Miten sisustaa tyylikkäästi pienellä budjetilla? Kivoja vinkkejä otetaan vastaan :o)

Vierailija

Kotiäiti kyselee :o))

Kommentit (5)

Vierailija

Ensin suunnittelet huoneeseen selkeän linjan, jota aiot toteuttaa. Värit, muodot jne. Sitten lähdet toteuttamaan sitä vähin erin käyttäen hyödyksi esim. kirpputoreja, niistä löytää uskomattoman hienoja huonekaluja, jotka pitää vaan itse päälystää uudelleen tai maalata uudelleen. Samoin sisustusesineitä löytyy hyvin kirpputoreilta. Kankaat voi joutua sitten ostamaan ihan kaupasta, mutta niistäkin löytyy edullisia kun jaksaa nähdä vaivaa.

Vierailija

esim. kuultovalkoisiksi. Se yhtenäistää tyyliä. Maalaa vaaleiden kalusteiden taustaksi seiniä. Valitse jokin lämmin värisävy, joka ei hypi silmille, mutta on tummempi kuin valkoinen. Osta valkoisia vaihtokehyksiä alennusmyynneistä ja laita niihin lasten tekemiä kuvia tai vaikkapa perhevalokuvia. Tee niistä kivoja ryhmiä seinille - vältä ripottelemista.

Kaikista paras ja täysin ilmainen sisustustoimenpide on siivoaminen / järjestely / organisointi. Laita ensin kaikki turha tavara myyntiin vaikka huutonettiin. Saamillasi rahoilla voit hankkia kotiin jotain uutta (vaikka huutonetistä).

Vierailija

voilee kangas on edullista verhokangasta. itse olen maustanut sisustusta välillä punaisilla välillä vihreillä tyynyillä, matolla, pöutäliinoilla. Kynttilät on muuten tosi edullinen tapa sisustaa, tiimarista vaan nippu vaikka violetteja kynttilöitä, erilaisiin kynttilänjalkoihin. kaitaliinat on edullisempia kuin isot ja kalliit pöytäliinat, samoin tabletit. ikeasta saa edullisia kehyksiä, ja prismasta/citymarketista kivoja julisteita. itse vaihtelen kuvia värien mukaan, punaisen maton kanssa laitan seinälle punaisia kuvia jne...

KAikkein halvin tapa sisustaa on kuitenkin SIIVOAMINEN. siisti koti on edustava, selkeä ja miellyttävä. hanki halpoja koreja joihin siivoat eteisen kasat, lastenhuoneen leluvuoret, lehtipinot yms. jätä esille vain harkittu määrä esineitä, tee pieniä asetelmia. Muovi/silkki kukista voi tehdä asetelmia (oassissieneen) aivan kuten oikeistakin, mutta ne kestävät aikaa! ;)

Vierailija

Lisääkin saa laitella jos jotain tulee mieleen!

Tuntuu että meidän koti on yksi värien sekamelska, olohuoneessa on aika hallitseva tapetti kauttaaltaan (vaalealla pohjalla ruusuköynnöskuviota), enpä ajatellut silloin kun sen valitsin että miten sen kanssa sisustaa muuten! Esim verhot pitäisi olla melkeinpä yksiväriset (olen kyllä käyttänyt kuviollisiakin..)

ap

Vierailija

YHTENÄISET, kauniit tekstiilit kalusteisiin, tyynyihin, mattoihin ja verhoihin. Verhoilla ja matoilla saa aikaan paljon kodikkuutta ja tyylikkyyttä eikä ne vie rahaa samoin kun kalliit kalusteet.

Harkitusti tavaraa esille, kaikki turhat koristeet pois ja esille ne mitkä sopivat kokonaisuuteen.

Siisteys on puoli tyyliä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat