Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hankala miehen sisko. Miten suhtautua?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei Ongelmat alkoivat silloin kun meille syntyi ensinmäinen lapsi. Mieheni sisko ei tullut sairaalaan katsomaa, ei soittanut onnittelusoittoa tai tekstari. Ei ylipäätään reagoinut millään lailla.

Hänellä itsellään ei ole lapsia ja on eronnut aienmin.

Hän on persoonaltaan sellainen , että odottaa että kaikki asiat tehdään hänen halujensa mukaisesti esim . mökillä hän sai kauhean raivarin kun rakensimme leikkimökin meidän lapsille. Väärä paikka ja me muka tahallaan yritetään muistutta häntä siitä ettei hän saa lapsia.

Minä olen hänen mielestä syypää kaikkeen. Vaikka en kyllä sano ja päätä mökillä tapahtuvista asioista, koska mökki on mieheni vanhenpien. Haukkuu minut järjestelmällisesti joka kesä hulluksi syypääksi kaikkeen. Alkaa vaan mielenkiinto olla minkäänlaisissa tekemisissä hänen kanssaan.

Olen yrittänyt olla mieliksi. Osteltu reissuilta matkamuistoja ja syntymäpäivinä ostettu lahjat.( minua hän ei syntymäpäivinä muista millään lailla) Kyläänkin ollaan usein pyydetty, kun kerran lähellä asuu, mutta ei niin ei.

Jotenkin on muutenkin jännää hänen käyttäytyminen määräilee äitiään kovasti. Jos ei heti asiat tapahdu häne tahtoo pitää asiaa niin ettei hänestä välitetä oleenkaan.

Kertoo valheita erittäi usein. Jopa keksii sairauksia saadakseen huomiota.

Mieheni kertoi jo pinempänä joulunakin toivovan, että sisko saa enempi ja parenpia( kalliinpia) lahjoja ettei tämä vaan suutu.

Kaikesta tästä käyttäytymisestä löytyisi varmaan kirja kirjoitetttavaksi.

En tiedä. Minusta vaan jotenkin tuntuu, ettei ole tervettä??

Onko jollakin vastaavia kokemuksia ja miten on selvinnyt tälläisen ihmisen kanssa?

Kommentit (4)

Vierailija

hänellä on selvästi oman elämän ongelma käsittelemättä ja kasvamatta aikuiseksi. Vain lapset syyttävät omista ongelmistaan muita ja kerjäävät huomiota kuvaamallasi tavalla.

Toinen vaihtoehto on, että puhut hänen kanssaan suoraan ja sanot, mikä sinua häiritsee ja näin ei voi jatkua. Älä enää alistu tanssimaan hänen pillinsinsä mukaan. Muidenkaan (äiti ja veli) ei enää pitäisi.

Ja kuten edellinen sanoi, pidä huoli, etteivät lapsesi kuule näitä kommentteja.

Voimia!!!

Vierailija

- Jätä tyhjänpäiväinen kiukuttelu huomioimatta.

- Muista kohdella appivanhempiasi ja miestäsi aivan normaalisti, äläkä vaan heille ruikuta ikävästä sukulaisesta.

- Jätä synttäri muistamiset jne. vähemmälle, saattaahan olla ettei miehesi sisko muista taikka osaa hankkia mitään ja jokainen muistaminen on kuin sormella osoittaisit.

Vierailija

Eipä mitenkään mukava tilanne. Minusta pääasia on, ettet ala miksikään räsymatoksi, jota miehen sisko saa potkiskella ja kävellä yli miten haluaa. Asialliset vastaukset asiattomiinkin heittoihin ovat paras keino. Tulee mieleen, ettei naisella oikein mene sisäisesti hyvin jos on jo lapsesta asti terrorisoinut perhettään. Sinä et häntä pysty muuttamaan tai saamaan mihenkään hyvemmäksi ihmiseksi. Se muutos lähtee aikuisesta itsestään.

Tärkein miettimisen aihe ehkä mielestäni, on joutuvatko lapsesi kuulemaan naisen kommentteja ja riitaisia keskusteluita. Lapsilla ei ymmärrys riitä ja esim. heidän leikkimökistä nostettu haloo tappaa varmaan leikkimisen ilon. Itse varjelisin lapsiani jos tilanne vaatii tämän henkilön vaikutuspiiriltä, vaikka onkin lasten täti.

Uusimmat

Suosituimmat