-N-Y-T- syitä vauvaan ja syitä vauvaa vastaan....??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

olisi mukava jos gallup tästä aiheesta....

3 syytä miksi ehdottomasti haluat/haluatte perheessä vauvan..

ja myös 3 syytä miksi vauva ei sopisi kuvaan juuri nyt...

meillä erimielisyyksiä ajankohdasta, kuten monilla muillakin ja nyt itseänikin ruvennut askarruttamaan kun mies niin vastaan...

lähes joka päivä asia pyörii mielessä ja usein itkunsekaisin oloin....eli kuulisin mielelläni kokemuksia miksi tai miksi ei josko sen avulla pystyisin paremmin sulattamaan/käsittämään mieheni " miksi ei" olotilan...

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Mutta tässä mun ajatuksia asiasta.

" Manguin" lasta monta vuotta, mies ei lämmennyt asialle. Sitten lopetin koko asiasta puhumisen ja noin vuoden päästä mies itse ehdotti ehkäisyn pois jättämistä. Tuskin sillä mun narinan lopettamisella oli vaikutusta, mutta ainakin oma mieli oli vähän levollisempi sen aikaa.

Sitten meillä tosin kestikin piiitkän aikaa ennenkuin saatiin esikoinen alulle... (Tätä voi tietysti yrittää käyttää yhtenä käännytyskeinona miehelle " Eihän sitä tiedä, missä vaiheessa se tärppää)

Mies oli sitten koko odotusajan aivan täysillä mukana, samoin ollut nyt koko ajan intona lapsesta (1v8kk). Epäilen, että jos hän olisi aiemmin suostunut mun mieliksi lapsen tekoon, niin tuskin hän olisi ollut niin kiinnostunut lapsesta. No, tuotahan ei voi tietää, mutta voisin kuvitella, ettei olisi ollut ehkä yhtä helppoa sitoutua odotukseen ja vauva-aikaan, jos ei ole itse varma asiasta.

Eli olen kyllä todella tyytyväinen, että jaksoin odottaa miehen kypsymistä asialle. Juu, se oli rasittavaa. Ja voit kuvitella, millaiset ajatukset pyöri mielessä siinä yritysaikana, kun vauvaa ei alkanut kuulua! Loppu hyvin kaikki hyvin.

En tiedä, oliko tästä sulle mitään hyötyä. Haluan vain toivottaa tsemppiä odotuksen odotukseen. Kyllä sekin jossain vaiheessa sitten palkitaan! =)

Vierailija

Plussat:

+Maailman hienoin asia jaettavaksi elämäni rakkauden kanssa

+Vauvakuume

+En halua lapsia yli kolmekymppisenä

Miinukset:

-Pelottaa miten oma pää jaksaa kaiken

-Pelottaa, miten kroppa toipuu raskaudesta

-Hankaloittaa hieman opintoja

Vierailija

1. syli huutaa tyhjyyttä, koimme keskenmenon huhtikuussa

2. ikuinen vauva kuume vaivaa, sydän kertoo kuinka vielä haluaisin sen yhden....

3. Pystyisimme tarjoamaan vielä yhdelle lapselle hyvät puitteet elämään...

MIKSI EN HALUAISI TULLA RASKAAKSI

1. Pelkään raskautta, kun edellinen meni kesken

2. raskaaksi tuleminen on ollut jokaisen kanssa työlästä

3. Viimeisimmän lapsemme kanssa oli vaikkea raskausaika (raskausmyrkytys, diabetes, istukkakohdunsuun päällä ym.)

Vierailija

Tässä omat vastaukseni:

Puolesta:

1. Kaipaan kovasti vielä yhtä nyyttiä ja yhtä perheenjäsentä

2. Ikää on jo niin paljon, ettei passaisi kovin montaa vuotta jahkailla

3. Isommat lapset sopivan isoja jo, vauvalle olisi " tilaa"

Vastaan:

1. Mies ei haluu - hänestä kaksi lasta riittää meille

2. Töistä on huono olla pois, kun työkokemus ei kartu ja työn jatkuminen äippäloman jälkeen olisi epävarmaa

3. Raha tai siis sen puute

Ei ole helppoa, ei. Kuitenkin on niin, että jos mies yhtäkkiä muuttaisi mielensä ja ehdottaisi kolmannen lapsen hankintaa, niin minähän oisin heti messissä - sitten me varmaan ratkottais muut ongelmat yhdessä. Mutta en minä kuitenkaan halua painostaa tai ylipuhua miestäni tällaisessa asiassa. Niinpä en ole sanonut koko asiasta mitään pariin kuukauteen, vaikka itselläni se on mielessä melkein päivittäin.

Vierailija

JOO:

1. Voimakas halu äidiksi. Ei pysty järjellä himmentämään tätä voimakasta tunnetta. Ja mies haluaa isäksi.

2. Ihana mies, joka haluaa monta lasta kuten minäkin. Tiedän hänen olevan hyvin osallistuva isä. En pelkää niin kovasti pelkää väsymistä koska tiedän hänen olevan täysillä mukana. Hän myös useimmiten kokkaa ja siivoaa ja pitää yllä järjestystä paremmin kuin minä, joten en pelkää joutuvani kotitöiden suohon vauva kainalossa. (Itse asiassa mun pitää tsempata että saan osani kotitöistä tehtyä kun muuten hän vaan tekee ne ¿ja se ei ole kuitenkaan pidemmällä tähtäimellä reilua! :)

3. Oikea ikä ja valmius. Olemme melkein 30 vuotiaita ja tunnemme olevamme valmiita jakamaan aikaamme ja rakkauttamme muillekin kuin toisillemme. En tule kaipaamaan entistä elämääni, sillä olen saanut tehdä ja nähdä paljon ja nyt haluan jo muutakin. En edes tarvitse paljon unta, joten sekin on plussa! :)

EI:

1. Mies haluaa odottaa vielä puolisen vuotta käytännön syistä, lähinnä todella stressaavan työtilanteen tähden. Mulla ei ole mitään syytä. Mulle tilanpuute, rahasyyt tai vaikka työ eivät ole tarpeeksi hyviä syitä sammuttamaan kuumetta. Vauva nukkuu kuitenkin meidän vieressä perhepedissä ensimmäiset vuotensa, mitään hienouksia ei tarvitse ostaa ja me pärjätään seuraavat vuodet ilman entisiä viihdykkeitäkin (kuten ravintoloissa syömistä ja jatkuvaa matkustelua). Vauvakin saa kestovaipat käyttöönsä ja kierrätettyjä vaatteita! Työstä olen valmis vaikka irtisanoutumaan saadakseni olla lapsen kanssa.

2. ¿

3. ¿

Eli kohta alkaa yritys! :)

Vierailija

plussaa:

-tahtois kokea sen kaiken vielä kerran... odotus, synnytys, imetys jne.

-ikää alkaa tulla, en haluis oottaa liian pitkään

-tervetullut tauko työhön

miinusta:

-edellinen jo kolme, pois vaipoista ja muutenkin jo " helpompi" . Nyt saa jo välillä omaakin aikaa->jaksaminen

-kuinka talous kestää?

-se vastaan hangoitteleva ukko!

Musta tuntuu, että mulla tilanne aikalailla fifti-sixti, että ei ihan vielä...(tavataan 2009 kuumeilijoissa!)

Vierailija

1) Haluan ensimmäisen lapseni näihin aikoihin elämässäni

2) Koska miehinkin haluaa, ja molemmat rakastamme lapsia

3) Oma perhe tuntus ihanalta, niin ajatukselta kuin tosielämältäkin

1) Varallisuus?

2) ei oo muuta syytä

3) ei oo muuta syytä

Vierailija

Tässä omia syitäni:

Haluaisin vauvan nyt, koska

1) Esikoinen pian vuoden, joten ei tarvitsisi etsiä töitä välillä.

2) Esikoinen pian vuoden, eikä siis kohta vauva enää... Kaipaan pientä nyyttiä minäkin.

3) Esikoinen pian vuoden, joten toinen lapsi menisi " samaan konkurssiin" , eikä tarvitsisi taas parin vuoden päästä alkaa vaippa- ja yövalvomisrumbaa alusta.

Epäröin vauvan hankintaa, koska

1) Esikoinen oli pienempänä tosi itkuinen ja vaativa ja on vieläkin erittäin rauhaton, temperamenttinen ja lisäksi ruoka-allergikko. En tiedä, jaksaisinko kahden samanlaisen kanssa.

2) Talous olisi pidempään tosi tiukalla, koska vanhempainraha olisi paljon pienempi kuin viimeksi.

3) Uusi raskaus pahoinvointeineen, väsymyksineen ja kipuineen hirvittää, kun samalla pitäisi hoitaa lasta ja saada gradu tehtyä loppuun, ja omaa aikaa ei lapsen synnyttyä olisi tätäkään vertaa.

Olemme puhuneet toisesta lapsesta, joten ihan hyvä, että tuli tätä asiaa mietittyä näin " ääneen" . Keksin enemmänkin syitä sekä puolesta että vastaan, joten ratkaisua ei kyllä päässyt syntymään.:/ Tai ehkä sellainen, että en välttämättä haluaisi vauvaa juuri nyt, mutta toisaalta kyllä haluaisin vielä toisen lapsen, ja nyt olisi kuitenkin parempi aika kuin joskus myöhemmin...

Vierailija

Miksi haluaisin lapsen...

1) elämälläni pitää olla muutakin sisältöä kuin raskas työ

2) tiedän olevani valmis äidiksi, tajuton vauvakuume, enkä voi pitää kissaa koko ajan vauvanani (sen takia kutsun itseäni jo mamiksi :))

3) ajankohta olisi sopiva molemmille ja tulevat mummit kyselevät jatkuvasti ekoista lapsenlapsista =)

Miksi en haluaisi lasta

1) oma rauha, esim. yöunet jäisi vähiin ja mä rakastan nukkumista! :)

2) pelkään hieman selkäni puolesta, mutta juuri sen takia haluaisin lapsen nuorena, koska vuosia sitten lääkäri suositteli lapsen tekoon nuorena, jotta selkä kestää sen painon. Mutta silti selän reagoiminen asiaan hieman pelottaa.

Kolmatta syytä en tunnu keksivän. Mies pelkää eniten sitä, miten meidän välinen suhde muuttuu, mutta mä olen varma siitä, että vauva vain vahvistaisi suhdettamme.

Vierailija

Eli vauva saisi tulla, koska

1. Rakkautta kyllä riittäisi

2. Haaveilemme molemmat isosta perheestä

3. Haluaisin olla lasten kanssa kotona

Vielä ei ole vauvan aika, koska

1. Oma jaksaminen mietityttää

2. Lapset ovat vielä niin pieniä (1,5 v ja 3 v)

3. Asunto on jo nyt ahdas

Vierailija

Miksi kyllä:

1. Haluan lapset nuorena (mikä mahdollistaa vielä iltatähden teon...:))

2. Helpompi " tehdä" lapsi kesken opintojen ja mennä koulun jälkeen töihin, kuin olisi opiskella ensin, " tehdä" lapsi ja sen jälkeen etsiä töitä.

3. Haluan paljon lapsia, joten olisi hyvä jo aloittaa... :)

Miksi ei:

1. Opiskeluni vielä vähän kesken.

2. Olisi järkevä odottaa sitä vakituista työpaikkaa.

3.

En vain millään keksi tuota kolmatta syytä... Ehkä ihan hyväkin asia :)

Vierailija

Kyllä, koska:

1) Kaipaan omaa nyyttiä syliini ja sydämeeni (adoptio myös vaihtoehto)

2) Kaipaan elämäntarkoitusta, jotain suurempaa ja tärkeämpää kuin työ tai oma ulkonäkö

3) Haluan tehdä perheestämme oikean perheen

Ei, koska:

1) Lapsen mukana tulee kova vastuu, joka pelottaa

2) Elämä muuttuu täysin, eikä tiedä, miten

3) Synnytys ja selviäminen pelottavat.

Mutta kaikenkaikkiaan, sekä positiiviset että negatiiviset tunteet läpikäytyäni olen vakuuttunut siitä, että haluan lapsen, koska lapsen saaminen on suurempaa kuin mikään muu elämässä.

Vierailija

Niitä syitä. Tahtoisin vauvan koska:

1) Oma syli kaipaa vielä yhtä nyyttiä

2) Meidän perheestä mielestäni puuttuu vielä joku

3) Vanhemmat lapset on reilun vuoden päästä jo sen verran isoja että vauvalle olisi aikaa, mutta toisaalta sen verran pieniä että saisivat vielä seuraa toisistaan. Meillä siis isommat nyt 5, 3 ja 1,5v.

Pakko laittaa vielä 4) Esikoinen aloittaa koulun 2009 ja kuopus täyttää samana alkuvuonna 3v. Olisi kiva olla kotona koulun alkaessa... Tää on kyllä huono syy!

Sitten niitä huonoja puolia:

1) Mies ei halua

2) Välillä menee hermot noihin nykyisiinkin lapsiin

3) Kuinkahan talous kestäisi?

Vierailija

plussat:

+ sisarukset yksi suurimmista rikkauksista (oma kokemus)

+ halu kokea odotuksen ja synnytyksen tuoma jännitys vielä kerran

+ biologinenkello yms. puoltaa ajoitusta suht. pian

...mutta

- rakastan myös työtäni ja sieltä poissaolo aiheuttaa ikävää

- jos toinen ei olisikaan yhtä helppo tapaus kun ensimmänen sattui olemaan?

- avioliitto ei pelkkää unelmaa joka päivä (mutta voiko se ollakaan????)

Vierailija

JUURI NYT

RASKAUDEN PUOLESTA PUHUVAT:

1) ikäero 1,5-2 vuotta esikoiseen on ollut meillä toiveena

2) ei tässä enää nuorruta, joten nyt kun vielä uskoo jaksavansa rankan vauva-ajan, kannattaa toimia ;)

3) jossakin määrin työelämän kannalta kätevämpää " niputtaa" lasten hankinta kuin olla useiden vuosien aikana silloin tällöin kotona lapsia hoitamassa (ja esikoinenkin saisi nauttia pidempään äidin kotonaolosta)

RASKAUDEN HANKALAT PUOLET:

1) saisin hyvän työpaikan ja vakituisen viran, jos nyt pitäis vähintään kolmisen vuotta taukoa lapsen hankinnasta ja näyttäisi osaamistaan töissä

2) jännittää pärjääminen vauvan ja alle 2-vuotiaan kanssa

3) pelottaa, että esikoinen jää liian pienenä vähemmälle huomiolle

JA MIHIN OLEMME PÄÄTYNEET.. Vauvakuume on kova ja uusi vauva on tilauksessa tjot-meiningillä ;) Imetys tosin vielä näyttää olevan tärpin tiellä..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat