Plussanneet Hoidokit syyskuulle

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Plussanneet Hoidokit ja lasketut ajat:

EmmaEmilia 10/07

Manco 11/07

Tuittu 11/07

Tirppa 11/07

Miliko 11/07

Huiskuttaja 2/08

Nonna 3/08

Vauvansa saaneet Hoidokit:

Viivi 3/07 (poika)

Varjokas 4/07 (tyttö)

Mooli 5/07 (tyttö)

Tuupalainen 6/07 (poika)

Joalin 6/07 (tyttö)

Lupus 7/07 (tyttö)

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Tervehdys sairauslomalaiselta! Syyskuu toi näköjään mukanaan päiväkotiinkin flunssa-aallon ja mä sain sen räkätaudin ja lämpöilyn ensimmäisten joukossa...kerran näinkin...yleensä en ole tauteja pahemmin kotiin kantanut.

Tuittu: Kyllä mun LA on edelleen helmikuun puolella...saiskos sen vaihdettua tohon pinoon? Toi tapaamismahdollisuus kuulostaa ihan mukavalta. Sullakaan ei ole enää kuin viimeinen kymppi rutistettavana. Kuulostaa ihanalta teidänkin pesänrakennuspuuhat. Mulla odottaa myös laatikollinen mökiltä tuotuja vaatteita (mun ja veljen vanhoja) pesijäänsä.

Tuupikselle vilkutuksia ja Akustille tsemppiä vauvauintiin. Mä olen kans miettinyt tota meidän perheen yhteiseksi harrastukseksi sitten aikoinaan. Kun vaan päästäis sinne saakka.

Manco: mä oon varmaan vähän hidas, kun en ollut tajunnut, et sä ja Tuittu lunastatte lahjanne melkolailla samaan aikaan. Onnittelut myös sulle vikan kympin aloituksesta. Kyllä tää aika menee niin nopeesti. Vastahan te plussasitte! Rauhallisesti vaan noiden töiden kanssa. Mullekin esimies sanoi kehityskeskustelussa, et oot just niin paljon poissa kun tuntuu siltä. Kyllä mä mielestäni läsnä ollessani teenkin sitten töitä ihan reippaasti ja kai se oli samaa mieltä. Ei sitä puolikuntoisena kannatakaan olla.

EE: Et teilläkin ollaan perä edellä tulossa maailmaan. Työkaveri jäi just äippärille ja sai leikkausajan viikolle kun sen poitsu on kans tulossa takapuoli ensin. Mukavia suunnitelmia sullakin äitiyslomapäivien täytteeksi vauvaa odotellessa.

(.) Ensi viikolla toinen neuvola...vihdoin ja viimein sain neuvolantädin puhelimitse kiinni. Täytyy mennessä antaa vähän palautetta, et näinkö nää tihennetyt käyntikerrat toimiikin...edellisellä kerrallahan sijainen sanoi, et pistetään mulle vähän useampi käynti keskenmenotaustasta ja epilepsiasta johtuen.

Painoa on tullut lisää 1,5 kg ja 17. viikko alkaa huomenna. Eli aika kohtuullista ilmeisesti. Olihan mulla alunalkajaankin painoindeksi 27, eli ei haittaa yhtään. Rautakuurin aloituksen jälkeen olo on ollut parempi ja muutaman liikkeenkin, sellaisen pienen hassun hipaisun olen ollut tuntevinani. Ilmeisesti siis tyypillä kaikki hyvin.

Masu on kasvanut niin, että oletin painon nousseen enemmänkin. Omia varpaitaan ei enää näe kurkottamatta :) Tätä se vissiin on loppuun asti... No, en valita, kun tähän asti on päästy.

Nyt peiton alle kirjan kanssa potemaan.

Nonna ja Nallekarkki rv 15+6

Vierailija

Kaikilla alkaa raskaus olemaan jo todella pitkällä ja useimmilla on kohta jo vauva sylissäkin, ihanaa... Tulin pitkästä aikaa lukemaan teidän pinoa ja tuli oikein hyvä mieli kun EmmaE oli pohtinut minun tilannetta nyt kun itsellä on samanlainen tilanne.

Meillä vauva-arki sujuu erittäin hyvin. Claudia neiti on nyt 2,5kk ja kasvanut ihan kamalasti. On kaikin puolin hyvin kiltti lapsi ja nukkuu todella hienosti, johtuu tosin ehkä siitä, että syö pelkästään pullosta, maidon tulo loppui mulla kuin seinään, kiitos rintakumin koska se ei yhtään stimuloinnu nänniä jne. Noh mutta pääasia on että neiti kasvaa ja voi hyvin.

EmmaE:lle tosiaan voisin neuvoa, että lue siitä sektiosta ja varaudu siihen, että vaikka se on kuinka suunniteltua niin se on silti todella pelottava tilanne tai ainakin minulle oli, koska en ikinä ole ollut missään leikkauksessa. Ja sektion kulku ei ole oikeasti sellainen kuin sairaala sarjoissa se esitetään, ei siellä kuulu kuinka lääkäri pyytää veistä tai levitintä tms. Kun saat puudutukset ei se ainakaan minulla sattunut mitenkään, sitten kun se alkaa vaikutaa mä ainakin vaan tärisin ja anestesialääkärin mukaan se on hyvä kun silloin tietää, että puudutus vaikuttaa oikein. Itse leikkaus; et tunne siinä kipua mutta tunnet kyllä kosketuksen ja aikamoista heilumista se on kun sitä vauvaa otetaan ulos sieltä. Leikkauksessa isä ei saa leikata napanuoraa ja meillä ainakin kätilö toi claudian nähtäväksi meille sitten kun napanuora oli leikattu ja ensi itku kuultu. voih claudia oli ihan sinivalkoinen, kun oli niin paljon sitä kinaa. Sitten kätilö meni putsaamaan claudian ja kapaloimaa (huom. mies pesi claudian sitten osastolla ja puki vaatteet pienelle päälle sillon) ja sen jälkeen toi hetkeksi minun ihoani vasten ja seuraavan kerran nähtiin vasta osastolla). Meillä oli leikkaus siis vkolla 39+0. Kannattaa varautua siihen, että leikkauksen jälkeen on todella kipeä, mä henkilökohtaisesti olen toipunut todella todella hyvin. Jos haluat kysellä jotain vielä tarkemmin voit hyvin laittaa mulle vaikka meiliä os. peikko_07@hotmail.com ja tietty muutkin saavat kysellä...

Kaikkea hyvää kaikille ja nauttikaa raskaudesta voin sanoa, että mulla on jo massukuume kova, mutta pakko vain odottaa ennen kuin voi uutta alkaa yrittämään...

terv. joalin

Vierailija

päätin kirjoitella omanapaisia kuulumisia muutaman rivin, vaikkei tänne mitään ihmeellisempiä kuulukaan :) Flunssa on ollut jo viisi päivää ja toivottavasti alkaisi pikkuhiljaa helpottaa, kun on niin tympeetä yrittää nukkua nenä tukossa. Olen kyllä hiukan uhkarohkeasti käyttänyt äärimmäisessä hädässä nenäsumutetta, vaikkei niitä kauheasti suositella raskaana, mutta ei siitäkään tuu mitään jos en saa yhtään nukuttua. Mutta kyllä tää tästä! Manco, ei mulla ihan vielä alkanut se äippäloma, vaan tämä viikko pitää vielä " kärvistellä" töissä ja perjantaina se sitten koittaa! Ihan hassulta tuntuu, mutta eiköhän se aika kulu kotioloissakin ihan hyvin :) Vauvanvaatteiden pesua olen säästellyt äitiyslomalle ja samoin ajattelin pestä keittiön kaapit ja ikkunat, jos vaan vointi jatkuu yhtä hyvänä kuin tähänkin asti. Töissä istumisesta aiheutuneita selkäkipuja lukuunottamatta vointi on ollut kyllä oikein hyvä, joten eiköhän nuo hommat hoidu ellei mitään yllättävää tapahdu. Äitiyspolin kontrolli on tosiaan torstaina ja saa nähdä mitä tuumaavat noista mun sokeriarvoista, jotka on vähän olleet koholla ruokavaliosta huolimatta. Enemmän kuitenkin jännittää se, että miten päin tuo neiti tuolla masussa mahtaa olla kun en ole enää pitkiin aikoihin pysynyt siitä perillä! Pahoin pelkään, että perätilassa se taitaa olla ja jos lapsivettä on edelleen normaalin alarajoilla, niin ei välttämättä pysty enää kokonaan kääntymään... Mutta se jää nähtäväksi eikä varmasti stressaamalla muutu miksikään. Haluaisin niin kovasti synnyttää normaalisti alakautta ja kokea sen edes kerran elämässäni, mutta jos sektio on ainut vaihtoehto niin sille ei sitten mahda mitään. Kovasti vaavi tuolla liikkuu ja möyrii joka päivä, joten ehkä toiveita on vielä jäljellä :)

Nyt on pakko alkaa töihin että ehtisi tehdä kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat valmiiksi tälle viikkoa! Kaikkien kuulumisia odotellaan täälläkin suunnalla ja varsinkin ensi viikosta lähtien mulla on enemmän kuin tarpeeksi aikaa kirjoitella ja kommentoida jokaista pienintäkin asiaa :) Mukavaa alkanutta viikkoa itse kullekin!

EE 34+1

Vierailija

Mä tulin just Isosta Omenasta, ja mä en nykyään siellä käydessä (harvoin) muuta osaa tehdäkään kun bongailla mahakkaita ja miettien että mahdatko se olla sä! :-) Että tulitkin joskus maininneeks että siellä suunnilla liikut...

Manco

Vierailija

Niistä liikeistä unohtui kommentoida.. Ainakin Miliko oli kysellyt.. Eli meillä Voittokin on selkeästi rauhoittunut, kun ei mahdu enää pyörimään niin kovasti. Potkut tulee tosiaan tuonne alas ja niitä tulee muutenkin tosi harvakseltaan tai sitten en vaan tunne niitä kaikkia. Enemmän liikkeet on tuossa navan molemmin puolin ja ilmeisesti pepun työntämistä ylöspäin tai kyljen kääntämistä. Pään tunnen selkeästi tuossa kylkiluiden alapuolella. Mutta jos liikkeet on vähentyneet, niin niihin on tullut aika selkeä rytmi. Meillä jumpataan vuorokauden aikana suunnilleen seuraavasti; klo 1, klo 5, klo 7, klo 11, klo 16, klo 21-23. Muuten on aika hiljaista. Tämän rytmin olen löytänyt kyllä vasta kotona ollessani, sillä töissä kovalla vauhdilla liikkuessani en välttämättä tuntenut liikkeitä koko päivänä.

Mutta nyt kipaisen päiväunille.. Meillä on ollut koko viikonlopun vieraita ja ne lähti vähän aikaa sitten. On siis vähäsen univelkaa kerrytetty..:)

-Tuittu-

Vierailija

Manco kyseli työmotivaation nousemisesta viimeisinä viikkoina ja toden totta lepoviikon jälkeen olin täynnä motivaatiota ja virtaa. Viime viikon olin töissä ja tänään sitten vihoitellut ristiselkä pakotti pistäytymään lääkärissä.. Tulos; äippälomaan saakka saikkua. Voi kökkö, että harmittaa!!! Olisin niin kovasti halunnut olla kunnialla loppuun asti töissä..:( Ei yhtään ole sellainen ihanaa-olla-kohta-äitiyslomalla-olo..Blaah! Tänään olen sitten murjottanut itsekseni ja yrittänyt lepuuttaa selkäparkaa.

Mancolle pitää kommentoidan tuota Omppua..:) Itseasiassa käyn siellä tosi vähän, vaikka ihan lähistöllä asutaankin. Melkein useammin pistäydyn Tapiolassa, joten sinne vaan meitsiä pongailemaan..;) Täytyykin alkaa pitää silmiä auki kun käväisee Ompussa, jos vaikka la-kaveri kävelisi vastaan..:D

Miten EE:n pikkuinen tyttö siellä masussa voi? Onko hän kääntynyt takaisin oikeaan asentoon?

Milikokin on taiteillut vauvan vaatteiden silittämisen kanssa..:) Meille tuli äitiyspakkaus viikko sitten ja se vielä odottelee pesu-silitys-käsittelyä.

Nonna: Mietin kovasti ennen laskettujen aikojen päivityksiä, että olikohan se helmi- vai maaliskuu.. Valitettavasti en saa tuota enää muutettua ennen seuraavan kuukauden pinoa. Pahoittelen!

Mitäs kuuluu Tirpalle? Sielläkin alkaa jo tyäamut käydä vähiin..:)

ON: Torstaina on taas neuvola ja kauhistuttaa mennä sinne vaa' alle.. En ymmärrä miten pitäisi syödä, ettei tuota painoa kertyisi noin paljoa. Viimeksi neuvolassa (rv29) oli tullut lähtöpainoon jo vajaa 11kg ja nyt tiedän sen vain nousseen antaumuksella. Jokainen kilo kyllä tuntuu ikävältä.. Voiton on parempi viedä tuodut kilot mennessään..;)

Perhevalmennuskin alkoi viime viikolla. Meitä oli siellä n.7 paria ja ihan jees porukkaa oli. Joskaan yksikään ei tuntunut sellaiselta, että tulisi oltua myöhemmin tekemisissä. Valmennuksia on tosiaan 5 ennen synnytystä ja 5 jälkeen. Kovasti siellä oltiin kiinnostuneita kestovaipoista.. Tunsin itseni ihan epäekologiseksi, kun olen ajatellut ainakin aluksi käyttää vain kertiksiä. Sitten kun pääsee vauhtiin, niin voi katsoa asiaa uudestaan.

Muuten ei kai kuulu mitään ihmeellistä. Laskettuun aikaan on tasan 50 päivää ja aikaa tapettavana 7 viikkoa ja 1 päivä. Hui!

-Tuittu ja Voitto rv 32+6-

Vierailija

Pitkästä aikaa pikaisia kuulumisia ja ilmoitus, että täällä ollaan hengissä! :D

Niin se vaan aika kuluu, eikä koneelle tosiaan ehdi...

Akusti täyttää pian 3kk, eli ollaan jo isoja poikia. Jokelletaan, hymyillään ja tutkitaan maailmaa tohkeissaan! Aivan ihanan aurinkoinen poitsu! :)

Vauva-arki on yllättänyt ihanuudellaan. Todellaki. Kun sattui noin tyytyväinen tapaus, niin mikäs tässä ollessa. Päivissäki on jo jonkulaista rytmiä ja yöt menee tosi hyvin muutamalla syötöllä!

Täysimetyksellä mennään ja poika on tuommonen hoikka pitkä tyyppi! Pituutta on noin 60 senttiä ja painoa noin 5,5 kiloo. Kova on poika syömään, mutta kovasti sitä tuntuu uloski päin tulevan! ;)

Tapaaminen olis tosi hienoo! Täytyy varmaan hieman aktivoitua tän palstailun suhteen. Ootte te kaikki kyllä kovin mielessä, muttako muttako...

Flunssaa on täällä ilmassa, viime yö meni niistellessä. Täytyy varmaan mennä nukkuun, että jaksaa taas huomisen aherrella pojan kanssa. Tiistaina alkaaki sitte vauvauinti ja se jänskättää ihan hulluna! :)

Hyvää odotusta teille kaikille ihanille hoidokeille! :) Tosi moni on jo hirveen pitkällä.

Vierailija

... näitä meidän vauvoja oikein vaivaa, kun kovin moni tuntuu oolevan ihan " väärinpäin" ? Tiistaisella neuvolakäynnillä neuvolan täti joutui painelemaan vatsaani oikein olan takaa selvittääkseen miten päin vauva oikein köllöttelee. No, ei köllötellyt pää alaspäin eikä ylöspäin, vaan edelleen ihan vinksin vonksin poikittain tai viistosti. Kahden viikon päästä on uusi neuvola ja jos ei lapsi ole silloinkaan hoksannut kääntyä oikeana asentoon, pääsen/joudun samalla viikolla lääkärin luokse ja sitä myöten kääntöyritykseen. Ei taida lapsi olla äitinsä tapaan kovin liikunnallinen, kun ei ole vielä osannut ottaa oikeaa asentoa. ;) No, oli asento mikä tahansa, niin onneksi vauva edelleen myllertää ja mönkii ja vatsan kohoilua on edelleen hauska seurata.

Miliko

Vierailija

Tänään neuvolassa tuli ilmi, että Voitto istuskeleekin masussa tyytyväisenä.. Eli perästilassa täälläkin viihdytään. Terkka kehotti vielä olemaan miettimättä asiaa ja sanoi lääkärin tarkistavan asennon viikolla 36 olevassa lääkärineuvolassa. En nyt oikein tiedä miten tähän pitäisi suhtautua.. Toisaalta ei huoleta sitten yhtään ja toisaalta hieman mietityttää miten tämä loppuaika tulee menemään.

Muuten neuvolassa kaikki oli ok. Painoa oli tosin taas tullut pikkasen liikaa, mutta turvotustakin ilmeisesti oli. Voiton syke oli 130.

Aika hurjaa EE, että nyt tiedätte teidän neitokaisen syntymäpäivän..;) Alkoi jo minuakin hieman jänskättää..:)

-Tuittu 33+2 (muistan kun Lupus aikoinaan laittoi nimensä perään 33+ viikot ja se tuntui minusta niiiiin paljolta.. Ja nyt tässä ollaan!)

Vierailija

...taas pitkästä aikaa. Elo ja olo jatkuvat ennallaan eli ole vastaan tullut suuria kolotuksia tai särkyjä. Neuvolalääkäri pelotteli minua kohonneesta verenpaineesta muutama viikko sitten ja sain ohjeeksi mittailla paineita kotona ja ihan hyvät ovat, ilmeisesti vähän alhaisetkin. Eli syy paineisiin taisi olla lääkärin/terkkarin mittaamisen jännitys.

Vatsakin on alkanut kasvaa jo ihan havaittavasti ja vauva vipeltää aina vaan aktiivisemmin. Yhtenä aamuna en voinut kun ihmetellä miten hassulta vatsa näytti, kun vauva tunki ihan toiseen reunaan ja navan vasemmalla puolella oli kova ja korkea patti ja toisella puolella napaa oli ihan tyhjää! Ei tuntunut kivalta moinen tunkeminen, mutta näyttää olevan jumppatilaan vielä ihan mainiosti. Neuvolan tädin ja potkutunetemusten mukaan vauva on poikittain. Enpä ole moisesta kuullut, kun aina vaan mietitään onko pää alaspäin vai ylöspäin. Onko muilla tietoa poikittain köllöttelevästä vauvasta?

Vaatteita olen minäkin pessyt ja muutamia asuja ostanutkin viime aikoina. Voi miten hellyttävältä ihan pikkuiset vaatteet näyttivät kuivaustelineessä. Silittäminenkin oli ihan taidetta. Vähitellen voisin jo laajentaa hankintoja muihinkin tavaroihin kuin vaatteisiin...mutta pikkuhiljaa. Joku ennätti kysellä viime kuun ketjussa vaunuostoksista ja se on tehty jo monta viikkoa sitten netin kautta. Vaunujen toimitus on parin viikon sisällä ja sitten ovatkin kaikki isot hankinnat tehty ja valmiina odottamassa.

Töitä on enää jäljellä reilut 5 viikkoa ja aika menee varmasti nopeasti pienten oppilaiden kanssa. Eipä tule ainakaan aika pitkäksi työpaikalla!

Miliko 29+2

Vierailija

Nyt on kesä virallisesti takana ja syyskuun pino avattu.. EE:n lokakuuta seuraavaksi sitten odotellaan..:)

Itse olen viikonlopun ottanut tosi rennosti kaikkea pientä touhuten ja hyvältä tuntuu. Tänään on pesty monta koneellista pikkuista vaatetta ja on ihan hassua, kun pyykkitelineellä roikkuu niiiiiiin pieniä ja ihania vaatteita! Hoitopöytä kasattiin eilen joten saan huomenna silitellä vaatteita laatikoihin. Käytiin myös ostamassa Voitolle talveksi pipo (tai se sai kaksi kun ei osattu päättää) ja töppöset plus kintaat. Tosi vaikea oli arvioida kokoa.. Melkein sorruin jo ostamaan haalarinkin, mutta sitten vältin kiusauksen..:) Meillä on siis siskolta saatu tosi hyvä vauvan talvihaalari, jota käytetään ensi talvi. Pakkauksen haalari kun tuntuu niin isolta, että taitaa olla sopiva vasta ensi syksynä.

Tosiaan saikulla olen vielä ensi viikon ja sekin tuntuu hyvältä. Olo on jo nyt tosi rentoutunut. Saikun jälkeen on vielä 3vkoa töitä ja sen ajattelin jaksaa kunnialla loppuun asti.

Mutta nyt teidän kuulumisia odotellessa!

-Tuittu ja Voitto rv30+5-

Ps. Vähän on tosiaan tyttövoittoinen joukkio meillä, joten on aika hyvät oltavat sitten Voitolla, Viivin Ukolla ja Tuupiksen poitsulla jos joskus saadaan aikaiseksi se kauan puhuttu Hoidokki-tapaaminen..:)

Vierailija

Tämä päivä vierähtikin sitten äitiyspolilla ja nyt on sekä henkisesti että fyysisesti ihan voipunut olo. Ensin tehtiin alatutkimus, jonka mukaan paikat on jo pehmenneet ja kohdunsuu yhdelle sormelle auki, mikä siis kuulemma tarkoittaa, että synnytys ei ole ihan lähellä mutta ei välttämättä hirveän kaukanakaan :) Vaavi oli näiden mittausten mukaan palaillut keskikäyrille, eli painaa nyt arviolta 3100g ja ehtii vielä kasvaa ihan mukavasti. Kuten arvelinkin, hän oli kuitenkin sitkeästi perätilassa, jonka takia tehtiin sitten käännösyritys pitkän kaavan mukaan. Makasin käyrillä reilut 2h (tosi ihanaa maata paikoillaan hankalassa asennossa ja hirveässä pissahädässä¿) vain jotta päästiin toteamaan, että tämä vauva ei liikahdakaan tukevasta istuma-asennostaan. No, lääkäri oli sitä mieltä että perätilasynnytys onnistuisi ihan hyvin, mutta olin itse eri mieltä ja aika paljon sai stressata ennen kuin asiaan saatiin päätös. Onneksi ihana vanhempi kätilö asettui mun puolelle ja järkkäsi niin, että sektioaika on nyt sitten sovittu :) Eli nyt voi alkaa laskea päiviä siihen, milloin meidän pieni viimeistään syntyy :) Tasan 3 viikon kuluttua rv 39+1 eli 9.10. Alkoi jännittää ihan hirveästi ja koko loppupäivä on pitänyt koettaa sulatella tätä asiaa. Olen tietenkin pettynyt, ettei synnytys mene normaalin kaavan mukaan ja pelottaa, että miten tuo leikkaus sujuu ja miten siitä toipuu. Toisaalta kuitenkin on taas helpottunut olo, kun asioihin tuli selvyys ja tietää nyt, mihin varautua. Päällimmäisenä tunteena on kuitenkin melkoinen paniikki, koska tässä jotenkin nyt konkretisoitui, että pian meillä todellakin on pieni vauva jonka kanssa pitäisi sitten pärjätä, apua! :) Nyt vaan sitten toivotaan, että toinen pysyisi matkassa tuonne asti ja kaikki menisi suunnitelmien mukaan!

Tässä mielentilassa en pysty kommentoimaan muiden kuulumisia, mutta palailen niihin kunhan tästä vähän tunnelmat tasaantuu! Joalinille kuitenkin kiitos sähköpostiosoitteesta, kirjoittelen sulle ehdottomasti tässä lähipäivinä koska vertaistukea tässä nyt jos koskaan kaipaa!

Nyt siis nukkumaan (saa nähdä tuleeko uni vaikka olen ihan poikki¿), öitä!

EE 36+1

Vierailija

meidän vauva on toisaalta rauhoittunut, ja potkuja ei siis todellakaan satele enää paljoa, oletan sen johtuvan tilan puutteesta. Mutta muuten se kyllä muljuaa ja punkee itseään nahasta läpi. :-) Tällä viikolla varsinkin oli monen monta päivää että virtsarakko oli tositosi ahtaalla koko ajan ja oik puoleiset munasarjatkin sai osansa...

Kiva että kotipaineet on pysyneet normaaleissa. Mäkin mittailen yhä kotona, en kylläkään joka päivä. Yleisesti muuten neuvolasta, niin mun mä olin pitkästä aikaa omalla terkallani nyt viimekerralla, ja mä en kyllä tykkää sen tyylistä. Suhtautuu asiallisesti kaikkiin mittaustuloksiin, mutta se ei oikeasti oo lainkaan kiinnostunut mitä MULLE kuuluu tai miten voin, ja painaako joku mun mieltä. Kai se olettaa että asiakas avaa suunsa jos jotain on... Se ei nimittäin kysele noita koskaan, ja taas viime kerralla höpötteli omista lapsistaan ja lapsenlapsistaan. Mut onneks mä oon voinut niin hyvin että tuo ei NIIIIN kamalasti haittaa.

En siis valita, mutta... :-D

Manco 33+

Vierailija

Hyvä, jos jollain muullakin verenpaineet pomppii ihan miten sattuu...ollaan siis tässä Mancon kanssa kohtalotovereita. Kummallisesti tuo verenpaineen mittailu kotona vaan on niin mukavaa, että pitäisiköhän vaihtaa alaa terveydenhoidon puolelle. Olisin otsi hyvä vernepaineen mittailussa. ;)

Kovin osaa omiinkin silmiinä lähiympäristön mahakkaat, kuten Mancollakin. Ja sitten kun bongaa vatsan, on mietittävä, että mitenkähän pitkällä kyseinen raskaus on ja onko maha suurempi vai pienempi kuin itsellä. Kaikella sitä voikin omaa päätään vaivata.

Manco taisi kysellä työmotivaatiosta. Itse olen kyllä älyttömän innoissani työstäni ja oppilaistani, ja välillä olo on tosi ristiriitainen sen suhteen, että " pitää" jäädä pois töistä. Sillä eihän kukaan sijainen voi omaa työpanostani korvata...oikeasti kyllä voi, mutta sitä en aio edes ajatella. ;) Välillä on kyllä töihin lähteminen tehnyt tiukkaa, mutta kunhan pääsee alkuun, ovat päivät sujuneet nopeasti. Väsyttää kyllä enemmän kuin ennen, se pitää myöntää.

Milliko

Vierailija

Nyt vasta tuntuu että on kunnolla päässyt äitiysloman makuun, kun sain vihdoin viimeisetkin työhommat palautettua ja voi keskittää ajatukset täysin raskauden viimehetkiin. Eilen oli neuvola ja siellä kaikki ok, verenpaineet koholla kuten normaalistikin aina muualla kuin kotona mitatessa, hb 127 ja paino pysynyt edelleen 500g alhaisempana kuin koko raskauden ekassa punnituksessa :D Silloin kylläkin painoindeksi oli 26 eli hyvä ettei raskauskiloja ole päässyt kertymään vaan päinvastoin. Supistuksia on ollut välillä, mutta en oikein täysin ota niistä selvää. Välillä on sellaista aika voimakastakin kuukautiskipumaista juilintaa ja välillä mahaa kouristaa minuutin-pari mittaisia jaksoja, mutta sitten taas mahan kovettuminen ei ole niin selkeää kuin olettaisin supistuksissa olevan. Oli mulla viime lääkärikäynnillä kuitenkin jossain määrin paikat avautuneet eli olettaisin että nuo jotain saavat tuolla aikaiseksi. Mitään kovin säännöllistä tuo oletettu supistelu ei kuitenkaan ole, joten eiköhän tässä vielä yhtenä kappaleena pysytä jonkin aikaa. Hassua vaan kun pystyy jo laskemaan päiviä vauvan syntymään! Terveydenhoitaja tuumasi, että mun tilanteessa todennäköisyys, että vauva kääntyisi vielä viime hetkillä, on noin prosentin luokkaa (lapsivettä suhteellisen vähän ja vauva tosi alhaalla pepustaan). Joudun siis ehkä luopumaan siitä ¿kauhuskenaariosta¿ että edellisenä yönä vauva kääntyy, sektio perutaan ja sitten mennään 2 viikkoa yliajalle :) Th totesi myös, että nyt on jostain syystä todella paljon perätilavauvoja tulossa, kun aikaisemmin on saattanut mennä yli vuosikin ettei yhtään perätilavauvaa ole hänelle sattunut. Jotain tässä siis on, muutenkin kuin meidän hoidokkien kohdalla :) Toivotaan nyt kuitenkin, että Milikolla ja Tuitulla vaavit innostuisivat vielä kääntymään, omalta kohdaltani taitaa olla toivo mennyttä. No joo, tuli taas omaa napaa, mutta yllättäin se pyörii niin kovin paljon mielessä. Joka tapauksessa hyvää viikonloppua kaikille ja kirjoitelkaahan ahkerasti kuulumisianne!

EE 37+4 (11 yötä h-hetkeen :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat