sisarusten vaatteiden yhteensopivuus?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meilla on toistaiseksi vain yksi lapsi, 4,5-v. poika, mutta taman talven aikana poika saa pikkusiskon maailmalta ja nyt jo oon kehittanyt itselleni " kauhean" ongelman siita, miten matchaan pojan ja tyton vaatteet niin, etta ne sopii toisiinsa.

Ootteko te muut kuinka tarkkoja siina, etta sisarukset ovat samantyylisissa ja samaan varimaailmaan kuuluvissa vaatteissa? En siis meinaa pukea poikaa ja tyttoa mitenkaan erityisen uniseksisti, mutta haluan, etta sopivat yhteen:)

Kommentit (14)

Vierailija

Arjessa en juuri katso, että sopisivat nyt niin kummemmin yhteen, ehkä värejä joskus tulee katottua (molemmat tyttöjä), että jos vaikka toiselle punaista niin toisellekin. Marimekkoa meillä on jonkun verran, joten raitapaidoissa tai pallopaidoissa, joskin monesti eri värisissä, tapaa tytöt tämän tästä. Nyt isommalla on oikea vimma mekoista ja hameista, ei muuta pitäisikään, mutta pienemmän kanssa on ehdottomasti kätevämpiä bodyt ja mukavat housut, joten värisävyillä sitten välillä " mätsäilen" toisiinsa, vaikka kyläillessä.

Vierailija

Kyllä minä ainakin puen lapset " samantyylisesti" . Värimaailmat ei aina kahden tytön ja pojan kanssa kohtaa mutta yhtä" tyylikkäät" vaatteet kaikille puen. Eli en voisi kuvitellakaan että pukisin samana päivänä tytölle nätin mekon ja pojalle perus gollarit jotka ovat niin tylsät ja arkiset (tästä syystä meille ei juuri perusgollegehousuja ostetakaan, koska näyttävät aina niin arkisilta tytön nättien trikoiden rinnalla).

Eikä se oikeesti niin paljon aikaa ja vaivaa vie. kun miettii asiaa jo vaatteiden hankintahetkellä...jos esim. tytölle ostetaan trikoita ja tunikamekkoja niin pojalle ostetaan saman" tasoisia" olovaatteita :)

Välillä on sit ihana kyllä pukea lapset yhtenäisesti esim saman värimaailman mukaan, kuitenkin niin että pojalla selkeästi pojan ja tytöllä tytön vaatteet. Tai sit samanlaiset, mutta eriväriset paidat on kans kiva :) esim. benettonin perustrikoopaidat ihania niin tytöllä kuin pojalla, ja värejä löytyy jokalähtöön :)

Ihana " ongelma" sinulla. Tuo on niitä asioita jotka on PAKKO ratkaista jotta äidinkin on hyvä olla ;)

Vierailija

Mutta ma oon vaan niin tarkka, etta tiian sen hairitsevan jos ei lasten vaatteet sovi yhteen. Nytkin pojan alushousujenkin on oltava mahdollisimman yhteensopivat muun vaatetuksen kanssa ja sukat aivan ehdottomasti.

Ikaeroa ei valttamatta oo niin kauheesti tuloissa, ollaan nimittain adoptoimassa 1,5-3,5-vuotiasta...Vauvan ja leikki-ikasen vaatteita en tosiaan taitaisi edes yrittaa sovitella yhteen kuin ehka vahan varien puolesta. Tai niinhan ma sanon:)

Ma kylla varmaan kehitankin tasta oikein kiinnostavan harrastuksen. Nyt oon ja varastoinnut jotain yhteensopivia vermeita.

Juuri tota Asseriinan linjaa atteli, etta esim. pojalle farkut, tytolle farkkuhame ja sitten paidat joko teemalta/tyylilta/varilta yhteensopivat. Vareja tietty pitaa kattoa senkin mukaan miten sopii. Poika on sellanen sinisilmanen ja hiukset maantienvariset, eika kirkkaat varit kuten punainen ja oransii oikein sovi ja tytto sitten onkin ihan tumma (Etiopiasta).

Vierailija

Mä olen yleensä aika tarkka poikamme (4 v) vaatteista, että ne sopivat mm. väreiltään toisiinsa (mielellään myös kalsarit, T-paita ja sukat). Ulkovaatteissa en kyllä ole niin tarkka, eli hanskat ja hattu voivat hyvin olla eri sävyistä sinistä kuin haalari, mutta en voisi kuitenkaan laittaa sinisen haalarin kanssa vihreitä hanskoja ja punaista hattua.

Silti en ole koskaan ajatellut, että pukisin tytön (1,5 v) saman tyylisiin ja värisiin vaatteisiin kuin pojan. Ainoat vaatteet, jotka heillä matsaisivat toisiinsa, ois varmaan molemmilla farkut jalkaan, mutta tytöllä pidän bodeja ja pojalla T-paitoja, niin nekin ois ihan eri tyyliset. Onneksi en ole siis aikaisemmin tota asiaa miettinyt, enkä aio nytkään miettiä, koska mies tulisi silloin hulluksi...

Vierailija

Meillä on tyttö ja poika ja ovat niin erilaiset, etten arkisin pue heitä ollenkaan samanlaisiin vaatteisiin. Varsinkin nyt, kun tyttö on aivan prinsessahullu, ei äidillä ole paljon valtaa valita esim. paitaa päälle.

Ulkovaatteissa meillä kuitenkin ollaan kovin samanlaisissa, eri väreissä vaan. Yleensä ostan molemmille lapsille samaan aikaan takit ja ulkovaatteet, saman merkkiset. Minullekin on sitten helpompi kun päättää mikä takki laitetaan kullekin kelillle, tulee molemmille sama.

Vierailija

itse en pidä samantyylisestä pukeutumisesta vaan mieluummin erilailla mutta yhteensopivasti puettua. Jos samantyylin laatuvaatteet kiinnostaa eri sukupuolille (arkeen tai juhlaan) käy esim. L&B -vaatteet siihen hyvin. Ne on tuosta näkökulmasta monimuotoisesti yhteensopiviksi suunniteltu. Ja tottakai vaikka millä mallistolla on samaan aikaan myynnissä saman tyylisiä vaatteita (värit sopii yhteen vuosittain, malliston idea samankaltainen). Mutta kun teillä on tuota ikäeroakin noin monta vuotta, en tosiaankin suosittele stressin ottamista tästä asiasta!

Vierailija

Joskus kyllä innostun ihan normaalipäivinäkin katsomaan lapsille samantyyppistä vaatetta, esim. tytölle beige vakosamettihame ja pojalle samanväriset vakosamettihousut, ja näihin sitten kummallekin joku " omanvärinen" , mutta toisen vaatteisiin sopiva yläosa, tai molemmille samanväriset housut ja samanlaiset tai muuten saman teeman mukaiset t-paidat..

Meillä lasten vaatekaapit koostuvat kuitenkin pääsääntöisesti tosi erilaisista väreistä; pojalla on paljon murrettuja, luonnonläheisiä sävyjä, kun taas tytöllä on aika vaaleanpuna- ja pinkkipainotteista. Tyyleillä siis lähinnä pelaan, ja valokuviin mietitään sitten vähän tarkemmin, mikä sopii minkäkin kanssa. Normaaleina tarhapäivinä laitan kyllä yleensä ihan " omat" vaatteet kummallekin, kun iltapäivällä voi varsinkin tytöllä olla päällä jo jotain ihan muuta, varavaatelokerosta kaivettua, ja siinä menisi sitten se yhdenmukaisuus. ;)

Vierailija

meillä kaksi poikaa muttta ovat " värimaailmoiltaan niin erilaiset että jos koittaisin pukea heidät samankaltaisiin vaatteisiin menisi toisen pukeutuminen niin päin honkia kuion olla ja voi....toinen tumma ja ruskettuu suht helposti niin kuin isänsäkin..... pikkukakkosen päässä kasvaa melkein viti valkoinen tukka ja iho yhtä kalpea kuin mulla... eli heille ei tod samat värit sovi,... ja meillä kun on paljon kierrätys vaatetta ni saisin todella suunnitella ja etsiä niitä käytettynä....

esikolle hyviä värejä ovat mm. tumma viininpunainen ja oranssi jotka saavat pikkukakkosen näyttää entistä kalpeammalta eli en todellakaan pue samalla tavalla....

lisäkksi isoveli 3v 9kk on välillä aika päkki vaatteistaan.... suosikkeja h&m:n trikoo paidat...cars, spiderman, pelipaidantyyliset tuplahihat sekä collarit ja dino farkut.....

tietty jos on aikaa moiseen tuhlattavana niin siitä vaan... useuin vaan ne sisaruksetkin ovat niin eri värimaailmoista/ muotoisia että saa todella panostaa samnkaltaisuuteen ja käyttää siihen aikaa...

hankalamaa olisi vielä jos kyseessä olisi tyttö ja poika

Vierailija

Jos mennään juhliin tai valokuvaan, niin sitten katson samantyylistä vaatetta siskoksille päälle, en kuitenkaan samanlaista. Muuten ei energia riitä moiseen. Siis ihanko otat arkivaatteista stressiä?

Vierailija

Luulisin, että vaatteet mätsäävät ihan luonnostaankin, sillä minun makuni mukaanhan molempien vaatteet on ostettu ja tullaan jatkossakin ostamaan ;-D

En aio stressata aiheesta, enkä muutenkaan ylipue lapsia sisävaatteiden osalta (haalarit ovat asia erikseen :-P), mutta taatusti saman väristä ja tyylistä vaatetta tulee olemaan molemmilla riippumatta siitä, että saako tyttö siskon vai veljen.

Vierailija

Tiedän itse kuitenkin sortuvani samaan :-). Meillä tosiaan kanssa vielä yksi lapsonen, mutta jos joskus sisarus hänelle luodaan, niin tiedän ajattelevani aivan samansuuntaisesti.

Tuo eri sukupuoli ja ikäero vaikeuttaa oleellisesti asiaa, vrt. vuoden ikäerolla olevat samaa sukupuolta olevaa sisarukset. Mutta tee siitä mielummin itsellesi mukava " harrastus" ilman stressiä; jos asut sopii keskenään, niin sitten sopii, jossei niin sitten ei.

Ja onnea tulevasta pikkuisesta :-).

Vierailija

Meillä tuplat 4v. Pienempinä puin aika paljon samanlaisia. Edelleen ostan paljon samanlaisia vaatteita erityisesti silloin, kun haluavat. Housut on useinmiten samanlaisia, mutten laita aina samanlaisia päälle samaan aikaan.

Joskus haluavat itse prikulleen samanlaiset vaatteet, joskus pyytävät erilaiset.

Haluaisin pitää tietynlaisen samanlaisuuden, mutta toinen inhoaa nappeja ja kauluksia ja toinen rakastaa trikoopaitoja kauluksilla. Joskus tuntuu, että toinen olisi alipuettu toisen rinnalla, mutta näin vaan on. Toinen on siis paljon tarkempi pukeutumisen suhteen, toinen voi pukea housut nurin päin ja olla ihan tyytyväinen.

Juhliin on ollut kiva pukea joskus ihan samalaisiinkin. Minulla riippuu päivästä, joskus on pakkomielle pukea samoin ja joskus ihan erilailla. Kivaa on mielestäni, jos vaikka vaatetus on muuten samanlainen, niin maripaidat ovat vaikka erivärisin raidoin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat