (hurjat 700g :)). johtuu ilmeisesti siitä, kun olen jättäny suolan vähemmälle (=melkeinpä kokonaan pois). eipä tule nyt mässytettyä sipsiä kovin useesti (ne on pahe), enkä ole myöskään ruokiin lisäilly mitään ylimääräistä. toisin sanoen: mä en tunge kasvisliemikuutioita joka ruokaan (suosittelivat tätä heti ekalla neuvolakäynnillä).

jouduin jo vähän säikähtämään, kun se täti ei meinannu löytää sydänääniä millään (meni varmaan 10min, ainakin tuntu siltä). sit se äkkäs sanoa mulle, et laitan jalat suorix, niin johan heti alko tykyttämään :) oli kuulema " piilossa" ... kerkes jo vedet tulla silmiin ja ajattelin jo, et täs tää nyt sit oli. mutta onnex kaikki onkin kunnossa. se täti sano vielä, et jos haluun, niin voin mennä välillä kuuntelemaan sydänääniä, jos alkaa tuntua siltä. tosi kiva juttu mun mielestä. tietää sit, et ei tarvii stressata, vaan saa sit tiedon mitä pikeemmin.

mulla on ollu maha pari iltaa kunnon pallo. ihan kuin oisin nielassu fudixen... se neukkistäti sit kyseli, et mitä olen täs syöny, niin enpä ollu hogannu itekkään, et olen syönyt aika paljon kaalia (en kyl oo aikasemmin reagoinu millään tavalla). oon syöny kukkakaaligratiinia ja parina päivänä kasvissosekeittoa. ilmankos on ollu hippasen ilmaa massussa ;) mut en kyl ajatellu kaalia kokonaan jättää pois. täytyy vaan kattoo, et en " vedä yliannostusta" ;)

mitäs teille muille kuuluu?! taas on menny hiljasex :( oli tänne sentään yx uusi tyyppi ilmestyny :) niin, että tervetuloa vaan mukaan johannama!! :)

meillä alkaa olla aika paljon kaikenlaisia vauvelin tarvikkeita (isot jutut puuttuu vielä). mutsi on kiikuttanu mun vanhoja vaatteita lisää ja sit anoppi toi mun miehen ja sen veljen vaatteita, leluja, vaunujen sade- ja hyttyssuojan sekä kaikkii lakanoita yms. olen myös saanu kavereilta jos jonkin näköstä tavaraa.

sänkyä ollaan kovasti yritetty metsästää, mut ei oo vieläkään löytyny

:( niitä on muuten aika suppee valikoima tarjolla (kaikissa kaupoissa)

:( no on täs vielä hetki aikaa :)

että tällästä tänne. kertokaahan muutkin kuulumisia!!

kara 15+2

Vierailija

Tosi kurja juttu sinulla. Varmasti olet huolesta sekaisin. Ymmärrettävää. Nyt vaan lepäilet. Eihän tuossa tilanteessa kai oikein muukaan auta. Jaksamisia, ja tulethan tiistaina kertomaan uusimmat kuulumiset.

Luna.

Vierailija

Hirveä uutinen. Jotenkin itse olen ollut todella luottavainen tämän raskauden suhteen. Ultran jälkeen tuli sellainen olo, että kaikki menee loppuun asti hyvin, mutta eihän sitä koskaan voi tosiaan tietää. Eilen kävin odotuspuolen pinoa lukemassa (en itse sinne kirjoittele, mutta toisinaan käyn lukemassa). Sielläkin monella tuntui olevan supistuksia ja saikkua. Tuli vähän huono omatunto, kun on alkanut pitämään tätä raskautta jotenkin itsestäänselvänä, kun tuntuu, että oma vointi on niin hyvä.

Mine, jaksamista teidän perheelle. En osaa oikein mitään sanoa, kun vastaavaa en ole itse joutunut kokemaan. Koita levätä. Olet ajatuksissa.

Luna.

Vierailija

Olen käynyt joka päivä vilkaisemassa, joskos joku olisi tullut kirjoittelemaan jotain, mutta kovin on ollut hiljaista. Kara sentään vielä mukana=)

Mullakin mahaa turvottaa aivan kamalasti iltaisin. Näin päivällä olo on suht normaali, mutta iltaa kohden mahaan muodostuu ilmapallo=0. Vielä mahdun kuitenkin omiin vaatteisiin.

Tuntuu, ettei mitään tapahdu. Seuraava neuvola vasta 22.10 ja ultra 13.11. Tuota ultraa odotan kovasti. Olisi jo ihana päästä taas näkemään pikkuinen.

Meillä aukeaa tähän lähistölle loppukuusta Ikea. Sinne täytyy sitten suunnata. Olen nettisivuja jo katsonut, ja löytänyt pari varteenotettavaa pinnasänkyä.

Onkos muuten kukaan vielä tuntenut potkuja? Mulla viikkoja vielä niin vähän ja esikoista kun odotan, niin taidan joutua vielä monta viikkoa odottamaan. En vaan malttaisi. Kaksi kertaa on käynyt niin, että kun olen pitänyt kättä alamahalla, niin masu on tehnyt sellaisen jännän aaltoliikkeen. En tiedä mikä se sitten on. Mutta siis, jos ei olisi käsi sattunut olemaan mahalla, niin en olisi kyllä mitään tuntenut. Mulla tuo käsi sattuu vähän väliä hakeutumaan mahan päälle=)

Johannama, tervetuloa joukkoon!

Luna. 13+6 (jee, huomenna vaihtuu viikot!)

Vierailija

Lene: Kiva, jos saat Naksulta sen maaliskuisten esittelytiedoston. Voisitko aloittaa meille sitten sitten uuden pinon. Nythän on jo lokakuu pitkällä. Ja pikaista paranemista sinulle. Toivottavasti antibiotit tehoavat ja pääset siitä flunssasta.

Kara: Me ei olla mietitty vakuutusasioita. Täytyykin varmaan ottaa niistä selvää.

Kävin tänään kaupoissa etsimässä itselleni vaatteita. Tuskastuin, kun mitään ei löytynyt. Viime viikolla näin kivan mekon ja nyt kun menin sinne kauppaan, niin tietysti se oli loppu=/.

Onko muut jo pohtineet vaunuhankintoja? Mulla osui tänään kivat Gracon rattaat turvakaukalolla silmään. Olivat vielä erikoistarjouksessa lähes puoleen hintaan! Olen tosi paljon pähkäillyt, että millaiset olisi hyvät. Vaatimukset täällä Espanjan olosuhteissa taitaa olla aika eri kuin Suomessa. Rattaiden pitäisi olla suht kevyt ja etupyörien kääntyvät. Täällä kun useat kadut on melko kapeita kulkea.

Mies sanoikin, että no käydään huomenna hakemassa ne rattaat! Onko kamalan aikaista ne hommata? Ja värikin oli " poikien väri" , sini-beige. Uskaltaakohan luottaa omaan poikaoloonsa. Täällä kyllä on myytävänä sellaisia ihania erivärisiä rattaiden istuinosan päällisiä, jos onkin tyttö.

Sain myöskin just tietää, että joudun hakemaan vauvalle passia suurlähetystöstä Madridista. Konsulaatti olisi tässä lähellä, mutta ne ei enää passeja anna. Matkaa Madridiin on satoja kilometrejä. Onpas kurja lähteä sitten pikkuvauvan kanssa sinne. Haluan kuitenkin heti kesällä tulla Suomessa käymään, joten pakko se passi on saada. Ja varmaan myöntävät vain vuoden passin, kun siihen kuitenkin tulee vastasyntyneen passikuva. Kiva, kiva!

Eipäs tässä muuta!

Luna 15+4 =)

Vierailija

huh!

tulin just himaan; 11h työpäivä takana. onnex huomenna on iltavuoro, saa nukkua vähän pidempää :)

mulla on seuraava neuvola 26.9 ja toka ultra 25.10. en jaksais yllättäen milläänn odottaa, et näkis pikku nasuliinin taas :) ehkä sen jälkeen uskaltaa vihdoin jo huokasta, kun vielä on jotenkin niin epätodellinen olo...

luna: kiva kuulla, et kaikki oli hyvin!! :)

sullahan on jo vaikka mitä vauvalle. mun tekis mieli kans niitä vaatteita hankkia, mut oo uskaltanu vielä. aika hauska juttu, et siskos asuu kanssa siellä :) on ainakin joku, jolle puhua asioista (tarkotan ihan livenä ja vieläpä suomex).

mulle sanottiin neuvolasta, et voin lainata sieltä tukivyön, jos selkä alkaa reistailla (mulla on skoliosi seläs, joka vaivaa aina välillä ja säteilee sit myös issiakseen). täytyy nyt kattoo, et miten selkä kestää ja, et pystynkö olla loppuun asti töissä.

mut muuta en nyt tällä kertaa keksi, kun ei ole oikeen mitään tapahtunutkaan. ei edes oireilua...

kara 13+1

Vierailija

Koskettava juttu tuo Naksun juttu! Itse jännitän tuota joka kerta kun nyt viime aikoina on ultrattu viikoittain verenvuodon takia. Verenvuodolle ei selitystä, ultrassa näkyy hematooma kohdun suun yläpuolella. Hb. putoaa kuin lehmän häntä, tulehdusarvot onneksi ihan ok. Sikiöt kasvaa hyvin ja ovat virkeitä mutta on tää semmoista päivä kerrallaan eteenpäin menemistä.. Alkaa kyllä pian tottua jatkuvaa siteiden käyttöön kun varalta joutuu käyttämään joka päivä kun koskaan ei tiedä milloin lorahtaa eli saattaa mennä muutama päivä ettei tuu ja sitten tulee pari kolme päivää...

rv. 14 +1

Vierailija

tulin just kotiin, olin yhen kaverin kanssa syömässä. kerroin sille nasuliinista :) kaverilla on pari lasta, joista nuorempi 4kk. alettiin jomiettimään, et kuinka kauan oltais samaan aikaan vauveleiden kanssa kotona :)

selailtiin äsken mun miehen kanssa niitä nimikirjoja ja nyt on myös tytölle nimi valmiina. oli kyllä vaikeeta... meillä näyttää olevan niin erilaiset mielipiteet näissä nimiasioissa. pojalle oisin kyl keksiny muutamiakin nimiä (ne ei ois kyl miehelle sopinu).

mulla on tällä hetkellä yx kaveri raskaana, mut se ei tiedä vielä, et mäkin oisin. sillä ois muistaakseni tammikuun puoles välis la.

eipä mullakaan hirveesti ole nyt ollu mitään oireita. ei enää oo koko aikaa pissahätä, eikä aamulla oo niin heikko olo. välillä vähän tuntuu jotain mahassa ja sit aamulla, kun kävin suihkussa, niin pyyhtuntu kauheelta nänneissä. ihan kuin ois jollain terävällä tai karheella viiltäny nänniä :(

en muista, et joko kerroin, mut se kätilö sano mulle eilen, et ei pitäis/en pysty enää kauaa olla mahalleen (luen mahalleen), et tissit ei kestä sitä ja, et maha alkaa kohta ottaa vastaan. sit se myös sano, et kohta en pysty sit nukkumaan selälleen (nukun aina selälleen). mieetin vaan, et miten sitten?! meinaa nyt kyl toi kylkiasento tuntuu kaikista epämukavimmilta... se sit vaan sani, et pitäis tukee ittensä tyynyillä johonki puol istuvaan asentoon.

tällästä tänään tänne :)

kara 12+1

Vierailija

mukaan, jos vaan porukkaan mahtuu:)

Lyhyt esittely meistä eli itsellä ikää 29, miehellä 33 ja esikoisella kohta 1 v 8 kk. Tulevan " Maisan" la on 9.3. joka heittää pari päivää esikoisen lasketusta. Hänpä kuitenkin päätti tulla reilun kuukauden etuajassa, joten jännityksellä odotellaan kuinka nyt käy. Vointi on ollut erinomainen ekaan raskauteen verrattuna, välillä jopa huolestuttavankin hyvä, kun ei ole uskonut raskaana olevansakaan.

Juniorit on molemmat alkunsa saanut ICSIllä ja nyt tämä oli " tuotos" kahden PASin jälkeen tehdystä tuoresiirrosta. TAYS on ollut hoitopaikkamme ja tulee taas toivottavasti olemaan synnytyssairaalammekin. Vammalaankin pääsisimme, koska asumme Tampereen naapurikaupungissa, mutta enpä taida uskaltaa. Jos taas tullaan vauhdilla ja etuajassa, on hoitomahdollisuudet TAYSissa omaa luokkaansa.

Jaksamista kaikille sateiseen syyskuuhun! Itellä ainakin väsymys loputonta.

Johanna+Maisa 16+2

PS. Onko täällä paljon manse/lähialueen mammoja ja oletteko järkkäilemässä tapaamisia?

Vierailija

Tulehan huomenna kertomaan ultrakuulumiset. Varmasti kaikki hyvin, kun sydänäänetkin jo kuulitte. Multa ei ole vielä edes niitä kuunneltu, pelottaa!!!

Luna. 10+1

Vierailija

Hei Naksu! Toki sinut muistan. Toivon sinulle auringonpaistetta tulevaan. Olisi ihana päästä vielä lukemaan onnistuneesta raskaudestasi tältä palstalta. Varmasti se päivä vielä tulee. Itseasiassa olen aina välillä ajatellutkin sinua ja miettinyt, mitä kuuluu. Mukavaa, kun tulit ilmoittelemaan itsestäsi=)

Toivottavasti joku maaliskuinen ottaisi tuon esittelypinon hoitaakseen. Itse olen aivan onneton tietokoneiden kanssa. Hyvä, että osaan edes sähköpostia lähettää. Noloa.

Täällä hiljaiselo jatkuu. Mitään merkittävää ei ole viime aikoina tapahtunut. Vatsa on kyllä kasvanut. Tänään sisko kävi tyttönsä kanssa kylässä, ja hänkin (siis sisko) huomasi, että mahaa on jo tullut. Paino ei kyllä ole noussut ollenkaan.

Tämän kesän helteet ovat helpottaneet. Päivisin on vielä ihanan lämmintä. Eilenkin kävin uima-altaassa uimassa. Aamut ja illat tuntuvat jo viileemmiltä.

Jokos joku on päässyt rakenneultraan. Itselläni vasta 13.11.

Luna.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat